امیرعلی دانایی و رخ به رخ او در رسانه ملی

امیرعلی دانایی، متولد ۲۴ دی ۱۳۵۹، در تهران، دانش ‌آموخته رشته مهندسی صنایع در مقطع لیسانس و فوق لیسانس علوم سیاسی، بازیگر تئاتر و سینماست که در کارنامه هنری او می توان به فیلم های سینمایی «سه درجه تب»، «اشباح»، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «لاله»، «این سیب هم برای تو»، «آپاندیس»، «انزوا»، «بی وزنی»، مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» و سریال نمایش خانگی «خواب زده» اشاره کرد.

به مناسبت اینکه این روزها امیر علی دانایی بعد از دو سال دوری خودخواسته وارد عرصه ی اجرا شده است، گزارشی کوتاه از او در «رخ به رخ» بخوانیم.

-ایده اولیه را همه با هم و کنار هم شکل دادیم تا به آنچه مخاطب امروز می بیند، تبدیل شود.

– بیشتر معاشرت با میهمان داریم و سعی می کنیم سوالاتی بپرسیم که در راستای هدف برنامه باشد.
– قرار نبوده در این برنامه دنبال سر و صدای خاص یا حاشیه ای باشیم. قرار بود اینجا یک معاشرت و گفتگو درباره ی خود واقعی میهمان صورت بگیرد که در انتها هم با همان پاکت قرمز میهمان حتی از خود واقعی اش غافلگیر شود.

-سوالا ت ما بر فضای روانشناسی است و خیلی سعی کرده ایم بدون اینکه به آدم ها آسیب بزنیم یا بخواهیم آنها را آزار بدهیم، به لایه های شخصیتی آنها وارد شویم.

-تلاش شده از کسانی دعوت شود که کمتر جایی رفته اند.

-ریتم برنامه در خدمت فضای آن و همسو با ساختار برنامه است.

-دیدن گریم میهمان و گپ با او مقابل آینه گریم، اتفاقی نو و جالب حتی برای خود میهمان هاست.

-در مورد ادامه برنامه صحبتی نکرده ام و اینکه من در فصل  های بعدی باشم یا نباشم، بحث دیگری است، چون من هم برنامه های کاری خودم را دارم.

-از اول هم این را گفته بودم که من مجری نیستم و بازیگر هستم.

-این برای من تجربه خوبی بود که از آن لذت می برم و همه تلاشم را هم کرده ام که خیلی راحت و نرم در یک فضای دوستانه با مهمان ها گفتگو و معاشرت کنم.
-در واقع با رخ به رخ خودم را به چالش کشیدم و فضای جدیدی را تجربه کردم؛ هم به لحاظ اجرا و هم طراحی محتوای برنامه.

-نقدی نوشته شده بود که یادم نمی آید توسط چه کسی نوشته شده بود، اما آن نقد را خیلی دوست داشتم. در ارتباط با برنامه رخ به رخ بود که از نحوه اجرای من راضی بودند.

-خوشحالم که برنامه به دل مردم نشسته است و تعریف شنیده ام.
اتفاقی خوب است که آورده ای برای مخاطب داشته باشد. مسائل روانشناسی که به زبان عامیانه و ساده ترین سوال ها برای میهمان و مخاطب مطرح می شود، آگاهی بخش است.

-انتقاد اگر بوده، به گوش من نرسیده است و اگر هم انتقاد باشد اشکالی ندارد، چون طبیعتا هر کاری می تواند موافق و مخالف داشته باشد.

-قطعا از بازیگری بیشتر لذت می برم، اما اجرا هم برای من فضای رشدی بوده که بیشتر توانسته ام در زمینه ای که تجربه نداشته ام، خودم را محک بزنم.

-شخصا از اجرا راضی هستم و امیدوارم مخاطب هم راضی باشد.

-در مورد خواننده شدن باید بگویم که ممکن است یک زمانی یک چراغی از یک توانمندی دیگر در درون آدم روشن شود.

-نمی دانم ده سال بعد کجا می توانم باشم، اما اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی دارم که قطعا ده سال در آن گنجانده می شود. دارم برای آنها فعالیت و تلاش می کنم و امیدوارم به آن اهداف برسم.

-آرزوی جمعی من این است که شرایط اقتصادی کشور به شکلی بشود که مردم بتوانند با آرامش بیشتری زندگی کنند.

-شرایط خیلی سخت شده و به لحاظ فضای سیاسی امیدوارم به یک آرامش و تعامل  با بقیه کشورهای جهان به خصوص در مورد برجام برسیم و این موضوع به شکلی پیش برود تا تحریم ها برداشته شود.

-اتفاق ایده آل می تواند این باشد که در کشور خودمان احساس آرامش کنیم.

خبرنگار : علی محتشم

 

 

 

بیشتر بخوانید :

گفتگوی اختصاصی با مجری برنامه «زوجی نو» باربد بابایی: من «شومن» هستم

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا