بیوگرافی فرشته حسینی بازیگر سریال قورباغه + ماجرای گفتگو با تلویزیون طلوع افغانستان

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره بیوگرافی فرشته حسینی بازیگر سریال قورباغه و همچنین ماجرای گفت و گوی وی با تلویزیون طلوع افغانستان خواهیم داشت! با ما همراه باشید. فرشته حسینی ، بازیگر سینما و تئاتر افغان‌تبار متولد ۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۶شمسی در شهر تهران می باشد. پدر و مادر وی مهاجر و افغان ‌تبار هستند.

بیوگرافی فرشته حسینی

فرشته حسینی از دانش آموختگان اصغر محبی (بازیگر سینما و تلویزیون) ، مهتاب نصیرپور (بازیگر سینما و تلویزیون) و محمد رحمانیان (نمایش ‌نامه‌ نویس، کارگردان تئاتر و مدرس تئاتر) است.

فرشته حسینی بازیگری را از سن حدود ۹ تا ۱۲ سالگی با تئاتر آغاز کرده است و با فیلم ” رفتن ” به کارگردانی نوید محمودی و به نویسندگی و تهیه‌ کنندگی جمشید محمودی و  در سال ۱۳۹۵ شمسی وارد دنیای سینما شد. بازی در فیلم ” رفتن ” برای فرشته حسینی موفقیت ‌های زیادی را به همراه داشت و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره مراکش را به ارمغان آورد! این فیلم نماینده سینمای افغانستان در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار بوده ‌است.

او در دو فیلم دیگر برادران محمودی یعنی ” شکستن همزمان بیست استخوان ” و ” هفت و نیم ” نیز بازی کرده است. فرشته حسینی در آثار دیگری همچون ” سونامی ” به کارگردانی میلاد صدرعاملی، به نویسندگی میلاد صدرعاملی و علی اصغری و به تهیه ‌کنندگی علی سرتیپی و ” یلدا ” به کارگردانی و نویسندگی مسعود بخشی و به تهیه ‌کنندگی علی مصفا هم نقش آفرینی کرده است.

فرشته حسینی در حال حاضر از بازیگران سریال ” قورباغه ” به کارگردانی هومن سیدی و با حضور نوید محمد‌زاده و صابر ابر است که به زودی در شبکه خانگی نمایش داده می ‌شود.

او در دست کم شش تئاتر نیز بازی کرده است که عبارتند از خشونت علیه زنان ، سینما‌های من ، شازده کوچولو ، ماهی سیاه کوچلو ، من موجودی احساساتی هستم و تئاتر یک خاطره، یک مونولوگ، یک فریاد و یک نیایش.

بیوگرافی فرشته حسینی

ماجرای حاشیه های گفت‌ و گوی فرشته حسینی با تلویزیون طلوع افغانستان

چندی پیش فرشته حسینی در گفت ‌و گویی با تلویزیون طلوع افغانستان برخلاف جریان ضد ایرانی موجود در افکار عمومی افغانستان، از رفتار جامعه هنری ایران با خود تعریف و تمجید کرد! او در این گفتگو عنوان کرد که در عالم هنر در ایران یک روز یادم نمی ‌آید که تحقیر شده باشم!

فرشته حسینی در برابر سوال شیطنت آمیز مجری تلویزیون طلوع که از او درباره تجربه‌ وی از تحقیر شدن در ایران پرسید، گفت: ” شاید باورتان نشود در زمانی که در فیلم سینمایی کار می‌ کردم، هموطنان افغانستانی مرا به دلیل اینکه یک دختر هستم تحقیر می‌ کردند، اما از زمانی که در ایران فعالیت هنری دارم، یک روز هم تحقیر نشدم. کارگردان ‌ها و بازیگران ایرانی مرا تشویق می‌ کردند. “

البته فرشته حسینی این را هم گفت که در ایران سختی هم کشیده است و گاهی تحقیر هم شده است.

این پاسخ فرشته حسینی به مجری تلویزیون افغانستان به مذاق ایرانیان بسیار خوش آمده است و کاربران زیادی ویدئوی حرف ‌های او را منتشر کردند و از او تقدیر نمودند. اهمیت سخنان فرشته حسینی این است که در سال‌ های اخیر بحث نژادپرستی ایرانیان و برخورد‌های نامناسب آن ‌ها با مهاجران افغانستانی داغ شده است. بخشی از ادعا‌ها در این رابطه صحیح بوده است و رفتار‌های ایرانیان در مواردی نادرست بوده است! اما در واقعیت می‌ توان گفت اغراق ‌هایی هم صورت گرفته است.

پاسخ فرشته حسینی را می‌توان به نواعی واقع گرایانه دانست؛ او وجود شرایط سخت و حتی تحقیر را رد نکرده است، اما می ‌گوید در فضای کاری به هیچ عنوان آزار و تحقیری در کار نبوده است.

بیوگرافی فرشته حسینی

فیلم های سینمایی

سالنامکارگرداننقش
١٣٩٨هفت و نیمنوید محمودیفرشته
١٣٩٧سونامیمیلاد صدرعاملیترگل
١٣٩٧شکستن همزمان بیست استخوانجمشید محمودیهنگامه
١٣٩٧یلدامسعود بخشی
١٣٩۵رفتننوید محمودیفرشته

سریال های نمایش خانگی

سالنامکارگرداننقش
١٣٩٨قورباغههومن سیدی

تئاترها

  • خشونت علیه زنان
  • سینماهای من
  • شازده کوچولو
  • ماهی سیاه کوچولو
  • من موجودی احساساتی هستم
  • یک خاطره، یک مونولوگ، یک فریاد و یک نیایش

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا