ایوا دوورنی دریافت کننده بیست ‌و هفتمین جایزه سالانه دوروتی و لیلین گیش کیست؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره ایوا دوورنی دریافت کننده بیست ‌و هفتمین جایزه سالانه ۲۵۰ هزار دلاری دوروتی و لیلین گیش خواهیم داشت! با ما همراه باشید. ایوا دوورنی به خاطر فعالیت ‌های مداوم خود در به گوش رساندن صدای زنان و رنگین ‌پوستان از طریق آثار سینمایی و تلویزیونی خود به عنوان دریافت ‌کننده بیست ‌و هفتمین جایزه سالانه دوروتی و لیلین گیش معرفی شد! این جایزه شامل یک مبلغ نقد هنگفت ۲۵۰ هزار دلاری هم می ‌شود که یکی از بزرگ ‌ترین جوایز نقدی است.

ایوا دوورنی تا به حال برنده جوایز بفتا، پی ‌بادی و امی شده است و از پروژه ‌های وی می ‌توان به ” سلما “، فیلم مستند نامزد دریافت جایزه اسکار ” سیزدهم ” و ” وقتی ما را می ‌بینند ” اشاره کرد.

ایوا دوورنی در واکنش به این خبر گفت: وقتی خبر دریافت این جایزه دوست ‌داشتنی را شنیدم، خواستم کلمات خانم گیش درباره این جایزه را در وصیت ‌نامه‌ وی بخوانم. او گفته جایزه باید به هنرمندی برسد که به درک ما از زیبایی زندگی کمک می ‌کند. چه ایده‌ ای. با توصیف او، دیدگاه خود من درباره کارم کمی به سمت پذیرفتن زیبایی ‌های اطرافم و خوش ‌آمد گویی به آن‌ ها در تمام لحظات متمایل شد. این لحظه‌ای خاص است و من بسیار متشکرم.

ایوا دوورنی به این ترتیب بعد از اینگمار برگمن ، رابرت ردفورد و اسپایک لی تبدیل به چهارمین فیلمسازی می‌ شود که این جایزه را می‌ گیرد! همچنین او نخستین فیلمساز زنی است که این افتخار را دریافت می ‌کند.

این جایزه در سال ۱۹۹۴ میلادی از طریق وصیت لیلین گیش ، بازیگر راه ‌اندازی شد که روز بیست ‌و هفتم فوریه سال ۱۹۹۳ میلادی از دنیا رفت. مسیر حرفه ‌ای مثال ‌زدنی این بازیگر هفت دهه به طول انجامید و شامل ایفای نقش ‌های فراوان روی صحنه تئاتر و پرده سینما می‌ شد. جایزه گیش به هنرمندی با دستاوردهای فراوان از هر دیسیپلینی اهدا می ‌شود که توانسته مرزهای یک نوع هنری را فراتر ببرد، به تغییرات اجتماعی کمک کند و راه را برای نسل‌ های بعدی باز کند.

کمیته داوری این جایزه ، ایوا دوورنی را از میان ۶۰ فینالیست در بخش ‌های هنرهای سمعی و بصری، ادبیات و مدیریت هنرها انتخاب کرد. از افرادی که پیش از این موفق به کسب این جایزه شده‌ اند می‌ توان از والتر هود، گوستاوو دودامل، الیزابت لوکامپت، سوزان-لوری پارکس، مایا لین و تریشا براون نام برد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا