راهنمای حل جدول سودوکوی سامورایی

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

انجام بازی های فکری و منطقی برای تقویت ذهن و حافظه، بسیار مهم و اثرگذار است؛ شاید بد نباشد که بدانید بسیاری از کارشناسان بر این موضوع تاکید دارند انجام بازی های فکری و منطقی بایستی جزوی از برنامه ی روزمره ی زندگی افراد باشد تا بتوانند از فواید ایده آل آن در طول زندگی خود برخوردار باشند.

 

راهنمای حل جدول سودوکوی سامورایی

 

یکی از رایج ترین و جالب توجه ترین بازی های فکری و منطقی، بازی سودوکو می باشد. چنانچه دیگر مطالب منتشر شده توسط ما درباره بازی سودوکو را خوانده باشید، خواهید دانست که بازی سودوکو دارای انواع گوناگون و مختلفی می باشد. در این بین، سودوکوی سامورایی با نام انحصاری ژاپنی خود، یکی از جذاب ترین انواع بازی های سودوکو به شمار می آید.

بد نیست بدانید مبتکر این نوع بازی سودوکو، ژاپنی ها بوده اند و چنانچه به نمونه های تمرینی آن دقت داشته باشید متوجه خواهید شد که سودوکوی ژاپنی تفاوت چندان قابل توجهی با سودوکوی معمولی یا همان سودوکوی کلاسیک ندارد!

در ادامه شاید این سوال برای تان پیش آید که سودوکوی ژاپنی چگونه سودوکویی است و دارای چه قوانینی است؟ در پاسخ بایستی گفت در بازی سودوکوی ژاپنی، یک مربع ۹ در ۹ در وسط قرار دارد و با چهار مربع ۹ در ۹ دیگر نیز در ارتباط است. قانون حل سودوکوی سامورایی بدین صورت است که بایستی اعداد ۱ تا ۹ را به صورتی در هر یک از مربع های ۹ در ۹ قرار دهید که هر عدد فقط و فقط یک بار در سطرها، ستون ها و مربع های کوچک ۳ در ۳ تکرار شوند.

 

بررسی ویژگی های مهم جدول سودوکوی ژاپنی

توجه داشته باشید سودوکوی سامورایی با نام های دیگری چون سودوکوی ۵ تایی، سودوکوی ۵ قلو و یا سودوکوی تو در تو نیز شناخته می شود! لازم است بدانید ترکیبات دو تایی و ترکیبات سه تایی از این نوع سودوکو نیز مرسوم و رایج است، اما سودوکوی ژاپنی ۵ در ۵ دارای جذابیت بیشتر و رایج تری است.

 

راهنمای حل جدول سودوکوی سامورایی

 

دقت داشته باشید در بازی سودوکوی ژاپنی، هر جدول سودوکو دارای اعداد اولیه ی مربوط به خود است؛ اما نکته ی اصلی این است که هیچ یک از جدول های سودوکو به تنهایی قابل حل نخواهند بود!

 

نکته مهم در حل جدول سودوکوی ژاپنی

این تصور که برای حل جدول سودوکوی ژاپنی می توان از یک مربع شروع کرد و به ترتیب همه ی مربع ها را پر کرد، اشتباه است! بایستی بدانید در انتهای مراحل حل سودوکوی ژاپنی، تمام جدول ها به طور پیوسته و هماهنگ با هم پر می شوند.

برای حل سودوکوی سامورایی بایستی اعدادی را در هر جدول سودوکو به دست بیاورید؛ در این صورت برخی از این اعداد با مربع میانی مشترک خواهند شد و سبب مشخص شدن اعدادی در مربع میانی می شوند! دقت داشته باشید همین روند بایستی به طور مستمر ادامه یابد تا از هر جدول سودوکو عددی مشخص پیدا شود؛ عددی که بتواند روند حل بازی ما را به پیش برد.

 

در انتها به این نکته توجه داشته باشید که قانون حاکم بر سودوکوی معمولی یا سودوکوی کلاسیک تنها راه حل سودوکوی سامورایی است! دقت کنید سودوکوی سامورایی نیز فقط و فقط دارای یک جواب منحصر به فرد است.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا