استفاده از جن های مسلمان به چه شکل است ؟

آیا درباره جن ها چیزی شنیده اید اینکه آنها با انسان ارتباطی دارند یا خیر ؟ در این مطلب از بلاگ جدول یاب  به موضوع استفاده از جن های مسلمان به چه شکل است؟ پرداخته ایم که خواهید خواند، با ما همراه باشید .

استفاده از جن های مسلمان به چه شکل است ؟

آیا می توان با جن های مسلمان دوست شد و آنها را بعنوان استاد برای درمان بیماریها استفاده کرد؟

پاسخ

در عقیده اسلامی جن موجودی است مختار، مکلف، مخلوق از آتش، دارای مرگ و حیات و توالد و تکاثر و همچنین دارای شعور و اراده که به اقتضای خلقتش دارای توانائیهای بالایی است و می تواند کارهای سریع و اعمال شاقه را که از نوع بشر ساخته نیست انجام دهد .

در مورد برقراری ارتباط با اجنه، خاطرنشان می کنیم که در قرآن مجید از جن هایی صحبت به میان آمده است که خدمت حضرت رسول (ص) می آمدند و در نتیجه گوش دادن به آیات قرآن به پیامبر ایمان آوردند [۱] و همچنین از جن هایی صحبت شده که در خدمت حضرت سلیمان بوده اند [۲] و نیز از انسانهایی صحبت شده که به جن پناه می بردند [۳] .

در روایات اهل بیت “علیهم السلام“ نیز به روایاتی برمی خوریم که حاکی از خدمت نمودن برخی از طایفه جن به افراد صالح می کند [۴] .

بنابراین به نظر می رسد اصل ارتباط با جن های مسلمان با رعایت موازین شرعی و به شرطی که فرد دارای ظرفیت و توان لازم باشد و برایش ضرر نداشته باشد، مانع شرعی نداشته باشد [۵] .

اما با توجه به تبعات این ارتباط و مشقت هایی که دارد و همچنین برای پرهیز از ضررهای احتمالی به هیچ وجه برقراری ارتباط توصیه نمی شود و بجای آن، تاکید می کنیم که: انسان در خود نیروی عظیمی که از خدای تعالی به ودیعه دارد، شکوفا نماید این نیروی عظیم همان توانایهای روح او می باشد که اگر درست مورد تعلیم و ممارست قرار گیرد، قدرتی بس فراتر از بقیه موجودات خواهد یافت و این امر کاملاً ممکن است و در این صورت دیگر ما احتیاجی به شاگردی جن نداریم چرا که روح تربیت شده به آداب الهی بسی قوی تر و شریف تر از جن است.

 


[۱]سوره جن، آیات ۱۷ـ۱.

[۲]سوره نمل، آیه ۳۹.

[۳]سوره جن، آیه ۶ .

[۴]مراجعه کنید به:

الکافی  ۱ باب أن الجن یأتیهم فیسألونهم عن معالم دینهم و یتوجهون فی أمورهم … ص : ۳۹۴ .

الکافی ۱۶۷ ۲ باب أخوه المؤمنین بعضهم لبعض … ص: ۱۶۵.

وسائل الشیعه ۲۴ ،  ۵ـ باب کراهه الصلاه فی وادی الشقره…ص: ۱۵۷.

وسائل الشیعه ۵ ،  ۵ـ باب کراهه رفع بناء البیت أکثر من سبعه أذرع أو ثمانیه … ص: ۳۱۰

وسائل الشیعه ۶ ،  ۵ـ باب استحباب کتابه آیه الکرسی دورا علی رأس ثمانیه أذرع من الجدار إذا زاد ارتفاعه عنها…

وسائل الشیعه ۵۳ ، ۱۱ـ باب استحباب التیامن لمن ضل عن الطریق و أن 

بیشتر بخوانید :

​​چگونه بفهمیم جن وجود دارد؟ | جن ها در کجا زندگی می کنند؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا