اسامی جزایر مهم اندونزی در حل جدول

کشور اندونزی از جزایر متنوعی برخوردار می باشد که اکثر آنها با زیبایی هایی که دارند شهرت جهانی پیدا کرده اند و سالانه میلیون ها گردشگر را در دل خود جای می دهند ، این مطلب نیز به معرفی اسامی جزایر مهم اندونزی پرداخته است ، مجمع الجزایری درست در میان اقیانوس هند و اقیانوس آرام و به طور مستقیم در راستای خط استوا، وجود دارد که کشور اندونزی را تشکیل می‎دهد. این کشور دارای هجده هزار جزیره بزرگ و کوچک، شناخته شده و ناشناخته است. جزایر شناخته شده مانند جاوه، سوماترا و بورنئو از بزرگ‌ترین جزایر جهان هستند، اما جزایر کوچک‌تری نیز هستند که ارزش دیدن را دارند. البته همه این جزیره‌ها مسکونی نیستند، اما در بیش از ۶۰۰۰ جزیره ساکنینی وجود دارد. این جزایر از سواحل زیبا و جذاب، آتشفشان‌های خیره کننده و برخی از بهترین مقاصد غواصی جهان و فرهنگ‌های عجیب و غریب تشکیل شده‌اند. اگر شما در حال برنامه‌ریزی سفر به بزرگ‌ترین مجمع الجزایر جهان یعنی اندونزی هستید، خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند که ده جزیره از میان بهترین آن جزایر را با شمارش معکوس بشناسید.

اسامی جزایر مهم اندونزی در حل جدول

۱۰-  جزیره ترناته

جزایر مالوکو، که در زبان عامیانه تحت عنوان جزایر اسپایس شناخته می‌شود، جزو معدود مکان‌هایی روی کره زمین است که در آن جوز هندی، گل میخک و چندین ادویه ارزشمند دیگر به عمل می‌آیدید. امروزه، این‌ها عمدتاً بیشترین جاذبه‌های توریستی این جزایر هستند. یکی از جذاب‌ترین جزایر مالوکا، ترناته است؛ جزیره‌ای کوچک که اکنون خود پایتخت یک استان حساب می‌شود. از آنجایی که در گذشته در جزیره ترناته تجارت سودآور ادویه رواج داشته است، ‌در این جزیره چندین قلعه ساخته شده بود، که البته امروزه بسیاری از آنها ویرانه شده‌اند. علاقه‌مندان به تاریخ قطعاً دوست دارند که از قلعه نارنجی، ساخته شده توسط هلندی‌ها، و قلعه تولوکو که توسط پرتغالی‌ها، هلندی‌ها و اسپانیایی‌ها ساخته شده است، دیدن کنند. در این جزیره همچنین بسیاری از مکان‌های عالی را برای شنا کردن می‌توانید پیدا کنید. از جمله این مکان‌های بی‌نظیر برای شنا، آب‌های شفاف ساحل سولامادها است. مرتفع‌ترین ناحیه در جزیره ترناته آتشفشاش گامالاما است که آخرین بار در سال ۲۰۱۱ فوران کرده است.

۹-  جزیره لومبوک

لومبوک جزیره‌ای در شرق بالی است که کمتر از آن شناخته شده است، اما به اندازه بالی زیباست. این با چند شهر کوچکش جزیره مقصدی عالی برای مسافرین است. بزرگ‌ترین شهر آن «ماتارام» است؛ که شما می‌توانید در آن کاخ‌های خیره کننده قرن هجدهم میلادی با نام‌های «باغ مایورا» و «باغ نارمادا» را ببینید. علاوه بر آن در این شهر یک معبد هندو وجود دارد که به پارکی محلی برای استراحت مسافران تبدیل شده است که حتی پادشاهان برای تفریح به این مکان آمده‌اند. در جزیره لومبوک همچنین به «کوتا» بر می‌خورید؛ یک منطقه ساحلی پرطرفدار که در آن گشت و گذار بزرگ‌ترین سرگرمی مسافرین است. کوتا یک بهشت ​​کوهنوردی است که دارای سواحل باور نکردنی و فضایی آرام است.

۸- جزایر واکاتویی

در جنوب شرقی اندونزی، استان «سولاوسی تنگارا» واقع شده است که مجمع الجزایر واکاتوبی را در خود جای داده است. این مجمع الجزایر کوچک به ویژه برای یک موضوع معروف شناخته شده هستد: غواصی. جزایر واکاتوبی یکی از ارزشمندترین نقاط غواصی در کل اندونزی محسوب می‌شود و از این روی بیشترین میزان گردشگران غواص را پذیراست، اما از نظر سایر موارد گردشگری کمتر اهمیت یافته است. بسیاری از استراحتگاه‌ها و هتل‌های محلی به طور مستقیم به غواصان غذا می‌دهند، و ارتباطاتی را با غواصان شکل می‌دهند که تضمین کننده سفرهای مکرر این افردا به این منطقه باشد. هتل‌ها غذا را همراه با محل اقامت ترکیب می‌کنند و بهترین خدمات را ارائه می‌دهند. دو مکان از بهترین نقاط در مجمع الجزایر واکاتوبی برای غواصی عبارتند از: «پلوتو تامیا»، که زندگی دریایی آن معروف است و «پلوتو هوگا» که صخره‌های مرجانی رنگارنگ آن معروف و شناخته شده است.

۷- جزایر بانگا بلیتونگ

جزایر بانگا بلیتونگ واقع در ساحل جزیره اصلی سوماترا هستند. اگر قصد دارید از زیباترین جزایر جهان دیدار کنید، سواحل رویایی و بی‌نظیر جزایر بانگا بلیتونگ را از دست ندهید. در بسیاری از این سواحل کلیومترها شن و ماسه سفید در کنار آب پاک و روشن جذابیت خیره کننده‌ای دارند. شما هم‌چنین می‌توانید برخی از فانوس‌های دریایی هلندی را که اغلب از قرن نوزدهم به جا مانده است، مشاهده کنید. این فانوس‌های دریایی زمانی ساخته شده‌اند که جزایر بخشی از یک مسیر تجاری بسیار بزرگ بود. ساختمان‌های مستعمره هلندی در سراسر جزایر نیز به گذشته این منطقه اشاره دارند.

۶- جزایر باندا

جزایر باندا، مجمع الجزایری در جنوب جزایر مالوکو است که برای ادویه‌جاتش معروف است. طی قرن‌های گذشته به ویژه، جوز هندی یکی از ادویه‌جاتی است که جزیره‌های باندا را بسیار معروف کرده و بر روی نقشه برجسته کرده است. جزایر باندا در گذشته تحت کنترل پرتغالی‌ها، هلندی‌ها و حتی بریتانیایی‌ها بوده است و به همین دلیل یک فرهنگ منحصر به فرد التقاطی در آن ایجاد شده است. در جزایر باندا انتظار مراکز خرید و پاساژهای بزرگ را نداشته باشید، اما در عوض، برخی از مناظر فوق العاده و تفریح ​​در فضای باز فراوانی را خواهید دید. سرگرمی‌های محبوب این جزایر کوهنوردی روی کوه آتشفشان «گونوگ آپی»، بلندترین قله در مجمع الجزایر، غواصی در دریا و غذا خوردن در «ایکان باکار» با ماهی تازه صید شده و کبابی آن است.

۵- جزیره فلورس

یکی از جزایر «لرز سوندا» در اندونزی «فلورس» نام دارد که تلفظ پرتغالی برای واژه گل‌ها است. این جزیره به طور غیر قابل انکاری، دارای مناظر باور نکردنی زیبا و بی‌نظیری است. در عین حال که این جزیره به اندازه کافی دارای جاذبه‌های دیدنی و کارهای جذاب برای انجام دادن، دیدن و کاوش است، به عنوان دروازه‌ای برای رفتن به جزیره «کومودو» نیز شناخته می‌شود. «لابوئن بجو» در فلورس یک ایستگاه برای کشتی‌هایی است که مسافران را به سمت پارک ملی کومودو هدایت می‌کنند؛ جایی که امکان دیدن اژدهای کومودو در زیستگاه طبیعی آنها وجود دارد. یکی دیگر از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی در جزیره فلورس تماشای مجموعه دریاچه‌های آتشفشانی در کوه «کلیموتو» است که اغلب به دلیل تغییرات مواد معدنی و شیمیایی ناشی از گازهای آتشفشانی تغییر رنگ می‌دهد.اسامی جزایر مهم اندونزی در حل جدول

۴- جزیره بوناکن

جزیره بوناکن در ناحیه شمال شرقی دریای سولاوسی واقع شده است؛ مکانی جذاب برای کسانی که مایل به کشف پارک ملی دریایی بوناکن هستند. این پارک دریایی ۷۰ درصد از کل گونه‌های ماهی اقیانوس هند و آرام را در خود دارد. بنابراین به راحتی می‌توانید دریابید که چرا بوناکن به عنوان نقطه عطفی برای غواصان و اسکی بازان به شمار می‌آید. به طور گسترده، نقاط غواصی در این جزیره به سرعت برای غواصی پیشرفته با مهارت‌های قوی تبدیل شده‌اند. با این حال، محبوبیت صخره‌های مرجانی در امتداد خط ساحلی نیز در حال  افزایش است. بعد از یک روز فعالیت، از نوشیدن لیکور محلی، که نوعی از شراب سفید طعم دار به همراه لیمو است و به نام «کپ تیکوس» معروف است، غافل نشوید.

۳- جزایر گیلی

یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در کل اندونزی جزایر گیلی است که در نزدیکی جزیره و ساحل لومبوک واقع شده است. امروزه جزایر گیلی دیگر برای عاشقان طبیعت و تفریح ناشناخته و مخفی نیست. «گیلی تراوانگاون»، یکی از بزرگ‎ترین جزایر گیلی است که علاوه بر این که بهترین مکان برای لذت بردن از غواصی است، شما می‌توانید یک هفته کامل را در آن به استراحت، ریلکسیشن، یوگا و یا رفتن به گشت و گذار بپردازید. هم‌چنین جزیره «گیلی منو» به عنوان عاشقانه‌ترین جزیره از مجموعه جزایر گیلی شناخته شده است و مکانی محبوب و رمانتیک برا زوج‌ها در ماه عسل آنها است. جزیره سوم، «گیلی ایر» است که به شدت برای غواصی حرفه‌ای جدی و محبوب است که شرایطی بی‌نظیر را در آب فراهم می‌کند و به دلیل اینکه جمعیت زیادی قادر به غواصی در آن نیستند، خلوت است و مکان بسیار مناسبی برای اکتشافات آبی است.

۲- جزایر راجا آمپت

جزایر راجا آمپت در منطقه پاپوای اندونزی واقع شده‌اند. در این منطقه بیش از ۶۰۰ جزیره شخصی وجود دارد که  جزایر راجا آمپت را تشکیل می‌دهند، اما چهار جزیره اصلی آن «وایگیو»، «میسو»، «بانتانتا» و «سالاواتی»  هستند. این جزایر به خاطر تنوع زیستی آنها شناخته شده و معروف هستند، و آنها را نقطه عطفی برای غواصی با اسکواش (غواصی به همراه لوله تنفسی)، اسنورکلینگ (غواصی بدون کپسول اکسیژن) و تماشای پرندگان می‌دانند. در جزایر راجا آمپت شما می‌توانید پرندگانی نادر مانند «سندروواسی» و «پرندگان بهشتی ویلسون» را مشاهده کنید. این جزایر همچنین به سواحل دیدنی و جذاب، آب‌های کم عمق و شن و ماسه سفیدشان مشهور هستند. حضور دریاچه‌های میان جزیره‌ها سبب حفاظت شما از باد شده و مکان خاصی را برای استراحت در بهشت برایتان فراهم می‌کند. هم‌چنین مردم محلی این جزایر دوست داشتنی و مهربان هستند و معاشرت با ایشان برای شما لذت بخش خواهد بود و به یادگیری صنایع دستی و مهارت‌های محلی ایشان نیز منتهی می‌شود.

۱- بالی

بالی جزیره‌ای از جزایر اندونزی است که بسیار محبوب و شناخته شده در سراسر جهان است. اگر چه در طول فصل پر سفر این جزیره می‌تواند بی اندازه شلوغ شود، اما هم‌چنان از بهترین جزایر اندونزی برای دیدار است. بالی دارای منظره‌های متنوع، سواحل باور نکردنی و فرهنگ غریب و جذاب هندو است و از این روست که به عنوان جزیره خدایان شناخته می‌شود. یکی از جالب‌ترین نقاط این جزیره، شهر اوبود است که دارای جنگل‌های پر از میمون است و علاوه بر این خانه هنرمندان و گالری‌های آنهاست. شما در بالی می‌توانید معابد هندو را تماشا کنید، به پایین قله آتشفشانی فعال به نام «مونت باتور» بروید و شالیزارهای مطبق سنتی برنج را که هنوز هم توسط ساکنان محلی مزرعه کاشته می‌شوند را ببینید. امکان هرگونه ورزشی در فضای باز در بالی وجود دارد. گشت و گذار و سیاحت، قایقرانی، ماهیگیری، یوگا و غواصی فقط چند سرگرمی از تفریحات بی‌شماری هستند که می‌توانید در جزیره بزرگ بالی از آنها لذت ببرید.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

طویل ترین و ترسناک ترین پل پیاده‌روی معلق جهان کجاست؟ + فیلم

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا