اولین ویدئو از سطح مریخ ارسال شده از کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ + تصاویر سطح مریخ

در این ویدئو اولین تصاویر از سطح مریخ ارسال شده که توسط کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ تهیه شده است. چندی قبل یک کاوشگر از ناسا موفق شد تا بر روی سطح مریخ قرار گیرد تا به بررسی خاک و هوا و حیات سطح کره بپردازد. چقدر شبیه زمین خودمون هست.

مریخ

مریخ۲۰۲۰ (به انگلیسی: Mars 2020) یک برنامهٔ کاوشگری و مریخ نوردی در حال توسعه و اجرای آژانس فضایی ایالات متحده و بخشی از برنامه اکتشاف مریخ ناسا است. این برنامه که مریخ‌نوردی استقامت و بالگرد مریخی نبوغ را شامل می‌شود در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ با استفاده از موشک اتلس۵ ناسا به سوی سیارهٔ مریخ پرتاب شد. و برابر انتظار در ۱۸ فوریهٔ ۲۰۲۱ در مریخ در دهانه برخوردی جیزرو در ساعت ۲۰:۵۶ UTC به سلامت فرود آمد. یکی از هدف‌های این کاوشگر بررسی حیات میکروسکوپی در مریخ است.

این مأموریت به منظور اجرای یک بررسی اخترزیست‌شناسانه در رابطه با پیشینهٔ مریخ باستان، بررسی فرایندهای ژئولوژیکی سطح مریخ در طول تاریخ خود، در نظر گرفته شده، از جمله ارزیابی زیست‌پذیری سیاره‌ای و امکان وجود بر روی مریخ در گذشته، و توان بالقوهٔ آن سیاره برای نگهداری رد پای زیست در موادِ قابل دسترسِ تشکیل‌دهندهٔ سطح آن است.

Perseverance Landing Skycrane.jpg

مأموریتِ این مریخ‌نورد که «پشتکار» (Perseverance) نام دارد در ۴ دسامبر ۲۰۱۲ در نشست اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا در سانفرانسیسکو توسط ناسا اعلام شد. در طراحی این مریخ‌نورد از طرح مریخ‌نورد کنجکاوی استفاده خواهد شد، اما بارهای ارزشمند علمی مختلفی را به همراه خواهد داشت.تقریباً ۶۰ پیشنهاد برای ابزار دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و در ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۴، ناسا اعلام کرد که بارگیری را برای مریخ‌نورد را اعلام کرده‌است.

دلیل طراحی نزدیک به مریخ نورد کنجکاوی، کاهش خطر شکست مأموریت و صرفه جویی در بودجه و زمان توسعه است.

چرخ‌های مریخ ۲۰۲۰ با عرض و قطر ۵۲٫۵ سانتیمتر، از جنس آلومینیوم، ضخیم‌تر و بادوام تر از چرخ‌های مریخ نورد کنجکاوی است.

مجموعاً ۲۳ دوربین در مریخ ۲۰۲۰ وجود دارد که ۵ دوربین بیشتر از مریخ نورد کنجکاوی است که نوید تصاویر رنگی و سه بعدی بیشتر از مریخ را می‌دهد. دوربین Mastcam-Z این مریخ نورد، قابلیت تصویربرداری استریوسکوپی به همراه زوم را نیز دارد که منجر به زاویه دید بازتر دوربین‌ها می‌شود.

تصاویر سطح مریخ

تصاویر سطح مریخ
تصاویر سطح مریخ
تصاویر سطح مریخ
تصاویر سطح مریخ
تصاویر سطح مریخ
تصاویر سطح مریخ
تصاویر سطح مریخ
تصاویر سطح مریخ
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا