کرم مرطوب کننده چه نقشی در سلامت و تقویت ناخن ها دارد؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

شکستن ناخن! موضوعی بسیار دردناک و اذیت کننده برای خانم ها. بی شک می دانید که زیبایی ناخن و توجه به سلامت آن ها، از مهم ترین مواردی است که هر خانمی در هر سنی از پیر و جوان، به آن توجه دارد. خانم ها برای جلوگیری از شکنندگی ناخن های شان و همچنین تقویت کردن آن ها، از ویتامین های خاص و گوناگونی استفاده می کنند. بد نیست بدانید رشد ناخن های دست سریع تر از ناخن های پا می باشد؛ و همچنین سرعت رشد ناخن ها در فصل تابستان، سریع تر از فصل زمستان است.

 

کرم مرطوب کننده چه نقشی در سلامت ناخن ها دارد؟

 

توحه داشته باشید شما می توانید به سادگی و تنها با استفاده از خوراکی ها و مواد غذایی مفید و ارزشمند و نیز رعایت اصول بهداشتی صحیح، رشد و استحکام ناخن های تان را تضمین نمایید. بد نیست بدانید مواد غذایی مفید و ارزشمند برای ناخن ها، در خوراکی ها و مواد غذایی حاوی پروتئین، انواع ویتامین های گروه B، روی و آهن وجود دارد. دقت داشته باشید کلسیم در استحکام ناخن ها نقشی ندارد، اما کمبود ماده ی روی و منیزم  می‌ تواند باعث شکستگی ناخن ها شود. همچنین برخی از مواد غذایی که شامل مواد ارزشمند نام برده شده در بالا هستند عبارتند از برنج قهوه ای، آجیل و خشکبار، غلات کامل، سویا، شیر بدون چربی، تن ماهی، میوه تازه و نیز سبزیجات تازه و…

یکی از مهم ترین مسائلی که خانم ها، به ویژه خانم های خانه دارد بایستی به آن توجه داشته باشند، استفاده از دستکش های استاندارد و مناسب است. استفاده از دستکش های استاندارد و مناسب به ویژه در هنگام شستن ظروف، شستن حمام و دستشویی و حتی باغبانی بسیار مهم و ضروری است. دقت داشته باشید چنانچه به هنگام انجام کارهای خانه از دستکش مناسب استفاده نکنید، نه تنها مواد آلوده در زیر ناخن‌ های شما تجمع پیدا می‌ کند! بلکه مواد شیمیایی شوینده‌ ها نیز ممکن است سبب آسیب‌ دیدگی ناخن‌ های تان شود.

همچنین توصیه می کنیم پیش از دست کردن دستکش، از کرم چرب‌ کننده و کرم مرطوب کننده استفاده نمایید! بدین صورت مقداری کرم چرب کننده را به انگشتان تان بمالید. برای نمونه به این مثال توجه کنید: امروزه تهیه ی صابون جامد و صابون مایع با هم تفاوتی ندارد! اما بد نیست بدانید در تهیه ی صابون مایع، از موادی استفاده می شود که می‌ تواند سبب خشکی ناخن‌ های آدمی شود! به طور کلی می توان گفت افرادی که وسواس دارند و به طور پی در پی، دست های شان را با آب و صابون می‌شویند، در معرض شکنندگی ناقص ناخن های شان قرار دارند.

 

کرم مرطوب کننده چه نقشی در سلامت ناخن ها دارد؟

 

شاید این سوال برای تان پیش آید که استفاده از کرم چرب کننده و مرطوب کننده، چه نقشی در سلامت ناخن ها دارد؟

در پاسخ بایستی گفت استفاده از کرم مرطوب کننده به این سبب است که ناخن های تان به اندازه کافی رطوبت داشته باشد! برای دانستن اهمیت این موضوع، بد نیست بدانید بهتر است هر شب پیش از خواب، ناخن های تان را با کمی وازلین چرب کنید. البته ممکن است شما نیز جزو افرادی باشید که از بوی وازلین خوش تان نمی آید! برای حل این مشکل، می توانید از دیگر کرم‌ های مرطوب کننده و یا کرم های چرب‌ کننده مخصوص ناخن استفاده کنید.

همچنین برای تقویت ناخن ها و نیز تضمین سلامت آن ها، توصیه می کنیم ناخن های خود را به صورت چهار گوش کوتاه کنید؛ یعنی زاویه کنار ناخن‌ های تان بایستی ۴۵ درجه باشد. برای این کار بهتر است از قیچی استفاده نمایید.

همچنین به هنگام کوتاه کردن ناخن های تان، مراقب باشید که آن ها را خیلی از ته نگیرید! زیرا در صورت کوتاه کردن ناخن ها از ته، به فولیکول‌ ناخن‌ ها آسیب می رسد و حتی زیر ناخن‌ های تان نیز ممکن است دچار مشکل شود. همواره مراقب کوتیکول‌ های ناخن‌ های تان باشید.

 

در انتها ماساژ دادن ناخن های تان را از یاد نبرید! در این بین، ماساژ دادن ناخن ها با استفاده از لیمو ترش تازه، بسیار فوق العاده است. برای بهره بردن از خواص شگفت انگیز لیمو ترش، یک عدد لیمو ترش تازه را برش دهید و آب آن را در داخل یک فنجان بریزید. سپس ناخن های یک دست خود را، درون آن قرار دهید و با آب لیمو ترش، ماساژ دهید. پس از انجام این کار برای مدت چند دقیقه، همین عمل را برای ناخن های دست دیگر خود تکرار کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا