اظهارنامه مالیاتی املاک سال ۱۴۰۰ برای عملکرد ۱۳۹۹

در این مطلب از جدولیاب ، امکان دانلود اظهارنامه املاک سال ۱۴۰۰ برای شما دوستان عزیز فراهم شده است! با ما همراه باشید. سازمان امور مالیاتی کشور، در راستای توسعه خدمات الکترونیکی جهت خود اظهاری مودیان مالیاتی، اظهارنامه را در این سامانه قرار داده است که مودیان محترم مالیاتی، پس از ثبت نام در سامانه ثبت نام الکترونیکی می بایست نسبت به تکمیل اظهارنامه، اقدام و به صورت آنلاین تا ۷ شهریور ۱۴۰۰ ارسال نمایند.

اظهارنامه املاک سال 1400
اظهارنامه املاک سال ۱۴۰۰

کلیه اشخاصی که ملک / املاک خود را به اجاره واگذار نموده اند و درآمدی از آن حاصل می نمایند مشمول مالیات بوده و موظف اند تا پایان مهلت قانونی شهریور ۱۴۰۰) نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیات بردرآمد اجاره املاک خود اقدام نمایند.

 به استناد مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری تا یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ تمدید شده لذا روز یکشنبه ۶ شهریورماه، آخرین مهلت برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی خواهد بود.

وی افزود: براساس مصوبه یادشده، موعدهای مقرر در مواد ۱۱۶،۱۱۰،۸۰،۵۷ و۱۲۶ قانون مالیات‏‌های مستقیم که مهلت انقضای تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سررسید پرداخت مالیات آنها تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ می باشد به مدت یک ماه تمدید می‌شود. همچنین کلیه مهلت‌های رسیدگی سنوات قبل که انقضای آن‌ها از تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ لغایت ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ است، تا یکشنبه ۶ شهریور تمدید می‌شود.

مسیحی با تاکید بر اینکه برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی، منوط به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، گفت: فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هر نوع تسهیلات دیگر باید اظهارنامه مالیاتی خود را تا روز یکشنبه ۶ شهریورماه سال جاری به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس  WWW.INTAMEDIA.IR  ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خاتمه تاکید کرد: مودیان محترم مالیاتی، در صورت عدم پرداخت مالیات و یا حسب مورد عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در مهلت مقرر، مشمول جرایم قانونی خواهند شد.

تسلیم الکترونیکی اظهارنامه با استفاده از اطلاعات سامانه ثبت نام امکان پذیر می باشد بنابراین ضروری است مودیان نسبت به تکمیل ثبت نام، رفع ایرادات احتمالی این مرحله از طریق سامانه ثبت نام موقت اقدام نمایند. اطلاعاتی که از این سامانه دریافت می شود، غیرقابل ویرایش است به همین خاطر می بایست درصورت لزوم پس از ویرایش اطلاعات و تایید آن ها، جهت بروزرسانی اطلاعات در سامانه اظهارنامه از گزینه دریافت اطلاعات هویتی استفاده نمایید.

قبل از ارسال، نسخه پیش نویس تکمیل شده را از سیستم دریافت و به دقت بررسی فرمایید. سپس اقدام به ارسال الکترونیکی، که نهایی و قطعی تلقی میگردد نمایید. ارسال الکترونیکی اظهارنامه به منزله تسلیم قانونی اظهارنامه تلقی خواهد گردید و نیازی به ارائه اظهارنامه چاپ شده به اداره امور مالیاتی ذیربط نخواهد بود.

نکته مهم :

در اظهارنامه الکترونیکی مالیات بر درآمد اجاره املاک، هر مودی مشمول می بایست به ازای تمام املاک مورد اجاره در کل کشور یک اظهارنامه تسلیم نماید.

مراحل ثبت و ارسال اظهارنامه های مالیاتی به شرح زیر می باشد:

  • حصول اطمینان کاربر از اتصال رایانه به اینترنت
  • مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان و دانلود اظهارنامه مربوطه
  • نصب نسخه نرم افزار اظهارنامه مالیاتی
  • ورود اطلاعات درخواستی در نرم افزار اظهارنامه مربوطه
  • دریافت اطلاعات هویتی مودی از سامانه ثبت نام الکترونیکی
  • تکمیل جداول مالی و مشخصات ملک/املاک مورد اجاره
  • چاپ و بررسی نسخه پیش نویس
  • ارسال اطلاعات به سازمان امورمالیاتی کشور
  • دریافت کدرهگیری

دریافت اطلاعات کاربری ویژه اظهارنامه اجاره املاک

مشمولین مالیات اجاره املاک ۱۴۰۰

همانطور که گفته شد کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی که املاک و مستغلاتی در ایران دارند و آن ها را اجاره می دهند ، مشمول مالیات اجاره املاک ۱۴۰۰ می باشند . البته محاسبه این نوع از مالیات استثنائاتی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم .

اولین نکته مهم در خصوص مشمولین مالیات اجاره املاک آن است که محل سکونت پدر، مادر یا همسر و فرزندان یا اجداد و همچنین محل سکونت افراد تحت تکفل مالک ، ملک اجاری محسوب نشده و مشمول مالیات بر اجاره املاک ۱۴۰۰ نخواهد شد .

نکته بعدی آن است که کسانی که مالک مجتمع‌ های مسکونی دارای بیش از سه واحد اجاره ای که با رعایت الگوی مصرف مسکن بنا به اعلام وزارت مسکن و شهرسازی ساخته شده اند ، هستند در مدت اجاره شامل معافیت صد در صدی از مالیات بر درآمد اجاره ملک در سال ۱۴۰۰ هستند .

میزان مالیات اجاره املاک ۱۴۰۰ براساس قرارداد اجاره تعیین خواهد شد، اما اگر قراردادی وجود نداشته باشد یا ارائه نشود و یا مواردی از این دست ، مبلغ اجاره براساس جدول اجاره املاکی مشابه این ملک تعیین خواهد شد .

اگر درآمد شخص در تهران از اجاره ملکی تا ۱۵۰ متر مربع بنا باشد و در شهرستان ها تا ۲۰۰ متر مربع ، از پرداخت مالیات بر اجاره املاک ۱۴۰۰ معاف است . لازم به ذکر است که سود بانکی و حقوق بازنشستگی جزو حقوق محسوب نمی شود .

✔️ چه کسانی مشمول مالیات بر اجاره املاک ۱۴۰۰ محسوب می شوند ؟

✔️ کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در ایران املاک مستغلاتی داشته و آن ها را در اجاره کسی قرار داده باشند مشمول مالیات بر اجاره املاک محسوب می شوند البته این قاعده استثنائاتی دارد که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است .

 ✔️ مشمولان مالیات بر اجاره املاک ۱۴۰۰ تا چه زمانی برای ثبت نام اظهارنامه مالیاتی خود فرصت دارند ؟

✔️ مشمولان مالیات بر اجاره املاک تا پایان مرداد ماه برای ثبت نام اظهارنامه مالیاتی خود فرصت دارند که جزئیات آن در مقاله آورده شده است .

✔️ پیش شرط ثبت نام اظهارنامه مالیات بر اجاره املاک ۱۴۰۰ چه می باشد ؟

✔️ پیش شرط ثبت نام اظهارنامه مالیاتی مالیات بر اجاره اموال ، ثبت نام در سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی می باشد که در مقاله بررسی شده است .

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
5 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
تقی
تقی
2 سال قبل

من سیم کارت ندارم نمی توانم اطهارنامه ارسال کنم

سارا
سارا
2 سال قبل
پاسخ به  جدول یاب

سلام من نرم افزار اظهار نامه مالیاتی املاک ندارم تو سایت هم قابل دانلود نیست فقط وقتی می زنی تا دانلود کنی یک تصویر pdf ظاهر میشه از کجا غیر سایت مالیات می تونم دانلود کنم

دکمه بازگشت به بالا