آناهیتا درگاهی بازیگر سریال می خواهم زنده بمانم و همسر اشکان خطیبی کیست؟ + اینستاگرام

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره بیوگرافی آناهیتا درگاهی بازیگر نقش شیوا مستور (پزشک، عاشق کاوه) در سریال می خواهم زنده بمانم به کارگردانی شهرام شاه‌ حسینی و به تهیه‌ کنندگی محمد شایسته خواهیم داشت! با ما همراه باشید. آناهیتا درگاهی ، نقاش و بازیگر سینما و تئاتر متولد ۷ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ شمسی در شهر تهران می باشد. وی آموزش هنر نقاشی را از سن هفت‌ سالگی در نزد عباس کاتوزیان آغاز کرد.

آناهیتا درگاهی از همان سن، مراتب این حرفه را طی کرد و تاکنون، در ایران و چند کشور دیگر، چندین نمایشگاه انفرادی برپا کرده است! و در چندین نمایشگاه گروهی نیز حضورِ فعال داشته‌ است. او تاکنون سه نمایشگاه انفرادی از آثار هنری خود در کاخ نیاوران و گالری سیحون و فرمانیه برپا کرده‌ است. همچنین، در سه نمایشگاه گروهی در موزه هنرهای زیبای کاخ سعدآباد، گالری کمال‌ الملک و جم آرت گالری دبی شرکت داشته‌ است. آخرین نمایشگاه نقاشی وی با نام فصل من کجاست در گالری آریانا برپا شد.

همچنین وی تاکنون طراحی گرافیکی پوسترهای زیادی را بر عهده داشته‌ است. درگاهی تحصیلات خود را در رشته هنر ادامه داد و کارشناسی‌ خود را در رشته گرافیک و کارشناسی ارشد خود را در رشته نقاشی از دانشگاه هنر تهران دریافت کرد.

او در کنار فعالیت در عرصه نقاشی و بازیگری، تهیه‌ کنندگی موزیک‌ ویدئوی پرده آخر از رضا کیانیان را نیز عهده‌دار بوده‌ است! آناهیتا درگاهی ، تهیه‌ کننده یکی از کنسرت‌ های آرین کشیشی نیز بوده‌ است. وی در عرصه سینما و تئاتر، به‌ عنوان بازیگر نیز فعالیت دارد.

او نخستین دوره‌ های بازیگری را نزد فرزاد مؤتمن گذرانده است. فرزاد موتمن در سال ۱۳۹۴ شمسی او را برای بازی در فیلم خود با عنوان آخرین بار کی سحر را دیدی؟ برگزید. این فیلم در پنج بخشِ جشنواره فیلم فجر نامزد جایزه شد! و همین موضوع تاثیر به‌ سزایی در دیده شدن آناهیتا درگاهی داشت. او سپس در فیلم زرد به کارگردانی مصطفی تقی‌ زاده در سال ۱۳۹۵ شمسی بازی کرد. بعد از آن در فیلم‌ های داستان سیاوش به کارگردانی امیر اسکندری در سال ۱۳۹۶ شمسی، قانون مورفی به کارگردانی رامبد جوان در سال ۱۳۹۷ شمسی، چشم‌ و گوش‌ بسته به کارگردانی فرزاد مؤتمن در سال ۱۳۹۷ شمسی، سودابه به کارگردانی محمدعلی سجادی در سال ۱۳۹۷ شمسی، درخت بنفش به کارگردانی امین اصلانی در سال ۱۳۹۸ شمسی و نیلگون به کارگردانی حسین سهیلی‌ زاده در سال ۱۳۹۸ شمسی ایفای نقش کرد.

او همچنین در مجموعه ممنوعه به کارگردانی امیر پورکیان در سال های ۱۳۹۶–۱۳۹۷) در نقش طلا دَوَلّو بازی کرد. وی در تئاتر، در نمایش‌های در انتظار آدولف به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، سه خواهر به کارگردانی محمدحسن معجونی در سال ۱۳۹۶ شمسی، ده سال تنهایی به کارگردانی اشکان خطیبی، قحطی‌ زدگان به کارگردانی اشکان خطیبی در سال ۱۳۹۸ شمسی و چندین نمایش دیگر را نیز بازی کرده‌ است.

زندگی شخصی آناهیتا درگاهی

آناهیتا درگاهی در دی‌ ماه سال ۱۳۹۵ شمسی با اشکان خطیبی بازیگر، مجری، خواننده و کارگردان تئاتر ازدواج کرد.

آثار تئاتر، سینمایی و شبکه نمایش خانگی آناهیتا درگاهی

سینمایی

سالنامنقشکارگردان
۱٣٩٩جوجه تیغیمستانه مهاجر
راند چهارمعلیرضا امینی
۱٣٩٨نیلگونحسین سهیلی زاده
سینما شهر قصه[کیوان علی محمدی
۱٣٩٧چشم و گوش بستهنانافرزاد موتمن
قانون مورفیشهرهرامبد جوان
۱۳۹۵زردبهارمصطفی تقی‌ زاده
۱۳۹۴آخرین بار کی سحر را دیدی؟کتیفرزاد موتمن

نمایش خانگی

سالنامنقشکارگردان
۱٣٩٩می‌ خواهم زنده بمانمشیوا مصدورشهرام شاه‌ حسینی
خوب بد جلف رادیو اکتیوآناهیتامحسن چگینی
۱۳۹۷ممنوعهطلا دولوامیر پورکیان

تئاتر

  • نفرین قحطی‌ زدگان، اشکان خطیبی، تماشاخانهٔ ایرانشهر، سالن استاد سمندریان، خرداد ۱۳۹۸ شمسی
  • وقتی خروس غلط می‌خوانَد، علی شمس، تماشاخانه ایرانشهر، ۱۳۹۷ شمسی
  • کنسرت تئاتر ده سال تنهایی، اشکان خطیبی، تالار وحدت، ۱۳۹۷ شمسی
  • در انتظار آدولف، علیرضا کوشک جلالی، تماشاخانه ایرانشهر، ۱۳۹۶ شمسی
  • سه خواهر (اثر آنتون چخوف)، محمدحسن معجونی، تماشاخانهٔ پالیز، خرداد ۱۳۹۶ شمسی
  • نمایشنامه‌ خوانی مدرسه شبانه (اثر هارولد پینتر)، ۱۳۹۵ شمسی

آناهیتا درگاهی در اینستاگرام

https://www.instagram.com/anahita

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا