آیا تزریق فیلر یا ژل درد دارد؟ ( بینی، گونه ،چشم، چانه و خط خنده )

بسیاری از افراد وقتی می‌خواهند تصمیم بگیرند که آیا تزریق ژل‌ها و یا فیلرهای زیبایی ارزش امتحان کردن را دارد یا خیر، به عامل‌های هزینه و نتیجه فکر می‌کنند. عامل دیگری که به اندازه هزینه و نتیجه تزریق ژل مهم است، اما کمتر درباره آن صحبت می‌شود، پاسخ این سؤال است که: تزریق ژل یا فیلر درد دارد؟ برای پاسخ دادن به این سؤال ابتدا لازم است که بدانید تزریق ژل یا فیلر چگونه انجام می‌شود و بیماران چه حسی حین درمان دارند.

تزریق ژل یا فیلر چیست؟

تزریق ژل و یا فیلر یک تزریق کوچک و ساده است که در آن معمولاً از ماده تشکیل‌شده از هیالورونیک اسید برای پر کردن چین و چروک‌ها و برجسته‌سازی بافت نرم استفاده می‌شود. ژل یا فیلر را می‌توانید در نقاط مختلف صورت، مانند دور چشم، گونه‌ها، دهان و خط فک تزریق کنید؛ همچنین فیلرهای لب را می‌توان مستقیماً در بافت لب تزریق کرد.

مزایای تزریق ژل و فیلر

نتایج آنی و عدم نیاز به استراحت کردن پس از تزریق

آنی بودن نتایج یکی از بزرگ‌ترین مزایای تزریق ژل است. تغییر مدت کوتاهی پس از تزریق ژل کاملاً محسوس خواهد بود.

از این هم مهم‌تر پس از تزریق ژل، برخلاف جراحی پلاستیک لازم نیست که نگران دوران نقاهت باشید. در واقع می‌توانید تزریق ژل را، با توجه به تعداد تزریق‌های مورد نیاز، فقط ظرف ده دقیقه انجام بدهید و بعد کارهای روزمره را ادامه بدهید یا حتی به سر کار برگردید.

ماندگاری بالای نتایج تزریق ژل یا فیلر

در اکثر موارد به مدت تقریباً یک سال جوان‌تر و زیباتر به نظر خواهد رسید. بااین‌حال شاید دوست داشته باشید که تزریق کوچکی را چهار تا شش ماه پس از تزریق اولیه انجام دهید. بهترین کار این است که نتایج به دست آمده را حفظ کنید؛ برای حفظ نتیجه می‌توانید پیش از آن که متابولیسم ژل کامل شود و اثر آن محو شود، برای تزریق بعدی ژل وقت بگیرید.

مفید بودن برای پوست

اکثر فیلرها حاوی یکی از ترکیبات طبیعی پوست هستند که طبعاً برای پوست مفید است؛ فایده ژل برای پوست مزیت جانبی مهمی است که بیماران در اثر تزریق ژل از آن برخوردار می‌شوند. اسید هیالورونیک موجود در فیلرهایی مانند ژل jalupro به طور طبیعی در پوست نیز وجود دارد. بنابراین پس از تزریق چنین ژل‌هایی احساسی غیرعادی نخواهید داشت، چون موادی طبیعی زیر پوستتان وارد شده است.

ظریف و طبیعی بودن نتایج

طبیعی و ظریف بودن نتایج تزریق ژل بیماران را به وجد می‌آورد. نتایج ظریفی که اصلاً جلب توجه نمی‌کند، دقیقاً همان چیزی است که اکثر بیماران می‌خواهند.

ارتقاء اعتمادبه نفس

تزریق ژل و فیلر معمولاً باعث افزایش اعتماد به نفس بیماران می‌شود. دوست داشتن ظاهر جدید و جوان‌تر به نظر رسیدن، جوانی را در روحیه فرد نیز تزریق می‌کند و اعتماد به نفسشان را بیشتر می‌کند. چنانچه برای تزریق ژل به متخصص پوست و زیبایی مجرب مراجعه کنید، به نتایج طبیعی و خیره‌کننده‌ای دست خواهید یافت و عاشق ظاهر جدیدتان خواهید شد.

سازو کار اثرگذاری ژل

ژل حجم از دست رفته صورت و ناحیه‌های برجسته را بازیابی می‌کند، در نتیجه فرورفتگی‌ها پر می‌شود و خطوط صاف می‌شود. هرچه سن بالاتر می‌رود، تولید کلاژن و الاستین در بدن کمتر می‌شود. همانطور که می‌دانید وجود کلاژن و الاستین برای جوانی پوست ضروری است.

کارشناسان درباره زمان کاهش تولید کلاژن اتفاق نظر ندارند، اما عموماً با ۲۵ سالگی موافق‌اند. پس از ۲۵ سالگی میزان کلاژن و الاستین با نرخ سالانه ۲% رو به کاهش می‌گذارد. بدن تولید کلاژن را در اواخر دهه دوم زندگی کاملاً متوقف می‌کند.

عوارض جانبی تزریق ژل و فیلر

عوارض جانبی موقتی پس از تزریق ژل و فیلر کاملاً عادی است. کمی ناراحتی، سرخی و کبودی پس از تزریق ژل اصلاً نگران‌کننده نیست. واکنش‌ها معمولاً بلافاصله پس از ورود سوزن بروز می‌یابد و شامل سرخی، ورم، درد، خارش، کبودی و حساسیت به لمس محل تزریق می‌شود. این واکنش‌ها عموماً خفیف تا متوسط‌ اند و معمولاً کمی پس از تزریق برطرف می‌شوند. عوارض جانبی معمولاً چند روز پس از تزریق از بین می‌رود.

آیا تزریق ژل یا فیلر درد دارد؟

صورت یکی از حساس‌ترین ناحیه‌های بدن است، به همین دلیل ابتدا بی‌حسی موضعی اعمال می‌شود. متخصص پوست لیدوکائین را پیش از تزریق ژل روی صورت می‌زند، البته ترکیبات بی‌حس کننده در بعضی فیلرها مانند ژل  Profhiloوجود دارد. پیش از هر چیز لازم است که یک متخصص پوست دارای بورد تخصصی و برخوردار از تجربیات گسترده را در زمینه تزریق ژل پیدا کنید. نقطه تزریق و میزان ژل تزریق‌شده تأثیر انکارناپذیری بر موفقیت درمان و نتیجه نهایی دارد. اگر ژل بسیار زیادی در ناحیه درمان، به ویژه نزدیک چشم‌ها تزریق شود، ممکن است تزریق بسیار دردناک شود. چنانچه تزریق به درستی انجام شود، دردی بیش از یک نیش کوچک نخواهد داشت و همین درد خفیف نیز بلافاصله برطرف می‌شود. به‌علاوه برای این که تزریق ژل راحت‌تر شود، کرم بی‌حسی پیش از درمان روی موضع زده می‌شود.

برای تزریق ژل به کجا باید مراجعه کنم؟

اولین و مهم‌ترین نکته این است که هرگز برای هیچ نوع تزریقی به اسپا یا سالن‌ زیبایی مراجعه نکنید. صورت ساختارهای حساس و مهم بسیاری مانند عصب، رگ و چشم دارد که ممکن است حین درمان چین و چروک‌ها درگیر شوند. اگر تزریق‌کننده ژل آموزش ندیده باشد و مراقب نباشد، احتمال آسیب‌دیدگی، عفونت و انسداد شریان وجود دارد. انسداد شریان می‌تواند به مرگ بافت و باقی ماندن جای زخم (اسکار) منجر شود. بنابراین بسیار مهم است که برای تزریق ژل به متخصص مجرب و دارای مجوزی مراجعه کنید که آناتومی صورت را به خوبی می‌شناسد و می‌داند که از تزریق در چه ناحیه‌هایی باید اجتناب کند.

درست انتخاب کنید

بسیار مهم است که مزایا و معایب تزریق ژل را پیش از تصمیم‌گیری سبک و سنگین کنید و از مناسب بودن درمان با توجه به خواسته‌ها و شرایطتان مطمئن شوید. اگر برای تزریق ژل به متخصص مجرب مراجعه کنید، عوارض جانبی و درد بسیار کمتری را تحمل خواهید کرد. اگر هنوز مطمئن نیستید که تزریق ژل درمان مناسبی برایتان باشد، درباره اهدافتان از درمان و نگرانی‌هایتان از تزریق ژل با متخصص پوست مشورت کنید. متخصص پوست با تجربه به شما کمک می‌کند که بهترین روش درمان را با توجه به اهدافتان برای زیباتر و جوان‌تر کردن صورت انتخاب کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا