اعلام زمان تکمیل ثبت نام طرح ملی مسکن + جزئیات جدید طرح ملی مسکن

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره اعلام زمان تکمیل ثبت نام طرح ملی مسکن خواهیم داشت! با ما همراه باشید. متقاضیانی که از طریق پیامک در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند، از ۱۳ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی می ‌توانند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

بد نیست بدانید طرح ملی مسکن با هدف خانه دار کردن طبقه متوسط و کم درآمد جامعه از اواسط آبان ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در برخی از استان‌ های کشور آغاز شد. با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی ، ۴۰۰ هزار خانه به متقاضیانی که شرایط دریافت مسکن ملی را دارند، واگذار خواهد شد.

تا به حال دو مرحله ثبت نام برای واگذاری واحد‌های مسکونی طرح ملی مسکن انجام شده است، به طوری که در مرحله اول بالغ بر ۲۳۴ هزار و ۲۵۰ نفر و در مرحله دوم حدود ۵۳۰ نفر از طریق سامانه اینترنتی و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از طریق پیامک ثبت نام را انجام دادند.

محمود محمودزاده ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازى در نامه ‌ای به مدیران کل راه و شهرسازى استان ها، روند تکمیل مدارک پذیرفته شدگان مرحله اول و تکمیل ثبت نام هاى پیامکى مرحله دوم اقدام ملى مسکن را اعلام کرد.

چندی پیش پروانه اصلانی ، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در توضیح ساز و کار قرعه کشی افراد متقاضی طرح ملی مسکن گفت:

هنوز در زمینه قرعه کشی جمع بندی صورت نگرفته است؛ چرا که ابتدا باید افراد ثبت نامی پالایش و تعداد واجدین شرایط مشخص شود. در مرحله اول ثبت نام اقدام ملی مسکن به دلیل آنکه به تعداد افراد ثبت نامی ، زمین احصا شده بود و بیشتر از تعداد زمین ‌ها، ثبت نام صورت نگرفته بود بحث قرعه کشی منتفی شد.

پروانه اصلانی ، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در مورد ثبت نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرد:

مشخص نیست که این مرحله ثبت نامی آخرین مرحله باشد، اما به احتمال زیاد با توجه به تعداد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اعلام شده، ممکن است آخرین مرحله ثبت نام را پشت سر گذاشته باشیم! مگر اینکه در برخی از شهر‌ها ظرفیت خالی باقی بماند.

همچنین پروانه اصلانی ، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در تازه ‌ترین صحبت‌ه ای خود اعلام کرد:

با توجه به شیوع ویروس کرونا ، سامانه پیامکی راه اندازی شد تا افراد با ارسال کد ملی به سرشماره مورد نظر برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن اقدام کنند. آن دسته از افرادی که از طریق سامانه پیامکی در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند، از ۱۳ خرداد ۹۹ پس از اطلاع رسانی می ‌توانند گروه گروه با ورود به سامانه ثبت نام خود را تکمیل کنند. بخشی از حدود ۵۰۰ هزار نفر در مرحله دوم ثبت نام از طریق سامانه ، ثبت نام خود را تکمیل کرده اند.

 

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا