آشنایی با اقامتگاه بوم گردی در کشور برای یک اقامت متفاوت

برای برخی از مسافران که با هدف گردش در طبیعت به شهرهای مختلف سفر می‌کنند اقامت در یک اقامتگاه بوم گردی می‌تواند تجربه لذت‌بخشی را برایشان فراهم کند. اقامتگاه‌های بوم‌گردی اکثرا در روستاهای کشور قرار دارند و خانه‌های بزرگ و قدیمی پس از بازسازی و اجرای دکوراسیون سنتی به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل شده‌اند. فضای داخلی حیاط و اتاق‌ها به صورت سنتی است و محیط ساده و بدون تجمل آن که توسط پرسنل روستا اداره می‌شود به مسافران آرامش خاصی می‌دهد. تجربه سرو غذاهای محلی آن منطقه می‌تواند برای مسافران لذت‌بخش باشد. در سایت رادار۳۶۱ به راحتی می‌توانید با اقامتگاه‌های بوم‌گردی هر شهر آشنا شوید و آن را با اطمینان رزرو کنید.

[TOC]

بهترین مقاصد برای رزرو اقامتگاه بوم گردی

برخی از شهرها در کشور با حفظ فضای سنتی روستاها و تغییر ندادن آداب و رسوم خود گزینه‌های مناسبی برای احداث و اقامت در اقامتگاه بوم‌گردی هستند. شهر یزد بافت سنتی شهر و روستاهای خود را حفظ کرده‌است و اقامتگاه‌های سنتی زیادی را در شهر یزد و روستاهای اطراف طراحی کرده‌است. در شهر شیراز بخاطر وجود اقوام مختلف بسیاری از روستاها و مناطق اطراف شهر همچنان فضای سنتی خانه‌های خود را حفظ کرده‌اند و به راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی روی آورده‌اند. مسافران می‌توانند تجربه زندگی عشایری و خوردن غذاهای سنتی را با اقامت در این منطقه تجربه کنند. شهر کاشان نیز همچنان از طراحی سنتی در هتل‌ها و خانه‌ها و اقامتگاه بوم‌گردی این شهر استفاده می‌کند و با بازسازی اقامتگاه‌های قدیمی مکانی مناسب برای مسافرانی که علاقه به اقامت در فضای بومی و سنتی دارند را فراهم کرده‌است.

بوم گردی یزد

  1. اقامتگاه بوم گردی خشت آباد یزد

اقامتگاه خشت آباد یزد یکی از مکان‌های سنتی و زیبا در مرکز شهر یزد است. این اقامتگاه بوم‌گردی یزد با فضای سنتی در محوطه اقامتگاه و اتاق‌ها حس نوستالژی را برای مهمانان خود ارائه می‌دهد. اقامتگاه دارای ۳ طبقه و ۱۲ اتاق برای مسافرانی که روحیه سفر و اقامت در محیط سنتی دارند محیا کرده‌است. مهمانان می‌توانند در فضای خارجی هتل از نیمکت چوبی و چایخانه برای سپری کردن ساعاتی آرام استفاده نمایند. سالن صبحانه خوری، اینترنت، خدمات خشکشویی، راهنمای تور، صندوق امانات نیز برای رفاه مهمانان در این اقامتگاه بوم‌گردی یزد وجود دارند.

  1. اقامتگاه بوم گردی سرای اوروزا یزد

اقامتگاه بوم‌گردی سرای اوروزا یزد با سابقه تاریخی مربوط به دوره پهلوی است و از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های شهر یزد برای مسافران محسوب می‌شود. ۵ اتاق این اقامتگاه بوم‌گردی یزد به صورت دوری در حیاط مرکزی قرار دارند. مهمانان صحبانه خود را در اتاق سرو می‌کنند و برای استراحت می‌توانند از تخت سنتی موجود در حیاط این بوم‌گردی یزد استفاده نمایند. اقامتگاه سرای اوروزا فاصله نزدیکی تا دیگر مراکز دیدنی شهر یزد دارد.

بوم گردی شیراز

  1. اقامتگاه بوم گردی ترنجستان شیراز

اقامتگاه بوم‌گردی ترنجستان شیراز یکی از قدیمی‌ترین خانه‌ها در شهر شیراز است و در سال۱۳۹۷ پس از بازسازی به اقامتگاه بومگردی شیراز تبدیل شده‌است. قدمت تاریخی این خانه به دوره پهلوی و قاجار برمی‌گردد. این اقامتگاه بوم‌گردی شیراز با حفظ فضای سنتی خود تنها دارای ۷ واحد اقامتی در میان طبقات همکف، اول و زیر زمین است. از آثار تاریخی نزدیک به این اقامتگاه می‌توان به نارنجستان قوام و خانه زینت الملک اشاره کرد.

  1. اقامتگاه بوم گردی ستایش شیراز

این اقامتگاه بوم‌گردی شیراز یک خانه قدیمی مربوط به دوره پهلوی است و در سال ۱۳۹۷ بازسازی شده‌است. اقامتگاه تنها دارای ۳ واحد اقامتی است و فضای سنتی لابی و کافی‌شاپ آن برای مهمانانی علاقمند سفر و اقامت در محیط سنتی هستند طراحی و ساخته شده‌است. با اقامت در این فضای بوم‌گردی شیراز حس و حال نوستالژی دوران زندگی پهلوی و دوربودن از شلوغی شهر به مهمانان القا می‌شود.

بوم گردی کاشان

  1. اقامتگاه بوم گردی ملک کاشان

اقامتگاه بوم‌گردی ملک کاشان با قدمت تاریخی مربوط به دوره اوایل پهلوی پس از بازسازی به یکی از اقامتگاه‌های سنتی شهر کاشان تبدیل شده‌است. مسافران می‌توانند با اقامت در این مکان به آسانی از خانه بروردی‌ها، مسجد آقابزرگ و آرامگاه شاه عباس اول بازدید کنند.

  1. اقامتگاه بوم گردی سرای سایه کاشان

این اقامتگاه بومگردی کاشان سابقه قدمت مربوط به دوره قاجار دارد و در سال۱۳۹۶ بازسازی شده‌است. در فضای نوستالژی و سنتی اقامتگاه خبری از تکنولوژی و وسایل الکترونیکی نیست. حیاط، رستوران و تخت سنتی فضای زیبا و سنتی برای استراحت و سرو غذای مهمانان در این اقامتگاه هستند.

مزایای رزرو اقامتگاه بوم گردی

در رزرو اقامتگاه بوم‌گردی مسافران به صورت غیر مستقیم به ترویج حفظ فضای سنتی روستاها و خانه‌های قدیمی و درآمدزایی مرد روستا کمک خواهند کرد. با اقامت در اقامتگاه‌ها تجربه جدیدی را در یک محیط ساده و صمیمی و بدور از تجملات هتل‌های لوکس را تجربه خواهید کرد. میزان هزینه برای اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی نسبت به هتل‌ها مناسب‌تر و ارزان‌تر هستند. مهمانان می‌توانند همزمان با تجربه محیط جدید، غذاها، صبحانه، نان و نوشیدنی‌های سنتی و محلی مربوط به مکان اقامتگاه خود را که توسط زنان روستایی تهیه می‌شود را امتحان کنند. محیط آرام و بدور از تجملات اقامتگاه‌ها برای مسافران آرامشی را در میان مردم مهمان‌نواز روستا ایجاد می‌کند.

رزرو اقامتگاه بوم گردی و هتل با رادار۳۶۱

سایت گردشگری رادار۳۶۱ به صورت تخصصی به معرفی انواع اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و ویلاها در کشور می‌پردازد. شما در این سایت می‌توانید پس از انتخاب مقصد، با استفاده از فیلترهای موجود در سایت در خصوص ویژگی‌های مکان اقامت خود با بهترین و ارزان‌ترین پیشنهادها در خصوص انتخاب اقامتگاه و یا رزرو هتل خود آشنا شوید و آن را پس از بررسی توسط توضیحات و تصاویر ارائه شده انتخاب و رزرو نمایید. فاصله مکان‌های دیدنی شهر نیز به کاربران در زمان رزرو نشان

خرید بلیط هواپیما با رادار۳۶۱

همچنین شما می‌توانید جهت خرید بلیط هواپیما به هر مقصدی از کشور عزیزمان ایران، تمامی مسیرهای پروازی را از بین تمامی فروشندگان آنلاین و آژانس‌های گردشگری بررسی و از ارزانترین آن‌ها خرید نمایید.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا