الیوت آبرامز جانشین برایان هوک مسئول گروه اقدام علیه ایران کیست؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره الیوت آبرامز جانشین برایان هوک مسئول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. دولت آمریکا به تازگی الیوت آبرامز ، دیپلمات، وکیل و سیاستمدار آمریکایی را به عنوان جانشین برایان هوک ، مسئول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا منصوب کرد.

الیوت آبرامز که در حال حاضر نماینده فعلی ایالات متحده آمریکا در امور ونزوئلا است، در حالی جانشین برایان هوک شده است که چند روز پیش در جلسه استماعی در سنای آمریکا گفت که همچنان روی برنامه براندازی نیکولاس مادورو ، رییس جمهوری ونزوئلا سخت کار می ‌کند!

وی با حفظ سمت قرار است مسئول گروه اقدام علیه ایران باشد و کارزار فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران را ادامه دهد. البته تحلیلگران معتقدند که وی همچون سایر منصوبان دونالد ترامپ برای سمت جدید خود مناسب نیست و با ادامه سیاست ‌های شکست ‌خورده، همچنان به منافع آمریکا لطمه می ‌زند و فقط در زمینه ایجاد هرج و مرج، موفقیت کسب می‌ کند!

بد نیست بدانید الیوت آبرامز ، یهودی و از اعضای شورای یادبود هولوکاست آمریکا است و در دانشگاه جرج ‌تاون سیاست خارجی تدریس می ‌کند. او در وبلاگی در خصوص سیاست خارجی آمریکا و حقوق بشر می ‌نویسد.

وی در مناصب سیاست خارجی در دولت‌ های رؤسای جمهور رونالد ریگان ، جرج دابلیو بوش و دونالد ترامپ کار کرده ‌است. الیوت آبرامز در زمان کار برای رونالد ریگان به پنهان کردن اطلاعات از کنگره در خصوص ماجرای مک ‌فارلین متهم و محکوم شد! ولی رئیس‌ جمهور جرج اچ. دابلیو بوش او را عفو کرد!

او هم ‌اکنون عضو پیوسته ارشد مطالعات خاورمیانه در شورای روابط خارجی است. علاوه بر این ایبرامز مناصبی در کمیته صلح و امنیت در خلیج فارس، مرکز سیاست امنیتی و شورای مشاوره ملی وزیر، کمیته لبنان آزاد و پروژه سده نوین آمریکایی است.

او همچنین یکی از افراد ضدفلسطینی است و به شدت از اسرائیل حمایت می‌ کند. وی در دولت جورج بوش ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا ، معاون شورای امنیت ملی بود و تلاش زیادی کرد تا از مذاکرات صلح در خاورمیانه جلوگیری کند. این مقام آمریکایی بارها از فشار واشنگتن بر رژیم صهیونیستی جلوگیری کرد تا این رژیم بتواند به شهرک‌ سازی ‌ها ادامه دهد.

الیوت آبرامز در سال ۲۰۱۵ میلادی از دعوت جان بینر ، رییس وقت مجلس نمایندگان آمریکا از بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره حمایت کرد. این در حالی است که دعوت از نتانیاهو بدون تأیید باراک اوباما ، رییس جمهوری پیشین آمریکا انجام شد!

الیوت آبرامز سال ‌ها تلاش کرد تا آمریکا را برای حمله به عراق ترغیب کند. او در سال ۱۹۹۸ میلادی نامه‌ ای به بیل کلینتون ، رییس جمهوری وقت آمریکا نوشت و از او خواست تا صدام را سرنگون کند. وی سپس با تاکید بر رویکرد جنگ ‌طلبانه خود از تلاش‌ ها برای سرنگونی معمر قذافی ، رهبر پیشین لیبی حمایت کرد.

او از مخالفان برجام است و تقلای فراوانی کرد تا مانع از انجام مذاکرات و حصول توافق شود.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا