آمبولی ریه چیست؟ + تاثیر کرونا بر بروز آمبولی ریه

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره آمبولی ریه و همچنین تاثیر کرونا بر بروز آمبولی ریه خواهیم داشت! با ما همراه باشید. آمبولی ریه در اثر لخته شده خون در ریه و آسیب به عملکرد این اندام بروز می ‌کند! لازم به بیان است ویروس کرونا التهاب شدیدی در بدن ایجاد می‌ کند و منجر به التهاب ریه می ‌شود که در نهایت کاهش اکسیژن باعث اختلال در عملکرد ریه خواهد شد.

عروق یا رگ‌ ها هم تحت تاثیر التهاب ریوی قرار می ‌گیرند! از آن جایی که در فرد مبتلا به کرونا، التهاب شدید ریوی یا عروقی ایجاد می ‌شود و تمامی رگ ‌ها ملتهب می‌ شوند در نهایت احتمال بروز لخته در عروق زیاد می‌ شود و این لخته ‌ها با گیر کردن در مغز و قلب بروز سکته مغزی و سکته قلبی را بسیار محتمل می‌ کنند! همچنین می ‌توانند در رگ ‌های موجود در ریه گیر کنند و آمبولی ریه ایجاد کنند.

به طور معمول بیماران کرونایی که دچار التهاب شدید ریوی شده اند و در بیمارستان بستری هستند با مصرف دارو‌های ضد انعقاد خون به منظور جلوگیری از لخته شدن خون شان تا حدودی درمان خواهند شد تا به این صورت از ابتلای آن‌ ها به آمبولی ریه پیشگیری شود. آمبولی ریه و سکته قلبی و سکته مغزی می ‌تواند منجر به مرگ افراد شود، اما با مصرف دارو‌های ضد انعقاد درمان می‌ شوند البته در برخی موارد هم بیمار جان خود را از دست می ‌دهد.

با تشخیص زودهنگام افراد مبتلا به آمبولی ریه و مصرف متناسب دارو شانس بهبودی آن‌ ها افزایش پیدا می ‌کند ؛در غیر اینصورت احتمال مرگشان وجود دارد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا