آشنایی کامل با مراحل استعلام توقیف خودرو + نمونه فرم درخواست

لحظه‌ای که به محل پارک خودرو خود می‌رسید و متوجه می‌شوید که خودروتان سر جایش نیست، یکی از سخت ترین و دلهره‌آورترین لحظات زندگی است. در لحظه اول نگران می‌شوید که خودروی شما دزدیده شده و بعد که کمی اطراف را بررسی می‌کنید و چشمتان به تابلوی پارک ممنوع می افتد. بله؛ پلیس به دلیل… اکنون برای فهمیدن دلیل توقیف خودروتان باید مراحلی را انجام دهید.

استعلام توقیف خودرو

مراحل استعلام توقیف خودرو :

  1. تماس با پلیس ۱۱۰ و اطمینان از انتقال خودرو به پارکینگ
  2. پرسیدن نام و آدرس پارکینگی که خودرو شما به آن منتقل شده است همراه داشتن مدارک ماشین شامل کارت ماشین، برگ سبز خودرو، بیمه نامه خودرو و کپی از تمام مدارک
  3. همراه داشتن مدارک شخصی شامل کارت ملی، شناسنامه و گواهینامه و کپی از تمام مدارک
  4. بررسی و اطمینان از پرداخت جریمه‌های رانندگی و آگاهی از ریز خلافی خودرو
  5. همراه داشتن رسید پرداخت خلافی‌ خودرو
  6. بررسی و اطمینان از پرداخت عوارض شهرداری خودرو
  7. تهیه وکالت نامه از مالک خودرو توقیفی در صورتی که خودرو به نام شما نیست (برای مثال خودرو به نام همسر شماست)
  8. مراجعه به پارکینگی که خودرو به آن منتقل شده و گرفتن برگه توقیف خودرو و برگه جریمه که معمولا به آن پیوست می شود
  9. مراجعه به ستاد ترخیص راهور مربوطه در شهر
  10. پرداخت هزینه‌های مربوطه شامل هزینه جرثقیل و … در ستاد ترخیص
  11. اخذ مجوز ترخیص خودرو توقیفی
  12. مراجعه به پارکنیگ برای تحویل ماشین توقیفی
  13. کنترل بدنه و سیستم تعلیق خودرو و اطمینان از آسیب ندیدن آن‌
  14. همراه داشتن بیمه شخص ثالث
برای رفع توقیف خودرو باید درخواستی تنظیم کنید .

 

شاید درخواست رفع توقیف خودرو آن برای شما کمی سخت باشد در ادامه ۱۰ مدل از نمونه های تنظیم متن درخواست رفع توقیف خودرو را مشاهده می کنید

۱- نمونه متن درخواست رفع توقیف خودرو

بسمی تعالی

ریاست محترم

احتراما به استحضار عالی میرساند اینجانب—————- فرزند—————– مالک/راننده یک دستگاه خودرو ————- می باشم که بر اساس شماره کلاس پرونده ————-به دلیل————-خودروی اینجانب به پارکینگ منتقل و در همان محل توقیف می باشد. مستدعی است با توجه به ماده ۱۰ قانون مجازات اسلامی و تامین وثیقه از طرف اینجانب در صورتی که نیازی به خودروی اینجانب به منظور ترسیم کروکی یا انجام مراحل کارشناسی نباشد و همچنین در صورت طی سایر مراحل قانونی پرونده اینجانب دستور فرمایید تا از خودروی اینجانب رفع توقیف گردد که بسیار موجب امتنان است.

با تقدیم احترام——————

۲- نمونه متن درخواست رفع توقیف خودرو

بسمی تعالی

ریاست محترم ———————-

به استحضار عالی میرساند اینجانب———————— فرزند —————که خودروی شخصی بنده بر اساس شماره کلاسه پرونده————به دلیل —————به پارکینگ انتقال پیدا کرده و در توقیف می باشد. هم اکنون مستدعی است دستور فرمایند در صورتی که مراحل تکمیل پرونده و سایر مراحل کارشناسی آن به اتمام رسیده است خودروی اینجانب رفع توقیف گردد. لازم به ذکر است از ناحیه اینجانب تامین وثیقه لازم نیز بدین منظور صورت گرفته است.

با تشکر————–

۳- نمونه متن درخواست رفع 

بسمی تعالی

ریاست محترم———–

احتراما اینجانب—————فرزند————— مالک/راننده خودرو که خودروی اینجانب به دلیل نداشتن گواهینامه به پارکینگ انتقال پیدا کرده است هم اینک به دلیل تامین وجه التزام خواهشمند است دستور فرمایند در صورت تکمیل پرونده و طی سایر مراحل قانونی پرونده اینجانب به شماره کلاسه————– نسبت به رفع توقیف خودرو اقدام شود که موجب امتنان است.

با تقدیم احترام————-

۴- نمونه متن درخواست رفع توقیف 

بسمی تعالی

ریاست محترم——————

با سلام به استحضار می رساند اینجانب—————–فرزند—————- که مالک و راننده خودرو بوده و به دلیل تصادف خودروی اینجانب توقیف می باشد( موضوع شماره کلاسه پرونده—————) هم اینک ضمن طی مراحل قانونی و نیز تامین وثیقه لازم از آن مقام ارجمند تقاضا دارم دستور رفع توقیف خودروی اینجانب صادر گردد که بسیار موجب امتنان است.

با تشکر————————-

۵- نمونه متن درخواست رفع توقیف 

بسمی تعالی

ریاست محترم ——————-

با درود و سلام معروض می دارد اینجانب————فرزند————–مالک و راننده خودرو که دارای شماره کلاسه پرونده ————-می باشم و خودروی اینجانب به دلیل —————— هم اینک متمنی است برابر ماده ۱۰ قانون مجازات اسلامی و با با عنایت به تامین وثیقه لازم دستور فرمایید تا نسبت به رفع توقیف خودروی اینجانب اقدام لازم صورت گیرد که موجب تقدیر و تشکر است.

با تقدیم احترام—————-

۶- نمونه متن درخواست رفع توقیف خودرو

بسمی تعالی

ریاست محترم——————

سلام علیکم

به استحضار آن مقام محترم می رساند که در تاریخ —————– خودروی اینجانب—————- که مالک خودروی مذکور می باشم به دلیل—————— به پارکینگ منتقل گردیده و توقیف شده است. هم اینک به دلیل تامین وثیقه لازم تقاضا دارم دستور فرمایید تا در صورت صلاحدید آن مقام و طی مراحل کارشناسی خودروی اینجانب به شماره کلاسه پرونده————– رفع توقیف گردد که موجب امتنان است.

با تشکر————————

۷- نمونه متن درخواست رفع توقیف خودرو

بسمی تعالی

به خدمت مقام محترم—————–

سلام علیکم

به استحضار عالی می رساند که اینجانب—————-فرزند————— که خودروی شخصی اینجانب به عنوان مالک/ راننده به دلیل—————– توقیف گردیده است و دارای شماره کلاسه پرونده ————–می باشد. استدعا دارم به دلیل تامین وثیقه در صورتی که از نظر آن مقام فاقد مواردی جهت کارشناسی یا پیگیری حقوقی وجود دارد دستور فرمایید تا نسبت به رفع توقیف خودروی اینجانب اقدام مقتضی صورت گیرد که موجب امتنان است.

با تشکر ——————-

۸- نمونه متن درخواست رفع توقیف 

بسمی تعالی

ریاست محترم——————-

با سلام

احتراما اینجانب————– فرزند ——————-مالک / راننده خودروی —————– دارای شماره کلاسه پرونده —————- که هم اکنون به دلیل———————- توقیف می باشد به دلیل تامین وثیقه تقاضای رفع توقیف را از آن مقام ارجمند دارم. خواهشمندم در صورت رفع سایر موارد حقوقی یا هر گونه کارشناسی دیگر در این زمینه یاری گر بنده بوده و دستور فرمایید تا خودروی اینجانب رفع توقیف گردد.

با تقدیم احترام——————————

۹- نمونه متن درخواست رفع توقیف خودرو

بسمی تعالی

ریاست محترم ———————–

با سلام

به استحضار عالی می رساند که اینجانب ————- فرزند ————— مالک/ راننده خودروی———- دارای شماره کلاسه پرونده ————- که به دلیل —————- به پارکینگ منتقل شده ایت هم اینک به دلیل تامین وثیقه مورد نظر در صورتی که به منظور انجام امورات کارشناسی یا پیگیریهای قضایی دیگر به خودروی اینجانب نیازی نیست خواهشمند است دستور فرمایند تا به منظور رفع توقیف از خودروی اینجانب اقدامات لازم صورت گیرد که موجب امتنان است.

با تشکر—————-

۱۰- نمونه متن درخواست رفع توقیف 

بسمی تعالی

ریاست محترم ———————–

سلام علیکم

احتراما اینجانب——————– فرزند——————- مالک/ راننده—————- خودروی —————— دارای شماره کلاسه پرونده —————- که به دلیل ——-هم اینک در توقیف می باشد مستدعی است به جهت تامین وثیقه مورد نظر دستور لازم را به منظور رفع توقیف از خودروی اینجانب در صورت صلاحدید آن مقام و عدم نیاز به سایر مراحل قانونی و امورات کارشناسی انجام گیرد که موجب امتنان است.

با تقدیم احترام———————-

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا