آیا شکلات های نوتلا حرام است؟ + ماجرای توئیت جنجالی پیرامون این شکلات ها

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره ماجرای توئیت جنجالی پیرامون حرام بودن شکلات های نوتلا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شرکت شکلات ‌سازی بین‌ المللی نوتلا پس از اظهارنظر در مورد حلال نبودن محصولات این شرکت که مورد توجه میلیون ها نفر قرار گرفته است، مشتریان مسلمان خود را در نقاط مختلف جهان با شوک زیادی روبه رو کرد! و همین باعث ایجاد جنجال و سردرگمی در سایت های شبکه های اجتماعی شد و باعث شد تا نام این شرکت به عنوان موضوع اول موتور جستجوگر گوگل در عربستان سعودی تبدیل شود!

شکلات های نوتلا

مسلمانان از تمام کشورهای جهان سعی کردند جزئیات این گفته و اعتبار آن را جستجو کنند، که در پاسخ از صفحه رسمی این شرکت در سایت توییتر شعبه ایالات متحده منتشر شد.

یکی از مشتریان نوتلا از یکی از کارکنان شرکت شکلات ‌سازی بین‌ المللی نوتلا پرسید که آیا محصولات آن ها حلال است؟

و او در پاسخ گفت که تولیداتشان حلال نیست!

این توییت آنقدر جنجالی شد که برخی از مسلمانان خواستند تا محصولات شرکت را تحریم کنند! بنابراین، شرکت شکلات ‌سازی بین‌ المللی نوتلا با انتشار یک توییت جدید موضوع را روشن کرد و آنچه منتشر شده است را پس گفت و تایید کرد که تمام محصولات آن مطابق با قوانین اسلامی است.

شرکت شکلات ‌سازی بین‌ المللی نوتلا اظهار داشت تمام محصولات ما در سراسر جهان برای مصرف حلال مناسب است و بیش از ۹۰ درصد کارخانه‌ های تولید کننده محصولات دارای گواهی حلال توسط شخص ثالث هستند و ما در حال صدور گواهینامه برای بقیه کارخانه‌ ها هستیم. ما از خطای ذکر شده در این مورد در توییت قبلی ‌مان عذرخواهی می ‌کنیم.

در انتها بد نیست بدانید نوتلا ، برندی تجاری از شکلات فندقی است. نوتلا که توسط کمپانی ایتالیایی فِرِرو تولید می‌ شود، در سال ۱۹۶۳ میلادی به بازار معرفی شد. دستور ساخت نوتلا پیش از آن در یکی دیگر از محصولات فررو که در سال ۱۹۴۴ میلادی منتشر شده بود، استفاده شده بود و سپس گسترش و تغییر یافته بود. امروزه نوتلا در بیش از ۷۵ کشور از جمله ایران مصرف می‌ شود.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا