انیمیشن کوتاه” بسکتبال عزیز “روایت زندگی کوبی برایانت برنده اسکار + فیلم

“بسکتبال عزیز” انیمیشن کوتاه درباره کوبی برایانت است که برنده جایزه اسکار  ۲۰۱۸ شد .

بسکتبال عزیز (انگلیسی: Dear Basketball) یک پویانمایی کوتاه به کارگردانی گلن کین و نویسندگی کوبی برایانت است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. فیلم براساس نامه‌ای است که کوبی برایانت در ۲۰۱۵ به مجله تریبون بازیکنان فرستاد و طی آن اعلام کرد از بسکتبال بازنشسته شده است.

اسطوره ۴۱ ساله بسکتبال آمریکا و جهان در شرایطی در ۳۸ سالگی از دنیای ورزش خداحافظی کرد که تصمیم خود را پیش‌تر با سرودن یک شعر به آگاهی همه رسانده بود. آن نامه شاعرانه در ادامه دستمایه تولید انیمیشنی کوتاه به نام «بسکتبال عزیز» شد و نامزدی اسکار را برای برایانت به ارمغان آورد.

گلن کین و کوبی برایانت با هم روی صحنه رفتند و کوبی در سخنان کوتاه خود پس از گرفتن مجسمه طلایی، از همه تشکر کرد؛ از جان ویلیامز، آهنگساز فیلم و همسر و چهار دخترش.

این فیلم به صورت آنلاین در وبگاه go90 منتشر شد. همین‌طور در نودمین دوره جوایز اسکار برنده جایزه اسکار بهترین پویانمایی کوتاه شد.

 فیلم “بسکتبال عزیز”، که در روایتی خلاقانه، مسیر کودکی تا قهرمانی کوبی برایانت، بکستبالیست فقید تیم لس‌آنجلس لیکرز را دنبال می‌کند، دو سال پیش در مراسم اسکار، جایزه بهترین را در رشته‌ی انیمیشن کوتاه برد.

متاسفانه کوبی برایانت در یک سانحه‌ی هوایی و در چهل‌و یک سالگی و دختر سیزده ساله اش در گذشتند . او یکی از نامزدهای های کسب عنوان بهترین بسکتبالیست تاریخ بود.

این انیمیشن زیبا و کوتاه امریکایی را ببینید:

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا