امیر عابدزاده دروازه بان تیم فوتبال ماریتیمو کیست؟ + اینستاگرام

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره امیر عابدزاده دروازه بان تیم فوتبال ماریتیمو و فرزند دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران یعنی احمدرضا عابدزاده خواهیم داشت! با ما همراه باشید. امیر عابدزاده ، دروازه‌ بان فوتبال و فرزند دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران و باشگاه پرسپولیس تهران یعنی احمدرضا عابدزاده متولد ۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۲ شمسی در شهر تهران می باشد.

امیر عابدزاده اکنون دروازه‌بان اول تیم فوتبال ماریتیمو است که در لیگ برتر فوتبال پرتغال بازی می‌ کند. وی در آبان ماه سال ۱۳۹۶ شمسی از سوی کارلوس کی ‌روش برای نخستین ‌بار به تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران دعوت شد (برای آماده‌ سازی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه).

امیر عابدزاده در سال ۲۰۰۶ میلادی تا ۲۰۰۷ میلادی عضوی از آکادمی فوتبال پرسپولیس تهران بود و از ۷ سالگی زیر نظر پدر خود یعنی احمدرضا عابدزاده تمرین می‌ کرده ‌است. او از سن ۱۵ سالگی به انگلستان منتقل شد. وی در سال ۲۰۰۸ میلادی مدتی عضو تیم برنتفورد بود؛ سپس در سال ۲۰۰۹ میلادی به آکادمی باشگاه تاتنهام پیوستو پس از آن به تیم لندن تایگر رفت. امیر عابدزاده در سال ۲۰۱۱ میلادی به کشور آمریکا و تیم لس ‌آنجلس بلوز رفت و مدتی نیز در تیم ۲۳ سال لس ‌آنجلس بلوز بازی کرد.

امیر عابدزاده در سال ۲۰۱۲ میلادی به باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران پیوست! او در فصل اول حضور خود در تیم پرسپولیس تهران یعنی در زمان سرمربیگری مانوئل ژوزه و یحیی گل محمدی فرصت بازی کردن در بازی‌ های رسمی را پیدا نکرد! او در فصل دوم هم چند هفته ابتدایی را با تیم بزرگسالان تمرین کرد، اما با نظر علی دایی ، سرمربی وقت تیم و موافقت خود وی به تیم امید پرسپولیس تهران ملحق شد. او نسبت به مدیران پرسپولیس تهران نارضایتی داشت!

به تازگی مطلع شدیم امیر عابدزاده ، رکورد جدیدی در لیگ برتر پرتغال به نام خود ثبت کرده است! تیم فوتبال ماریتیمو ۴ آبان ماه سال ۱۳۹۹ شمسی و از هفته پنجم لیگ برتر پرتغال به مصاف تیم موریرنسی رفت و با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. در این بازی امیر عابدزاده ، دروازه بان ملی پوش کشورمان از ابتدا در ترکیب ماریتیمو حضور داشت و با وجود دریافت دو گل، اما با سیو‌های عالی مانع از شکست سنگین تیم خود شد. البته علی علیپور دیگر بازیکن ایرانی ماریتیمو هم از دقیقه ۸۸ به میدان آمد و فرصت کمی برای عرض اندام داشت.

در همین رابطه سایت گل پوینت پرتغال به تمجید از امیر عابدزاده پرداخت و نوشت:

” امیر با ثبت رکوردی غیرعادی در میان آمار‌ها پرچم ایران را دوباره بالا برد. عابدزاده با ۷ سیو موفق رکورد جدیدی به نام خود ثبت کرد به دومین گلر برتر فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ از این حیث تبدیل شد. “

اینستاگرام امیر عابدزاده

https://www.instagram.com/abedz

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا