علت فوت ابراهیم اثباتی همسر نسیم ادبی بازیگر سینما و تلویزیون چه بود؟

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره علت فوت ابراهیم اثباتی همسر نسیم ادبی بازیگر سینما و تلویزیون خواهیم داشت! با ما همراه باشید.  ابراهیم اثباتی هنرمند عرصه تیٔاتر و آهنگساز و رییس هییٔت‌مدیره انجمن موسیقی خانه تئاتر پس از تحمل سالها بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت. نسیم ادبی چندی پیش با انتشار متنی خبر از بیماری همسرش داده و در یک متن عاشقانه از او خواسته بود تا در برابر بیماری مقاومت کند.

نسیم ادبی ، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در سال ۱۳۸۳ شمسی و در در نمایش ” شمس پرنده ” با ابراهیم اثباتی ، آهنگساز این نمایش آشنا شد!

پس از گذشت چند سال از آشنایی، آن ها در سال ۱۳۸۸ شمسی با هم ازدواج کردند. نسیم ادبی درباره همسر خود یعنی ابراهیم اثباتی در مصاحبه ای چنین می گوید:

” ابراهیم معاشرتی و خونگرم است! ما حرف‌ های زیادی برای گفتن با هم داشتیم و داریم و از همان ابتدای آشنایی‌ مان حس کردم می‌ توانم خیلی چیزها از او یاد بگیرم و واقعا هم از زمان آشنایی‌ مان تا به حال خیلی چیزها از او یاد گرفته‌ ام.

من عاشق ساز و موسیقی هستم، در خانمان مرتب نوای موسیقی شنیده می شود، کلا ابراهیم همیشه در خانه مشغول ساز زدن است. موسیقی با زندگی ما عجین شده است! من و همسرم عاشق رستوران رفتن هستیم؛ خیلی دوست داریم به رستوران برویم یا گاهی برویم جایی قهوه بخوریم و این عادت را از دوران ابتدای آشنایی‌ مان هم داشته‌ ایم! ”

ابراهیم اثباتی متولد سال ۱۳۵۰ شمسی در شهر تهران می باشد. او فارغ التحصیل رشته ی مهندسی طراحی صنعتی است. ابراهیم اثباتی از سال ۱۳۷۳ شمسی فعالیت خود را با تئاتر موسیقی شروع کرد؛ او عاشق فضای دراماتیک است و تابحال بالای ۶۰ تئاتر موسیقی ساخته است.

از جمله فعالیت های موسیقایی وی می توان به آهنگسازی در نمایش های زیر اشاره کرد:

  • هفت شهر عشق به کارگردانی پری صابری  تهران، ایوان عطار؛ ۱۳۷۴ شمسی
  • بیژن و منیژه به کارگردانی پری صابری تهران، ایوان عطار؛ ۱۳۷۶ شمسی
  • شمس پرنده به کارگردانی پری صابری تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۷۸ شمسی
  • آنتیگونه به کارگردانی پری صابری تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۸۰ شمسی
  • شکفتن به کارگردانی جهانبخش سلطانی” تهران، حوزه هنری، تالار مهر؛ ۱۳۸۱ شمسی
  • نگار به کارگردانی حسین فرخی تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو؛ ۱۳۸۱ شمسی
  • سوگ سیاوش به کارگردانی پری صابری تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ ۱۳۸۲ شمسی
  • سوگ مهر به کارگردانی حجت علیخانی تهران، تالار مولوی؛ ۱۳۸۳ شمسی
  • خسرو شیرین فرهاد به کارگردانی علی تقی رزاقی  شیراز، تالار احسان؛ ۱۳۸۴ شمسی
  • قصه تلخ طلا به کارگردانی بهروز غریب‌ پور تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو؛ ۱۳۸۵ شمسی
  • آهو یاهو (سایه عروسکی) به کارگردانی بهروز غریب ‌پور تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۸۵ شمسی
  • کنیزک من به کارگردانی مهدی شمسائی تهران، حوزه هنری؛ ۱۳۸۶ شمسی
  • طبیب عشق به کارگردانی بابک محمدی تهران، فرهنگسرای هنر، تالار اصلی؛ ۱۳۸۶ شمسی

البته لازم به بیان است نسیم ادبی خود نیز در عرصه ی خوانندگی نیز فعالیت های قابل توجهی دارد! او دوره آواز را زیر نظر خواننده زن یعنی حوروش خلیلی گذرانده است و سپس برای مدتی در گروه ” وصل یار ” سابقه ی همخوانی داشته است. نسیم ادبی در اکثر کارگاه های بازیگری مشغول به تدریس می باشد.

ابراهیم اثباتی آهنگساز موسیقی و تئاتر، نوازنده دیوان، تنبور، سه تار و همسر نسیم ادبی بازیگر سینما و تئاتر سال‌ها با بیماری سرطان مبارزه کرد و سرانجام بامداد جمعه سه بهمن دار فانی را وداع گفت.

ابراهیم اثباتی درگیر کرونا هم بود

او آذرماه امسال به بیماری کرونا مبتلا شده بود و بعد از بهبود گفته بود: خوشبختانه توانستم این بیماری را مانند سرطان پشت سر بگذارم و حال جسمی‌ام خوب است. قرار است چند پروژه نمایشی را آغاز کنم اما فعلا درباره آن چیزی نمی‌گویم تا قطعی شود.

او ادامه داد: هروقت شرایط برگزاری کنسرت درست شده و به روال سابق برگردد قطعا برنامه خواهیم داشت.

اثباتی سرپرست ارکستر “وصال یار” بود و آهنگسازی نمایش‌های زیادی را در کارنامه هنری خود داشت. این هنرمند همچنین ریاست هیئت مدیره انجمن موسیقی خانه تئاتر را بر عهده داشت. او موسیقی را از سال‌های ۶۴ با ساز تنبور آغاز کرده و برای چند فیلم سینمایی نیز آهنگ ساخته بود.

ابراهیم اثباتی از نوازندگان و آهنگسازان شاخص موسیقی ایرانی که عمده آثارش مبتنی بر ساخت موسیقی برای آثار نمایشی بوده ساعاتی پیش بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری دار فانی را در سن ۴۹ سالگی وداع گفت. ابراهیم اثباتی آهنگساز موسیقی و تئاتر، نوازنده دیوان، تنبور، سه تار و همسر نسیم ادبی بازیگر سینما و تئاتر سال‌ها با بیماری سرطان مبارزه کرد و سرانجام بامداد جمعه سه بهمن دار فانی را وداع گفت.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا