بازی ریسک ؛ بازی سلطه بر جهان

جدول یاب ، محمد سیمری در دهه ی اخیر، زندگی آدم ها متفاوت شده است. کودکان و نوجوانان دنیای جدید، اغلب زیاد کودکی نمی کنند و زودتر از موعد، پا به مراحل بعدی زندگی خود می گذارند! که این اتفاق، پدیده ی خوبی نیست. دوران کودکی بهترین زمان برای جهت دادن به ذهن یک کودک است. براساس جدیدترین تحقیقات و پژوهش های انجام یافته، یک کودک ۷۵ درصد از برنامه های زندگی آینده ی خود را در این دوران فرا می‌ گیرد. توجه داشته باشید برای نگه داشتن هر چیزی در ذهن برای دوره ای طولانی مدت، تمرین ذهنی بسیار مهم است.

بازی Risk ؛ بازی سلطه بر جهان

دقت داشته باشید ایجاد موقعیت‌ های یادگیری تعاملی، یکی از روش‌ های مطلوب برای آموزش و پرورش کودکان به شمار می‌ آید. بازی، نقش

بسیار با اهمیتی در شکل گیری شخصیت و ذهن کودک دارد؛ در این بین بد نیست بدانید بازی های فکری و ذهنی، جایگزین بسیار مناسبی برای بازی های کامپیوتری گاه ناسالم هستند! به ویژه اگر این بازی فکری به صورت گروهی با هم سن و سالان و یا حتی با والدین انجام شود که در این صورت می تواند کودک را با ابعاد زندگی اجتماعی در خلال بازی کردن و لذت بردن آشنا نماید.

پس می توان گفت موقعیت‌ های یادگیری تعاملی، موقعیت هایی هستند که کودک به جای اینکه گیرنده ی غیر فعال اطلاعات از منابع آموزشی باشد، خود به طور مستقیم در فرآیند یادگیری شرکت فعالانه خواهد داشت. یکی از همین موقعیت‌ های یادگیری تعاملی، انجام بازی های فکری است.

پس می توان نتیجه گرفت کودک به سبب انجام آن دسته از بازی‌ های فکری که با هیجان همراه است، زندگی در دنیای آینده را تمرین می کند.

در این مطلب تصمیم داریم شما را با یک بازی فکری هیجان انگیز آشنا نماییم؛ با ما همراه باشید.

بازی Risk

بازی Risk یک بازی استراتژیک چند نفره است که جغرافیای پایه را می‌ آموزد و گوشه‌ ای از تاریخ دنیا را به تصویر می‌ کشد! یازی ای که بر روی یک صفحه، انجام می شود؛ به همین دلیل این بازی، در دسته ی بازی های رومیزی یا Board Game قرار گرفته است. شاید این سوال برای تان پیش آید که بازی ریسک از چه زمان و دوره ای در میان مردم شناخته شد؟ بازی Risk، بیش از نیم قرن پیش، توسط نویسنده و فیلم‌ ساز مشهور فرانسوی و برنده ی جایزه ی ارزشمند اسکار، آلبرت لاموریس طراحی و ساخته شد.

بازی Risk ؛ بازی سلطه بر جهان

 

دو سال پس از اختراع و طراحی این بازی توسط آلبرت لاموریس، یک شرکت خوش‌ نام آمریکایی فعال در تولید بازی و اسباب‌ بازی، یعنی کمپانی برادران پارکر، این بازی را خریداری کرد و با اعمال تغییراتی در قوانین و ساختار بازی، آن را با نام “ریسک، بازی سلطه بر جهان” روانه ی بازار کرد.

این بازی، یکی از مشهورترین بازی‌ های تخته‌ ای در کل کشورهای دنیا است و طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. در بازی Risk، به دست آوردن قلمروها و همچنین دفاع از آن ها، هدف اصلی بازی است؛ بازی‌ ای که برای همه‌ ی سنین، یعنی پیر و جوان، مناسب و جذاب است! دقت داشته باشید هدف اصلی شما در بازی ریسک، سلطه پیدا کردن بر کل جهان است. برای رسیدن به این هدف بزرگ، شما به عنوان فرمانده ی یک ارتش بزرگ، بایستی نیروهای دشمن را از روی صفحه ی بازی حذف کنید و تمام کشورهای روی نقشه ی بازی را به تصرف خود درآورید!

هر کدام از دیگر بازیکنان این بازی، ارتش‌ هایی را به سوی سرزمین‌ های دشمن، سازمان‌ دهی و هدایت می‌ کنند و تلاش می‌ کنند تا قلمروی خود را بیشتر و بیشتر گسترش دهند! لازم است بدانید آخرین بازمانده‌ ی بازی Risk از نبردهای مختلف آن، برنده‌ ی نهایی بازی است. برای برنده شدن در این بازی استراتژیک، همزمان به دو فاکتور نیاز دارید: فاکتور منطق و فاکتور شانس.

بازی ریسک قابلیت‌ های متنوعی همچون حالت‌ های مختلف برای بازی‌ های طولانی‌ مدت، بازی های کوتاه‌ مدت و همچنین بازی با تاس و… را دارد؛ همچنین انواع مختلفی از بازی با تم‌ های مختلف فراهم شده است.

در انتها بد نیست این مورد را نیز بیان کنیم که در بازی Risk، مجموعه‌ ای از ابزارها و قوانین ساده، زمینه‌ را برای ارزیابی و توسعه‌ ی مهارت‌ های مختلف همچون استدلال انتقادی، ریسک پذیری و همچنین مهارت قضاوت استراتژیک فراهم کرده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا