« الفا فولد » اختراعی که جهان را تغییر خواهد داد!

به تازگی برنامه ای با نام الفا فولد ساخته شده که همه دنیا را متحیر کرده است ، محققین مرکز DeepMind موفق به حل مساله «تاشدگی پروتئین» شدند؛ مساله ای بسیار مهم در دنیای پزشکی که تمام عملکرد بدن به آن وابسته است.

بنا بر این گزارش، هم اکنون برنامه رایانه‌ای به نام «الفا فولد» ـ که مدیر و مالک آن هم گوگل است ـ اختراع شده که در چند ساعت و حتی چند دقیقه شکل پروتئین را نشان می‌دهد.« الفا فولد » اختراعی که جهان را تغییر خواهد داد!

 

در این باره باید گفت، پروتئین‌ها قطعات ساختمانی حیات و زندگی و نیز مسئول اتفاقات درون سلولی هستند که شکل آن‌ها تعیین کننده عملکردشان است؛ بنابراین، تاشدگی پروتئین در درون سلول بسیار مهم است، چون با وجود آن، پروتئین به شکل نهایی خود می‌رسد.

این در حالی است که حدود ۵۰ سال دانشمندان در این حوزه مشغول به کارند و برای یافتن شکل این تاشدگی پروتئینی، ماه‌ها و سال‌ها تحقیق کرده اند، ولی به پاسخی دست نیافته بودند، چون این تحقیقات، مستلزم هوش، مهارت، پشتکار بسیار و کار بی وقفه است و شاید برای همین بی نتیجه مانده است!

معجزه کامپیوتر در کشف ناشناخته های بدن انسان

گفتنی است، بسیاری از ناشناخته‌های بدن انسان و همچنین بسیاری از بیماری‌ها به حل این مساله (تاشدگی پروتئین) بستگی دارد، زیرا می‌توان بسیاری از بیماری‌ها در انسان را از این طریق شناخت و به داروی آن دست یافت.

شبکه های خبری جهان با درج این خبر، عنوان کردند که از این به بعد همه چیز تغییر خواهد کرد.

«Max Planck»، بیولوژیست معروف نیز در این باره می‌گوید: این کشف قواعد بازی را در دنیای علم عوض می‌کند و تاثیر بسیاری بر روند تحقیقات، داروسازی و همچنین مهندسی زیستی دارد.

 

« الفا فولد » اختراعی که جهان را تغییر خواهد داد!

رئیس گروه پژوهشی DeepMind

پرفسور جان مولت از دانشگاه مریلند می‌گوید: همیشه امیدوار بودم که زنده بمانم و این روز را ببینم.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

۱۰۰ دانستنی جذاب پیرامون مغز انسان

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا