آموزش مرحله به مرحله ثبت نام واکسن کرونا + آدرس سایت

همانطور که مطلع هستید با ظهور ویروس کرونا در سال ۱۳۹۸، جهان درگیر معضلات زیادی در حوزه سلامت، اقتصاد و سیاست شده و متاسفانه تاثیرات این موضوع هنوز بر روی کشورهای مختلف پدیدار است. علیرغم پیشرفت روزافزون علم پزشکی، تقریبا ۱ سال گذشت تا جهان به فرمولی مناسب برای ساخت واکسن کرونا دست یابد و کشورهایی مانند امریکا، چین و روسیه از آغازگران تولید واکسن کرونا بودند. واکسن هایی که می تواند در مقابل این ویروس تا حد زیادی مقاوم باشد و اثرات مخرب آن را بر روی بدن انسان ها کم کند. در ماه های اخیر، در کشور ما نیز شرکت های دارویی مانند برکت و ستاد فرمان اجرایی امام (ره) توانستند به فرمول واکسن ایرانی دست یابند و اکنون در مرحله تولید انبوه واکسن های ایرانی قرار گیرند. با توجه به اهمیت موضوع واکسیناسیون کرونا در ایران، وزارت بهداشت اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام واکسن نموده است و این سامانه از روز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ، آغاز به کار کرده است. ما نیز در راستای رسالت خود که ارائه مطالب مهم جامعه در بستر اینترنت است، در این مطلب در خصوص چگونگی ورود به سامانه ثبت نام واکسن کرونا و نحوه ثبت نام واکسن در این سامانه صحبت کرده ایم.

سامانه ثبت نام واکسن کرونا

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، از روز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ، سامانه تحت عنوان سامانه ثبت نام واکسن کرونا توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت راه اندازی شده است تا به کمک این سامانه ، واکسیناسیون کرونا بطور جامع در کشور انجام شود. توجه داشته باشید که ثبت نام در این سامانه کاملا رایگان است و پرداخت هرگونه وجهی در هنگام ثبت نام واکسن توصیه نمی شود. سامانه ثبت نام واکسن کرونا یک سامانه جامع بوده و همه مردم کشور با در دست داشتن اطلاعات هویتی خود باید در سامانه ثبت نام کنند. پس از جمع آوری اطلاعات افراد، زمان بندی واکسیناسیون کرونا به اطلاع همه خواهد رسید که این موضوع می تواند بر اساس اولویت بندی های وزارت بهداشت تعیین شود. در ادامه این مطلب شما را راهنمایی خواهیم کرد که چگونه اطلاعات خود را در سایت ثبت نام واکسن وارد نمایید.

ورود به سامانه ثبت نام واکسن کرونا

برای ورود به سامانه ثبت نام واکسن کرونا لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ۱ابتدا وارد سایت https://salamat.gov.ir شوید.

    ثبت نام واکسن کرونا

  2. ۲حال بر روی گزینه « ورود / ثبت نام در سامانه » کلیک نمایید.
  3. ۳اگر نمی توانید وارد آدرس بالا شوید ، از طریق موتور جستجوی گوگل ، عبارت ” ورود به سامانه ثبت نام واکسن کرونا ” را جستجو نمایید و به شکل زیر وارد سامانه شوید. همانطور که مشاهده می کنید امکانات مربوط به واکسن کرونا در این صفحه قابل مشاهده است.

شرایط ثبت نام واکسن کرونا

قبل از اینکه به مراحل ثبت نام واکسن بپردازیم ، لازم است ابتدا شرایط ثبت نام واکسن را با هم مرور کنیم. درست است که همه افراد می توانند در این سامانه ثبت نام نمایند و اطلاعات خود را اظهار نمایند، اما بطور حتم اولویت بندی خاصی برای واکسیناسیون عمومی مردم توسط وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است و گروه های پرخطر مانند کادر درمان، پزشکان و پرستاران ، افراد مسن و دارای بیماری های خاص و … در اولویت دریافت واکسن هستند.

با این حال محدودیتی برای ثبت نام واکسن کرونا وجود ندارد و شما می توانید در نوبت دریافت واکسن قرار بگیرید.

در حال حاضر قرار است به ترتیب زیر، افراد مورد واکسیناسیون قرار بگیرند:

  • ۱افراد بالای ۸۰ سال
  • ۲افراد بالای ۷۵ سال
  • ۳افراد بالای ۷۰ سال
  • ۴افراد بالای ۶۵ سال
  • ۵افرادی که بیماری زمینه ای دارند و سن آنها بین ۱۶ تا ۶۴ سال است.
  • ۶سایر مردم

نحوه ثبت نام واکسن کرونا از طریق سایت

جهت ثبت نام واکسن کرونا باید ابتدا وارد سامانه شوید و گزینه ثبت نام را کلیک کنید. البته توجه کنید که به منظور نوبت دهی و اولویت بندی همه مردم، پیامکی تحت عنوان زمان بندی ورود  شما به سامانه و دریافت واکسن کرونا فرستاده خواهد شد.

مراحل تصویری ثبت نام واکسن کرونا از طریق سایت را در ادامه مشاهده می کنید:

همانطور که می بینید، در حال حاضر تنها هوطنانی که سال تولدشات از ۱۳۲۰ به قبل است امکان ثبت مشخصات خود را دارند.

بعد از تکمیل این فرم، اطلاع رسانی های بعدی برای زمان و مکان دریافت واکسن انجام خواهد شد.

نکات مربوط به سامانه واکسیناسیون کرونا
  •   به همه جامعه ی هدف برای واکسیناسیون کرونا، پیامک داده خواهد شد و زمان بندی دریافت واکسن اعلام خواهد شد.
  •   طبق اعلام وزارت بهداشت، پیش بینی شده است که ۱.۵ میلیارد پیامک برای این فراخوان گسترده نیاز است.
  •   هر کسی که در این زمان بندی ، واکسن دریافت کند و آن واکسن دو مرحله ای باشد، نوبت دوم واکسن خود را ۴ هفته بعد دریافت خواهد کرد.
  •   برای انجام واکسیناسون کرونا ، نیار به پرداخت هیچ گونه وجهی نیست و این کار بطور کاملا رایگان انجام خواهد شد.
  •   هرگونه مراجعه حضوری به پایگاه های سلامت برای اخذ نوبت واکسیناسیون کرونا ممنوع است و همه مراحل بصورت آنلاین انجام می شود.
  •   تنها نشانی معتبر برای ثبت نام واکسن کرونا salamat.gov.ir می باشد.

نتیجه گیری:

همانطور که مشاهده کردید ثبت نام واکسن تنها از طریق نشانی رسمی اعلام توسط توسط وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا انجام می شود و همه افراد مطابق با زمان بندی اعلام شده می توانند درخواست خود را برای واکسیناسیون کرونا ثبت نمایند. همچنین همه مراحل پیش ثبت نام و ثبت نام توسط پیامک به اطلاع همه مردم خواهد رسید.

ثبت نام واکسن کرونا
ثبت نام واکسن کرونا
سوالات متداول

۱- سامانه ثبت نام واکسن کرونا به چه دلیل ایجاده شده و چه کاربردی دارد ؟

سامانه ثبت نام واکسن جهت مدیریت و زمان بندی آحاد مردم برای واکسیناسیون سراسری کرونا ایجاد شده است و همه مردم می توانند با ثبت نام در این سامانه ، در نوبت واکسیناسیون کرونا قرار بگیرند.

۲- نحوه ورود به سامانه ثبت نام واکسن کرونا چگونه است ؟

شما می توانید از طریق نشانی salamat.gov.ir و یا جستجو در گوگل می توانید وارد سایت ثبت نام واکسیناسیون کرونا شوید. راهنمای کامل این موضوع در مقاله درج شده است.

۳- چه کسانی در سامانه ثبت نام واکسن کرونا ، در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند ؟

افراد از سن ۸۰ سال تا ۶۵ سال به ترتیل زمانی در اولویت دریافت واکسن می باشند. همچنین بیماران زمینه ای در اولویت بعدی خواهند بود. توضیحات کامل این موضوع را در سایت مطالعه نمایید.

نحوه واکسیناسیون سالمندان

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای تزریق واکسن کرونا نیازی به مراجعه حضوری و ثبت‌نام در سایت نیست بلکه برای همه اولویت‌ها، پیامک ارسال می‌شود. دکتر علیرضا رییسی با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال، افزود: ۱۹ هزار خانه بهداشت و ۹ هزار پایگاه سلامت در مناطق شهری و روستایی برای تزریق واکسن گروه‌های اولویت دارد آمادگی دارند، ولی فعلا مراجعه حضوری نیاز نیست. معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: مراقبان سلامت با سالمندان بالای ۸۰ سال تماس می‌گیرند و پس از ثبت‌نام‌ها، برای تزریق فراخوان می‌شوند. رئیسی گفت: ۷۵ میلیون کد ملی در سامانه ما وجود دارد، ما برای افراد بالا ۸۰ سال پیامک می‌زنیم و بعد برای بالای ۷۵ سال فقط از طریق پیامک دعوت می‌کنیم. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: کسانی که در سامانه ما کد ملی آن‌ها نیست، کد ملی آن‌ها را از سازمان ثبت احوال خواهیم گرفت و آن‌ها را دعوت می کنیم پس نیاز به مراجعه به هیچ کجا ندارند. دکتر رییسی افزود: از هفته آینده برای افراد بالای ۷۵ سال پیامک خواهد آمد و مدت زمان ارسال پیامک یک هفته است و چنانچه در این یک هفته پیامک نیامد تنها در اینصورت از هفته آینده وارد سامانه salamat.gov.ir شوند و کد ملی خود را ثبت کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قرار نیست پیامک همه افراد یکباره ارسال شود، در طول هفته بر اساس کد ملی‌ها پیامک دریافت خواهند کرد و برای آن ها بر اساس نوبت‌بندی فراخوان داده می‌شود. سخنگوی ستاد ملی کرونا تاکید کرد: اگر چنانچه با افرادی تماس گرفته نشد، این افراد از آخر هفته آینده می‌توانند به سایت مراجعه و فقط کد ملی خود را ثبت کنند و مجدد با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد. واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال از روز سه شنبه هفتم اردیبهشت آغاز شد. این افراد گروه یک از مرحله دوم واکسیناسیون هستند. پس از سالمندان بالای ۸۰ سال، سپس نوبت افراد بالای ۷۵ سال، بالای ۷۰ سال و بالای ۶۵ سال خواهد بود. وی در خصوص ویدئوی منتشر شده در خصوص صف چینی‌ها برای زدن واکسن در یکی از بیمارستان‌های تهران هم گفت: تزریق واکسن برای اتباع خارجی در دستور کار ما نیست. به گزاررش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر رئیسی افزود: برخی سفارتخانه‌ها برای واکسیناسیون اتباع خود ممکن است با مراکز درمانی هماهنگی کنند که ارتباطی با برنامه واکسیناسیون شبکه بهداشت و درمان کشور ندارد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا