کوفته ایزگارا غذای پرطرفدار کدام کشور است؟

جدول یاب ، محمد سیمری : کشور زیبای ترکیه به سبب دارا بودن  ۱۳ محل ثبت شده در لیست میراث فرهنگی جهان، یکی از شش کشور توریستی دنیا به شمار می آید و یکی از مهم ترین منابع درآمدی کشور ترکیه ، صنعت گردشگری است! صنعتی که روز به روز در این کشور، بزرگ تر می شود و گسترده تر می گردد.

چنانچه به کشور ترکیه سفر کرده باشید، بی شک از غذاهای بسیار خوشمزه آنجا باخبر هستید! کشور ترکیه به سبب نزدیکی به کشور ما، دارای ارتباطات و هماهنگی های بسیار نزدیک و ایده آل فرهنگی و مردمی می باشد. به همین دلیل غذاهای مردم ترکیه نیز برای ما، غذای غرییه ای به شمار نمی آید و می توانیم از خوردن آن ها، نهایت لذت را ببریم! بد نیست بدانید غذاهای لذیذ کشور ترکیه در سرتاسر نقاط دنیا شهرت دارد.

کوفته ایزگارا غذای پرطرفدار کدام کشور است؟

درباره یکی از عادت های حالب توجه مردم ترکیه بد نیست بدانید آن ها به طور معمول بعد از صرف غذا، نوشیدن قهوه ترک خود را فراموش نمی کنند! از فواید قهوه ترک این است که خواب را می زداید و ذهن را به حرکت در می آورد؛ همچنین این نوشیدنی به هضم غذا نیز کمک می کند.

نوشیدنی قهوه در قرن دوازدهم میلادی وارد کشور ترکیه شد و در قرن پانزدهم میلادی نیز توسط ترکان عثمانی به قاره ی اروپا شناخته شد. جالب است بدانید از دید اجتماعی، دعوت به نوشیدن قهوه نوشیدن، نشانه ای است از دوستی! برای نمونه ضرب المثل معروفی در زبان ترکی وجود دارد که می گوید : ” خاطره ی نوشیدن یک فنجان قهوه، چهل سال باقی می ماند! “

در ترکیه فرهنگ غذایی خاص و منحصر به فردی وجود دارد! برخی غذاها در این کشور از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و به سبب بهره گیری زیاد از انواع سبزیجات تازه و ماهی تازه و همچنین روغن زیتون طرفداران پر و پا قرص بین المللی نیز دارند؛ برای نمونه وجود انواع کباب های منحصر به فرد و خوشمزه که با نام کباب ترکی به شهرت جهانی دست یافته اند!

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاهای ترکیه، کوفته ایزگارا نام دارد. جالب است بدانید کوفته ایزگارا، به عنوان یک کوفته ی بسیار خوشمزه به صورت های مختلف از جمله به تنهایی، در کنار پاستا و یا آش و حتی همراه با برنج و گوجه فرنگی نیز استفاده می‌ شود.

کوفته ایزگارا از گوشت چرخ کرده، پیاز و سیر رنده شده، فلفل دلمه ای قرمز رنده شده،  فلفل سبز خرد شده، گشنیز خرد شده و در نهایت زنجبیل، سماق و نمک تهیه می شود.

البته بد نیست بدانید غذای ترکیه ای دیگری نیز به نام ایزگارا بالیک وجود دارد! تفاوت این دو کوفته با یکدیگر، در نوع گوشتی است که استفاده می شود. ایزگارا بالیک، ماهی تازه ی کبابی است. دقت داشته باشید این ماهی‌ بسته به فصل، می‌ تواند ماهی همسی یا ماهی آنچووی، ماهی لورک یا خارماهی دریایی، ماهی چوپرا یا ماهی سیم، ماهی ایستاوریت یا کوسه ماکرل، ماهی پالاموت یا ماهی ماکرل و یا حتی ماهی لوفر یا آبی‌ ماهی باشد!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا