آموزش پاک کردن ژلیش ناخن مرحله به مرحله در منزل

اکر قصد دارید ژلیش ناخن برای زیبایی ناخن هایتان استفاده کنید پیش از انجام و آموزش پاک کردن ژلیش ناخن بهتر است تمام موارد ژلیش ناخن از قبل تعریف ، کاربرد ، عوارض و حتی تفاوت آن را با کاشت ناخن بدانید . پس با ما همراه شوید .

ژلیش ناخن چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از تکنیک های پرطرفدار و جذابی که پس از لیفت مژه ، اکستنشن ، و کاشت ناخن در بین بانوان جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده ژلیش ناخن می باشد. ژلیش ناخن که مخلوطی از اکرولیک ژل مانند است که به عنوان لاک موقت به شمار می رود و دوام و کارایی آن بیش از لاک دائمی می باشد و به خاطر ماندگاری طولانی که دارند بسیار پرطرفدار اند زیرا به سادگی پاک نمیشوند و ترک نمیخورند, لاک های ژلیش برای خانم هایی مناسب اند که میخواهند همیشه لاک داشته باشند و لاک ناخن هایشان به این زودی پاک نشود.

آموزش پاک کردن ژلیش ناخن مرحله به مرحله در منزل

معمولا لاک ژل ها را به تعداد سه مرتبه روی ناخن اجرا می کنند:

  1. ژل بیس
  2.  ژل رنگی
  3. تاپ ژل

رسالت لاک ژل این است که روی ناخن هایی که طبیعی هستند به کار می رود اما گاهی به ندرت روی ناخن های کاشته شده هم قابل استفاده می باشد.

ابتدا و قبل از هر چیزی باید بدانید ژلیش ناخن هیچ ارتباطی با کاشت ناخن ندارد و قیمت های آن در سطح شهر به نسبت هر شعبه متغیر است ولی بایستی به مرغوبیت و کیفیت مواد مصرفی هر مرکزی که قرار است در آن نجام دهید اطمینان کافی داشته باشید در انجام ژلیش ناخن از دستگاه LED یا UV استفاده می کنند و البته تکنیک های ریز و درشتی دارد که ما شما را دعوت به خواندن این مطلب کاربردی درباره هر آنچه که مربوط به ژلیش ناخن هست می کنیم. پس با ما همراه باشید تا نکات مهمی از این تکنیک جذاب زیبایی یاد بگیرید.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم لاک ژلیش ناخن در یک بطری کوچک به حالت ژله رقیق شده مانند لاک کلاسیک نگهداری می شود و برای اینکه روی ناخن شما اعمال شود بایستی گام به گام و با مراحلی اصولی توسط یک آرایشگر مجرب انجام شود.

لاک های معمولی که در بازار به فروش می رسد به پوست و سطح ناخن آسیب زیادی می زند و به نوعی با مسدود کردن منافذ سلامت پوست و ناخن خانم ها را در معرض خطر قرار می دهد.

پیش از اینکه فرآیند مانیکور صورت بگیرد آرایشگرها معمولاً از مشتری سوال می کنند که از ژلیش ناخن استفاده کنند یا لاک معمولی. چنانچه انتخاب شما ژلیش ناخن می باشد باید بدانید که انتخاب هوشمندانه ای کرده اید البته در ادامه مطلب ما علاوه بر ذکر مزایای ژلیش ناخن به عوارض آن نیز پرداختیم.

زمانی که در سالن ها و آرایشگاه های زیبایی اقدام به گرفتن کوتیکول ها و پاکسازی ناخن ها می کنند ژلیش را روی سطح ناخن زده و پس از گذشت ۳۰ ثانیه همان دستی که ژلیش روی آن انجام شده است را زیر دستگاه LED یا UV قرار می دهند تا لایه های بعدی نیز روی ناخن انجام شود.

ماندگاری لاک ژلیش

لاک های ژلیش ماندگاری بسیار طولانی نسبت به لاک های معمولی دارند و بسیار مقاوم اند, ماندگاری این لاک ها ۱ ماه و شاید هم بیشتر است پس زمانی که در یک ماه چند جشن و عقد و عروسی پیش رو دارید میتوانید از لاک ژلیش استفاده کنید.

ژلیش ناخن با کاشت ناخن چه تفاوتی دارد؟

گاهی مواقع شما خانم ها ژلیش ناخن را با کاشت ناخن اشتباه می گیرید اما باید بدانید که این دو تفاوت بسیاری با هم دارند چرا که در کاشت ناخن از پودر های فشرده شده و موادی از جنس پلاستیک استفاده می شود و این کار باعث می شود ناخن ضخیم و بلند تر به نظر بیاید و معمولاً با اجرای طرح ها و رنگ های مختلف به این ترکیب مصنوعی ظاهری خوب می بخشند.

اما در حالی که ژلیش ناخن روی ناخن های طبیعی شما از مواد ژله مانندی به کار می برند و هدف از آن ضخیم و بلند جلوه دادن ناخن نمی باشد. در این روش برخلاف کاشت ناخن بایستی از اشعه ماورای بنفش و لامپ های ال ای دی استفاده شود.

لاک مناسب است یا ژلیش ناخن؟

سوالی که بسیار متداول می باشد این است که آیا لاک کلاسیک بهتر است یا ژلیش ناخن؟ باید بگوییم هیچ پاسخ قطعی برای این پرسش شما وجود ندارد چرا که انتظارات و علایقی که در هر فرد نسبت به استایل و مد حاضر است متفاوت می باشد ، بنابراین آن دسته از اشخاصی که خواستار لاک با کیفیت و براقی هستند که قدرت جذب و پوشانندگی خوبی دارد ژلیش ناخن بهترین گزینه برای شما خواهد بود و مهمتر از همه برای خانم هایی که فرصت رسیدگی به ناخن های خود ندارند نیز بهترین روش میباشد.

چنانچه عادت ندارید به هنگام استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی و شست و شوی دستتان بکنید پیشنهاد می شود که ژلیش ناخن انجام دهید. ولی آن دسته از بانوانی که اهمیت خاصی به استایل روزانه و هفتگی خود می دهند و طراحی تیپ های فصلی برایشان مهم است به صرفه ترین و مناسب ترین روش برای آنها لاک کلاسیک می باشد.

حتما توجه داشته باشید که هر اندازه که دست شما در معرض آلودگی محیطی و مایعات قرار بگیرد به همان اندازه ژلیش ناخن شما کیفیت اولیه خود را از دست خواهد داد بنابراین هر چند روز یکبار نسبت به تجدید آن اقدام نمایید که البته نیاز به صرف هزینه و وقت دارد.

نتیجه ای که از توضیحات فوق می گیریم این است که انتخاب ژلیش ناخن یا لاک کلاسیک به میزان بودجه و هدف و نظر شما نسبت به استایل خودتان بستگی دارد و طبق آن می توانید برای زیبایی و مراقبت از پوست خود وقت و هزینه صرف کنید.

در ژلیش ناخن دستگاه UV بهتر است یا LED؟

از دو نوع دستگاه UV و LED در سالن های زیبایی به کار برده می شود که هر کدام مدافعان و مخالفان خاص خود را دارند به اعتقاد بعضی از افراد لامپ UV منجر به براقیت ناخن میشود و نسبت به لامپ های LED ارزان هم هستند ولی مدت زمان خشک شدن ناخن ها در دستگاه UV بیشتر از دستگاه LED می باشد. مهم ترین نکته ای که بایستی به هیچ وجه فراموش نشود این است که اشعه UV ممکن است در طولانی مدت باعث ایجاد لکه هایی روی پوست شما بشود.

آموزش پاک کردن ژلیش ناخن مرحله به مرحله در منزل

آموزش مرحله ای ژلیش ناخن در منزل

با آموزش زیر چنانچه قصد انجام ژلیش ناخن در منزل را دارید به راحتی  می توانید با به کارگیری این ترفند ها زیبایی دو چندان به ناخن های خود ببخشید.

در وهله اول شما به یک پک مخصوص ژلیش نیاز دارید که شامل موارد زیر می باشد:

  1. بیس کت
  2. انواع لاک ژلی رنگی
  3. تاپ کت و کلینزر
  4. دستگاه LED

مراحل انجام ژلیش ناخن

– ابتدا اقدام به مانیکور کردن ناخن ها بکنید به طوری که دقت داشته باشید سطح و لبه های ناخن ها را به طور کامل متقارن و صاف و همچنین یک دست بکنید تا نتیجه کار به زیبایی آنچه که می خواهید در بیاید.

– در مرحله دوم با استفاده از بافر روی سطح ناخن را خشک بیاندازید و درخشش ناخن را از بین ببرید و سپس دستتان را با آب شسته و خشک نمایید.

– با استفاده از قیچی مخصوص اقدام به جدا کردن کوتیکول ها از ناخن کرده و هرچه قدر زائده ناخن هست را پاکسازی کنید.

– بیس کت یا لاک پایه را به شکل یک لایه خیلی نازک با فاصله یک سر سوزن با پوست به اطراف ناخن بزنید البته از برق ناخن میتوان استفاده کرد و بعد ۳۰ ثانیه زیر دستگاه LED یا دو دقیقه زیر دستگاه UV قرار دهید.

– چنانچه ژل ناخن شما شفاف می باشد بنابراین به خاطر اینکه زیر آن قابل دیدن می باشد بهترین کار این است که از لاک ناخن با رنگ های پایه مثل گلبهی ، صورتی کم رنگ یا بژ به کار ببرید.

لاک های رنگی را به صورت یک لایه نازک با فاصله های مشخص زده و بعد ۳۰ ثانیه زیر دستگاه LED یا دو دقیقه زیر دستگاه UV قرار دهید توجه داشته باشید که این مرحله به تعداد ۲ بار تکرار شود اما این را بدانید که چنانچه ژل ناخن شما شفاف نیست احتیاجی به انجام این مراحل می باشد.

توصیه ما این است که چنانچه دارای ناخن های کوچک و ناصافی هستید لایه دوم را لاک بزنید.

– در مرحله پنجم لاک ژله ای دلخواه خود را با دقت هر چه تمام روی ناخن های خود بزنید و نگذارید با اطراف ناخن تماسی داشته باشد سپس۳۰ ثانیه زیر دستگاه LED یا دو دقیقه زیر دستگاه UV قرار دهید این مرحله را نیز دو بار تکرار کنید.

– حالا نوبت به زدن تاپ کت ژل میرسد که این را نیز به صورت یک لایه نازک با فاصله میزنید و باز هم ۳۰ ثانیه زیر دستگاه LED یا دو دقیقه زیر دستگاه UV قرار دهید تاپ کت ژل برای استحکام بخشیدن و درخشش لاک استفاده می شود.

– برای اینکه تاپ کت روی ناخن طبیعی دوام بیشتری داشته باشد بهتر است دو بار آن را انجام دهید.

– در نهایت پد آغشته به کلینزر را روی ناخن کشیده و دور ناخن را با روغن ناخن چرب کرده و ماساژ دهید.

توجه داشته باشید که ناخن ژله ای را بلندتر درست نکنید چرا که در صورت شکسته شدن آسیب شدیدی به ناخن پایه میرساند.

آموزش پاک کردن ژلیش ناخن مرحله به مرحله در منزل

آموزش پاک کردن ژلیش ناخن

اما برای پاک کردن لاک ژلیش چه باید کرد؟ اگر به ناخن هایمان لاک ژلیش زدیم و بنا به دلایلی مجبور به پاک کردن آن ها بودیم چگونه باید پاک شان کنیم؟ نگران نباشید برای پاک کردن لاک های ژلیش هم روشی وجود دارد که در ادامه به شما میگوییم.

برای پاک کردن لاک ژلیش از روی ناخن ها آن را با شدت نخراشید زیرا ناخن ها آسیب می بینند بهتر است مراحل زیر را با دقت انجام دهید و لاک هایتان را پاک کنید.

  • ابتدا با یک سوهان روی ناخن ها بکشید
  • پنبه های استونی را روی ناخن ها بگذارید
  • کاغذ آلومینیوم دور ناخن ها بپیچید
  • ۱۵ دقیقه صبر کنید
  • کاغذ آلومینیوم و پنبه را از روی ناخن ها بردارید
  • لاک های تکه تکه شده را از روی ناخن ها بردارید
  • دست هایتان را بشویید
  • به ناخن ها مرطوب کننده بزنید

ترمیم ژلیش ناخن

باید بدانید برخلاف سایر متدها ژلیش ناخن هیچ احتیاجی به ترمیم ندارد بلکه احتیاج به انجام مجدد آن می باشد و باید همراه با رشد ناخن ها اقدام به تمدید مجدد آن بکنید.

ژلیش ناخن چه عوارضی دارد؟

اگر بخواهیم از عوارض ژلیش ناخن توضیحاتی ارائه دهیم قبل از هر چیزی بایستی بگوییم قطعاً هیچ تکنیک زیبایی مصون از عوارض نیست مخصوصاً امروزه که در بازار طرفداران بسیاری به خود اختصاص داده است. اما مهمترین چیزی که در این میان وجود دارد این است که انجام این تکنیک ها با مواد مرغوب و توسط اشخاص حرفه ای عوارض جانبی کمتری را متوجه خواهد شد.

چنانچه از آن دسته بانوانی هستیدکه ناخن های بسیار ضعیف و حساسی دارید پیشنهاد می کنیم از انجام ژلیش ناخن صرف نظر کنید چراکه ژلیش در سه لایه روی ناخن شما قرار می گیرد و امکان دارد مانع رسیدن اکسیژن به سطح پوست شما شده و در نهایت منجر به مشکلات پوستی شود پس پیش از انجام ژلیش ناخن حتما با پزشک متخصص خود مشورتی داشته باشید.

علاوه بر آن چنانچه به تکنیک ژلیش ناخن علاقه زیادی دارید توصیه می کنیم این کار را در مدت زمان فاصله ای انجام دهید تا هم تنوعی در انتخاب رنگ ایجاد کنید و هم رطوبت رسانی به سطح ناخن تان به درستی صورت پذیرد.

حواستان باشد که از موادی که استاندارد و مجوز قانونی سازمان غذا و دارو را دارند به کار ببرید و به هیچ عنوان از ابزارهای تیز و برنده همچون تیغ یا چاقو برای پاکسازی بکار نبرید.

ژلیش ناخن را به هیچ عنوان برای کودکانی که مدام در حال جویدن ناخن خود هستند انجام ندهید تا از وارد شدن مواد شیمیایی داخل آن جلوگیری شود.

عوارض انجام ژلیش ناخن در زنان باردار

در رابطه با سوال برخی از شما کاربران در این رابطه باید پاسخ دهیم که انجام ژلیش ناخن به هیچ عنوان درباره خانم های باردار پیشنهاد نمیشود و چنانچه خیلی راغب به انجام این کار هستید حتماً بایستی با پزشک زنان مشورتی داشته باشید چرا که ژلیش ناخن دارای مونومر متیل متاکریلات می باشد که برای خانم های باردار میتواند خطرناک و مضر باشد.

آموزش پاک کردن ژلیش ناخن مرحله به مرحله در منزل

نکات تکمیلی درباره ژلیش ناخن

  1. پیش از اجرای ژلیش ناخن چنانچه هر گونه حساسیت یا بیماری پوستی دارید درباره آن با پزشک خود مشورت داشته باشید تا تصمیم اشتباهی نگیرید.
  2. حتماً از مرغوب بودن مواد اولیه اطمینان حاصل کنید و از ارزان بودن برخی از سالن های زیبایی وسوسه نشوید.
  3. سعی کنید از پاک کننده های ملایم به کار ببرید تا آسیبی به سطح ناخن وارد نشود.
  4. از براق کننده ها و جلا دهنده های ناخن که ترکیبات سرطان زایی همچون تولوئن ، فرمالدهید و یا دی بوتیل فتالات دارند به هیچ عنوان به کار نبرید.
  5. پس از پاکسازی ژلیش سطح ناخن خود را حتماً با استفاده از روغن یا کرم مرطوب کننده ماساژ دهید تا به حد کافی رطوبت رسانی انجام بگیرد.
  6. پیش از انجام ژلیش ناخن ، ناخن های خود را مانیکور بکنید تا سطح یکسان و یکدستی پیدا کند.
  7. پس از انجام ژلیش ناخن برای افزایش کیفیت ژلیش روی ناخن ها کلینر بزنید.
  8. گول بعضی از تبلیغات فضای مجازی را نخورید چرا که روش های تبلیغاتی برای رنگ ها و طرح های مختلف ژلیش ناخن با استفاده از متریال گوناگون ارائه می شود و مورد تایید و توصیه پزشکان نمی باشد بنابراین پیش از هر اقدامی آگاهانه و با مشورت پزشک خود پیش بروید.
  9. چنانچه در منزل اقدام به پاکسازی ژلیش می کنید بیشتر حواستان باشد و محلولها و استون های پاک کننده را از مراکز مجاز و معتبر تاییدیه از سوی سازمان غذا و دارو دارند تهیه کنید و از تاریخ مصرف انقضای آن اطلاع داشته باشید.
  10. چنانچه ناخن هایتان به مدت زیادی خشک و شکننده شدند و اکسیژن کافی به آنها نرسید برای بهبودی و پیشگیری و درمان فاصله انجام ژلیش ناخن را بیشتر کنید و از روغن نارگیل و زیتون استفاده نمایید.
  11. علاوه بر ماساژ ناخن و اطراف آن می توانید از مصرف قرص ZINC MULTIVITAMIN ، ازگیل ، کلم بروکسل و انار برای استحکام رشد ناخن ها استفاده کنید.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

زیباترین و بی نظیرترین مدل های طراحی ناخن

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا