اولین گام به سمت موفقیت، تشخیص توانایی‌های رهبری خودتان است

اگر می‌خواهید به یک رهبر الهام بخش برای خود و اطرافیانتان تبدیل شوید پس خواندن کتاب چگونه دیگران را مدیریت کنیم را از دست ندهید! استوارت لوین و مایکل کروم، در این اثر به شما می‌آموزند که چگونه با دیگران ارتباطی مؤثر داشته باشید و بر روی افرادی که رهبری آنان را برعهده دارید، اثری مثبت بگذارید.

درباره‌ی کتاب چگونه دیگران را مدیریت کنیم (The leader in you):

در قرن بیست و یکم، جهان در معرض تحولی عظیم و شگرف قرار گرفته است. تنها در طی چند سال، شاهد رشد صنعتی جوامع، ظهور عصر اطلاعات، پر رنگ‌تر شدن نقش کامپیوتر در تمام امور زندگی، تولد بیوتکنولوژی و تحول عظیم روابط انسانی بوده‌ایم. اکنون رقابت، جهانی و پر انرژی‌تر شده و فن‌آوری با شتاب بیشتری به سمت جلو در حرکت است. تجار دیگر نمی‌توانند خواسته‌ها و احتیاجات مشتریان خود را نادیده بگیرند و دیگر نمی‌توان به روابط شخصی افراد بی‌اهمیت بود. شرکت‌ها نیز دیگر نمی‌توانند نسبت به بهبود کیفیت دائمی کالاهای‌شان درگیری ذهنی کمی داشته باشند.

سازمان‌های موفق (در تجارت، دولت و جهان غیرانتفاعی)، برای بقا باید در معرض تحولات فرهنگی وسیعی قرار گیرند. افرادشان باید سریع‌تر فکر و کار کنند و با روش‌های بسیار متفاوتی با یکدیگر رابطه برقرار نمایند. از همه مهم‌تر اینکه، این تحولات فرهنگی نیازمند رهبری کاملا جدید است که با روش مدیرانی که اکثر ما برایشان کار کرده‌ایم و شاید خودمان هم یکی از آن‌ها شده‌ایم متفاوت باشد. از روزگاری که می‌شد یک شرکت را با یک رئیس و یک نوع تفکر اداره کرد مدت‌های زیادی می‌گذرد.

رهبران جامعه امروز باید تصویر و مفهوم واقعی ارزش‌های سازمان‌هایی را که آرزوی راهنمایی و پیش‌بردشان را دارند پایه‌ریزی کنند. این رهبران باید بسیار بیشتر و مؤثرتر از رهبران قبلی با پیروانشان ارتباط برقرار کرده و به آن‌ها انگیزه دهند. آن‌ها باید مواظب اوضاع و احوال و تغییرات نسبتاً پایدار باشند. این رهبران جدید باید جای جای سازمان‌ها و مؤسسات تحت نظرشان را (از کف فروشگاه گرفته تا اتاق مدیر) برای کشف استعداد و خلاقیت مورد کندوکاو قرار دهند.

شناسایی توانایی‌های رهبری خودتان یکی از ابتدایی‌ترین گام‌ها جهت رسیدن به موفقیت است. هیچگاه نمی‌توان به زور در انسان‌ها انگیزه و اشتیاق به وجود آورد. در واقع شما یاد می‌گیرید به یک رهبر الهام بخش و انگیزه‌ آفرین برای خودتان و اطرافیانتان تبدیل شوید. رهبران موفق اعتقاد دارند فردی که هیچوقت دچار خطا نمی‌شود، پس هیچوقت هم چیز جدیدی یاد نمی‌گیرد. در واقع این رهبران از اشتباه کردن نمی‌هراسند، زیرا معتقدند که اشتباه شکست نیست! بزرگترین موفقیت آنان زمانی رخ می‌دهد که کاملاً ناامید هستند.

در کتاب آنچه یک رهبر و مدیر موفق باید بداند می‌آموزید که همیشه ذهن خود را برای تغییر و تحول باز نگه دارید، میان کار و تفریح تعادل برقرار کنید و از زندگیتان نهایت لذت را ببرید. استوارت لوین (Stuart Levine) و مایکل کروم (Michael Crom) در این اثر تلاش می‌کنند که رهبر درون هر فردی را آشکار نمایند، زیرا رهبری به عنوان یکی از مهم‌ترین دارایی‌های شرکت‌ها به حساب می‌آید.

شما می‌توانید برای دسترسی سریع و دانلود کتاب چگونه دیگران را مدیریت کنیم به سایت و یا اپلیکیشن کتابراه، مراجعه نمایید. پلتفرم جامع کتابراه امکان دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی را برای شما فراهم می‌کند.

در واقع نویسندگان در این کتاب با معرفی اشخاص موفق در زمینه‌های اقتصادی، ورزشی، سیاسی و همچنین شرح عقاید افراد سرشناس قصد دارند به شما کمک کنند تا:

–  اهداف خود را به دست آورید و اعتماد به نفستان را ارتقاء دهید.
– سعی کنید تا نگرانی‌های خود را کنترل کنید و زندگیتان را سرشار از انرژی مثبت نمایید.
– در یک تیم عضو شوید و قدرت همکاری کردن را بین دیگر اعضای گروه تقویت کنید.

کتاب چگونه دیگران را مدیریت کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به افرادی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند بدانند چطور انگیزه و روحیه‌ی افرادی که رهبری‌شان را بر عهده دارند بالا ببرند و به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند. همچنین اگر به مطالعه کتاب‌های حوزه مدیریتی و توسعه فردی علاقمندید، با مراجعه و عضویت در اپلیکیشن کتابراه، آثار دیگری در این زمینه را مطالعه نمایید. شما می‌توانید برای خرید و دانلود کتاب به صورت قانونی از تخفیفات ویژه مناسبتی و آخر هفته با کتابراه بهرمند شوید و به جمع بیش از سه و نیم میلیون کاربر اپلیکیشن کتابراه بپیوندید.

جملات برگزیده‌ی کتاب چگونه دیگران را مدیریت کنیم:

–  اولین گام به سمت موفقیت، تشخیص توانایی‌های رهبری خودتان می‌باشد.
–  هرگز نمی‌توان با زور، در کسی انگیزه و اشتیاق بوجود آورد. افراد باید بخواهند تا کاری را خوب انجام دهند.
–  هیچ چیزی مؤثرتر و پرفایده‌تر از ابراز علاقه‌ی واقعی به دیگران نیست.

در بخشی از کتاب چگونه دیگران را مدیریت کنیم می‌خوانیم:

لین پاویچ، سردبیر مجله‌ی ورکینگ ومن، بیست و پنج سال از عمرش را در نیوزویک گذرانده است. او در ابتدا به عنوان منشی شروع به کار کرد، به پژوهشگری ارتقا یافت و سرانجام به اولین زنی تبدیل شد که تا به‌ حال نیوزویک او را سردبیر ارشد نامیده است. این عنوان او را در مقام سرپرستی نویسندگان و سردبیرانی قرار داد که زمانی به عنوان پژوهشگر برایشان کار می‌کرد. پاویچ می‌گوید: «آن موقعیت یک جهش خود به‌ خودی جالب بود».

اکثر همکارانش به جز یکی از آن‌ها نسبت به ترفیع رتبه‌ی او واکنش خیلی خوبی داشتند. پاویچ می‌گوید: «همکارم از آغاز با من مخالف بود، زیرا از من خوشش نمی‌آمد. اما این بدان خاطر بود که فکر می‌کرد این شغل را فقط به خاطر زن بودنم به من داده‌اند و احتمالاً شرایط لازم برای آن را ندارم».

پاویچ اجازه نداد که این امر او را آزار دهد و خود را غرق در کار جدیدش کرد. او به پیشرفت کارش فکر می‌کرد. برای صحبت با نویسندگان مجله وقت می‌گذاشت. در هر بخشی که مسئول تهیه گزارش بود علاقه‌ای جدی و واقعی نسبت به آن از خود نشان می‌داد (پزشکی، رسانه، تلویزیون، مذهب، سبک زندگی و نگرش‌ها). سپس، یک روز، در حدود شش ماه پس از ترفیع پاویچ، منتقد بزرگ او وارد دفترش شد و روی صندلی کنار میزش نشست. او به پاویچ گفت: ”من باید چیزی را به شما بگویم، من کاملاً مخالف انتخاب شما بودم. فکر می‌کردم شما بسیار جوان هستید و تجربه‌ی کافی برای این‌کار ندارید. گمان می‌کردم این ترفیع را فقط به خاطر زن بودنتان به شما داده‌اند، اما اکنون می‌خواهم بگویم که واقعاً شما را به‌ خاطر این همه علاقه به کارتان تحسین می‌کنم. قبل از شما چهار مرد سردبیر ارشد بودند. برای من روشن بود که آن‌ها همگی از این جایگاه، به‌عنوان گامی برای مقام بعدی استفاده می‌کردند. هیچ یک از آن‌ها واقعاً علاقه و توجهی به کار از خود نشان نمی‌دادند، اما کاملاً واضح است که شما واقعاً علاقه‌مند هستید و آن را به همه ابراز می‌کنید».

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا