آشنایی با انواع کهیر و راه های طبیعی و ساده درمان + عکس

کهیر ها خیلی ناگهانی و غیر منتظره بر روی پوست شما ایجاد می شوند و در بیش تر موارد هم خود به خود نابود می شوند. حساسیت داشتن به ماده ای خاص می تواند این عارضه را ایجاد کند.  در ادامه درباره کهیرهای پوستی و راه های از بین بردن آن مطالبی را برای شما مطرح می کنیم.

درمان کهیر

کهیر چیست؟

کهیرهای پوستی معمولا قرمز اند و خارش ایجاد می کنند و بر روی پوست ظاهر می شوند و هرکدام اشکال خاص و اندازه های متفاوتی دارند. در نظر داشته باشید که کهیرها می توانند ۶ تا ۱۲ ساعت ماندگار باشند و به سرعت تغییر مکان می دهند. اگر چه کهیرهای پوستی بسیار شایع می باشند اما اغلب نمی دانند که این عارضه چرا ایجاد می شود. کهیر ها عارضه ای شگفت انگیز هستند و می توانند در یک مکان ناپدید شده و در مکان دیگر ظاهر شوند و این تغییرات شاید تنها در عرض چند ساعت ایجاد شود. معمولا این عارضه خیلی خطر ناک نیست و عوارض طولانی مدتی ندارد.

درمان طبیعی کهیر

در نظر داشته باشید که هرچقدر این عارضه سریع از بین می رود اما ممکن است برای شما سوزش شدید و خستگی مزمن ایجاد می کند. باید بدانید که ابتلا به این عارضه بدون هشدار بوده و ناگهانی رخ می دهد. در واقع علل متفاوتی برای این رویداد وجود دارد. اغلب اوغات این واکنش آلرژیک ناشی از انتشار بیش از حد هیستامین می باشد ولی هنوز هم دلایل دقیقی برای این عارضه از نظر پزشکی وجود ندارد. مصرف خوراکی هایی مانند گلوتن، آجیل، شیر، تخم مرغ، سویا، صدف، گوجه فرنگی باعث ایجاد این عارضه می شود البته برخی از محصولات شیمیایی مانند عطر ها، پودر تالک و اسپری ها می تواند باعث ایجاد این عارضه شود. ممکن است بدن شما به هر دارویی مانند آسپرین و ایبوپروفن واکنش شدید آلرژیک نشان داده و ممکن است کهیر را در هر نقطه از بدن شما ایجاد کند.

درمان کهیر

استفاده از حمام

استفاده از یک حمام خنک می تواند به رفع کهیر کمک کند. در واقع یکی از ساده ترین راه هایی می باشد که شما می توانید از آن برای درمان طبیعی کهیرهای پوستی استفاده کنید. در صورتی که صورت و بدن شما کهیر دارد بهتر است از آب گرم برای دوش گرفتن استفاده نکنید.

کمپرس سرد

در نظر داشته باشید که یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برخی از عارضه ها را می توان برای کهیر هم استفاده کرد. در واقع برای کمپرس آب سرد می توانید از یک بسته سبزیجات یا هر بسته ای که در فریزر وجود دارد استفاده کنید. برای استفاده از این درمان می توانید کمپرس را روی کهیرها قرار دهید و کمی آن را فشار دهید. بهتر است این کار را سه بار در روز انجام دهید و هر بار ۱۰ دقیقه این کار را ادامه بدهید.

استفاده از ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا خواص بسیار زیادی دارد و می تواند مشکلات پوستی بسیار زیادی را درمان کند. در واقع آلوئه ورا یکی از درمان های خانگی از بین بردن کهیر می باشد در نظر داشته باشید که مصرف منظم از آب این گیاه نیز می تواند برای سم زدایی بسیار مفید باشد. مصرف آلوئه ورا برای زنان باردار و شیر ده و همچنین کودکان توصیه نمی شود. برای درمان کهیر باید ابتدا یک دستکش بپوشید و ژل این میوه را روی پوست خود بمالید و چند دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب بشویید. این کار را باید چندین بار در روز انجام بدهید.

جوش شیرین

خواص جوش شیرین بسیار مشهود است ولی ممکن است ندانید که می توانید از این ماده شگفت انگیز برای درمان کهیر استفاده کنید. برای استفاده از جوش شیرین می توانید یک قاشق از این ماده را در یک لیوان آب مخلوط کرده و با سخاوت مندی در قسمت های کهیر زده بریزید. در واقع این روش سریع ترین روش درمان طبیعی کهیر می باشد.

استفاده از ریحان برای رفع کهیر

ریحان دارای آنتی اکسیدان قوی می باشد و قدرت طبیعی بسیار بالایی برای درمان امراض و عارضه های پوستی دارد. این ماده برای جلوگیری از خارش بیش از حد کهیر استفاده می شود. برای استفاده از این روش می توانید یک قاشق غذا خوری از برگ خشک شده ریحان را در یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید این آب خنک شود. سپس باید این آب خنک شده را روی کهیرها بزنید و یک تکه پارچه روی کهیر ها بگذارید.

خمیر جو و از بین بردن کهیر

در نظر داشته باشید که استفاده از ماسک جو  برای تمیزی پوست بسیار مفید است و می تواند برای درمان این عارضه هم مفید واقع شود. کافی است یک لیوان جو را درون آب گرم خیس کنید و دو قاشق غذا خوری به آن نشاسته اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این خمیر را روی کهیر ها قرار دهید و بگذارید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

درمان کهیر
درمان کهیر

استفاده از شیر منیزی

یکی از قابل اعتماد ترین راه هایی که می توانید برای از بین بردن کهیر استفاده کنید شیر منیزی می باشد و می تواند خارش های پوستی را تا حدود زیادی درمان کند. در واقع این روش بسیار امن است و خطر و عوارضی ندارد.

چای کیسه ای

برای آرام شدن خارش ها می توانید از چای کیسه ای دم شده استفاده کنید. در واقع این کار باعث می شود که خارش های شما تا حدود بسیار زیادی از بین برود. برای این کار می توانید چای کیسه ای را روی کهیر ها قرار بدهید و پس از ۲۰ دقیقه آن را بردارید و محل کهیر زده را تمیز کنید.

نعنا و درمانی برای کهیر

در نظر داشته باشید که خواص نعنا بسیار زیاد می باشد و همچنین با خواص ضد اکسیدی که دارد می تواند باعث خنک شدن و از بین رفتن خارش کهیر ها می شود. برای استفاده از نعنا می توانید آن را ابتدا دم کنید و سپس بعد از این که سرد شد محل کهیر زده را در روز ۵ الی ۷ بار با دمنوش نعنا بشویید.

سرکه سیب

می توانید برای درمان طبیعی کهیر از سرکه سیب استفاده کنید. خواص سرکه سیب برای پوست بسیار زیاد است. این سرکه را در وان حمام بریزید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در وان بمانید. می توانید از عسل و آبلیمو هم در کنار این کار استفاده کنید.

استفاده از نمک

برای از بین بردن کهیر می توانید از نمک اسپوم استفاده کنید و این نمک را در آب حل کرده و به محل کهیر ها بزنید. بهتر است این آب نمک تا ۲۰ دقیقه بر روی کهیر ها بماند و این کار را هر روز انجام بدهید. در حین این درمان بهتر است از صابون ها و روغن های شیمیایی استفاده نکنید.

درمان کهیر
درمان کهیر

استفاده از حنا

حنا یکی از راه های درمان کهیر می باشد. بی شک نحوه تهیه حنا را می دانید ولی باید این حنا را کمی سفت تر تهیه کنید و آن را به صورت خمیر بر روی کهیر ها بگذارید و اجازه بدهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس آب محل کهیر زده را با آب تمیز کنید. در نظر داشته باشید که نباید کهیر را ماساژ دهید زیرا ممکن است خارش آن شدت بگیرد.

حمام جو دو سر

چند قاشق غذا خوری جو را درون وان بریزید و بگذارید کمی بماند و سپس وارد آن شوید. در واقع یکی از راه های از بین بردن مشکلات پوستی حمام کردن می باشد زیرا بسیاری از امراض و عارضه های پوستی در اثر حمام نرفتن و پاکسازی نکردن پوست رخ می دهد.

استفاده از زنجبیل

زنجبیل یکی از ماده هایی محسوب می شود که خواص ضد التهابی دارد و برای بهبود عوارض مختلف فیزیکی بهترین راه حساب می شود و می تواند مانند آنتی هیستامین اثر کند و شما را سریعا از شر کهیر های پوستی راحت می کند. یک تکه تازه از زنجبیل را بردارید و آن را روی پوست بمالید تا پوست شما از التهاب و خارش بیفتد. در نظر داشته باشید که خواص زنجبیل بسیار زیاد است و می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شما شود.

زرد چوبه و از بین بردن کهیر

خواص زرد چوبه اهمیت بسیاری در درمان بیماری های پوستی دارد و می تواند کهیر را نیز درمان کند. می توانید برای این کار روزانه یک لیوان شیر به همراه یک قاشق زرد چوبه میل کنید.

استفاده از قاشقک چینی

قاشقک چینی مملو از فلاونوئید ها است و یک ضد التهاب قوی است و می تواند به آلرژی کمک شایانی کند و همچنین می توانید کهیر را درمان کند و از حرارت و گرمای بدن شما کم کند.

روغن بادام

در نظر داشته باشید که روغن بادام یکی از تاثیر گذار ترین مواد بر روی کهیر می باشد. در واقع روغن بادام می تواند روند بهبودی را تسریع بخشد.

لوسیون ها

در نظر داشته باشید که یکی از بهترین درمان های کاهش تحریکات پوستی استفاده از این لوسیون ها می باشد. می توانید برای بهبود کهیر ها از لین مواد استفاده کنید.

گزنه و درمان کهیر

برای درمان طبیعی کهیر می توانید از گیاه گزنه استفاده کنید. در واقع این گیاه یکی از آنتی هیستامین های طبیعی می باشد که می تواند باعث کاهش عوارض کهیر شود. این گیاه التهابات را کاهش می دهد. می توانید از خشک شده این گیاه استفاده کنید و آن را دم کنید و سپس دم کرده آن را بر روی کهیر ها بریزید. اجازه بدهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس این مواد را بشویید. بهتر است چند قطره عسل هم برای بهبود وضعیت به آن اضافه کنید. می توانید برای نتیجه گیری بهتر روزی دو بار از این مواد استفاده کنید.

بروملین

یکی از راه های دیگر درمان طبیعی کهیر استفاده از بروملین است. این آنزیم از آنزیم های ضد التهابی است و می تواند تحریکات پوستی را کاهش داده و  کهیر را از بین ببرد. این آنزیم در آناناس وجود دارد و شما می توانید با مصرف آناناس کهیر ها را از بدن خود پاک کنید.

پیشگیری از کهیر

یکی از اصلی ترین راه های درمان پیشگیری از ایجاد کهیر می باشد که در ادامه برای شما تکنیک هایی را مطرح می کنیم.

  • از آب داغ اجتناب کنید زیرا آب داغ می تواند التهابات پوستی و کهیر را ایجاد کند. بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.
  • از لباس هایی که پارچه های سفتی دارند استفاده نکنید و بهتر است از لباس های لطیف و شل و پارچه ای استفاده کنید زیرا استفاده از لباس های پلاستیکی می تواند کهیر را افزایش دهد.
  • از نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید و نگذارید که این نور به پوست شما برخورد کند زیرا نور خورشید مستقیم و شدید می تواند علاوه بر عارضه های پوستی ساده مانند کهیر خورشیدی ،سرطان پوست را نیز برای شما ایجاد کند.
  • در نظر داشته باشید که اگر کهیر ها بیش از حد بر پوست شما ماندگار شدند و علامت های دیگری مانند سرگیجه های مداوم، تورم در قسمت های زبان و لب ها و یا درون گلو، تنگی نفس و تنگی قفسه سینه و همچنین مشکلات تنفسی همراه بود بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از درمان های دارویی و شیمیایی استفاده کنید.
درمان کهیر
درمان کهیر

سخن آخر

پوست هر انسانی در زیبایی او اهمیت فراوانی دارد و می تواند یکی از عوامل زیبایی به حساب بیاید. بهتر است به پوست خود اهمیت بدهید و از ماسک های خانگی برای نرم کردن پوست استفاده کنید تا ضرری به پوست شما وارد نشود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا