بدترین اشتباهات تبلیغاتی از طرف شرکت ها و افراد مشهور

اشتباهات تبلیغاتی معمولا شهرت بدی دارند. آنها نوعی بازاریابی افتضاح هستند که توسط موسسات معتبر انجام نمی شوند. پس در این فهرست شما ممکن است دچار تردیدهایی شوید زیرا این عجایب و اشتباهات تبلیغاتی نه تنها توسط شرکت های بزرگ انجام شده اند، بلکه آنها همچنین با شکست نیز مواجه شدند. متاسفانه شرکت ها به تیم های روابط عمومی پول زیادی پرداختند تا آنها بتوانند تبلیغات خوبی داشته باشند. چیزی که در مورد شرکت های بزرگ وجود دارد این است که سخت می توانند جایگاه خود را حفظ کنند و باید برای خود تبلیغات هوشمندانه ای داشته باشند. حتی اگر کسی در جایی از زنجیره مدیریت فرماندهی حضور ذهن داشته باشد تا بداند که هر کاری که در امور بازاریابی انجام می شود، یک ایده خوب نیست، باز هم ممکن است همه چیز به مرز نابودی کشیده شوند.

ناگزیر، شما احتمالا قصد دارید کمی ریسک کنید به خصوص اینکه تبلیغات افسانه ای به واسطۀ طبیعت آنها واقعا قابل نظارت نیست. هرچند بسته به نظر شما، حتی تبلیغ بد هم هنوز تبلیغات است. این اشتباهات تبلیغاتی به طرز شگفت انگیزی غلط هستند و از افراد و شرکت های بزرگ سر زده اند.

تیلور سوئیفت

او یک بار مسابقه ای را برگزار کرد که در آن برای مدرسه ای که بیشترین رای را داشت، آواز خواند. مدرسه برنده هورس مان بود که یک مدرسه برای ناشنوایان بود.

بیل کازبی

شاید بدترین چیزی که تیم کازبی در رابطه با روابط عمومی توانست داشته باشد این بود که از مردم خواستند تا تقریبا بلافاصله پس از انتشار شایعه تجاوز به عنف، از وی هر سوالی دارند بپرسند. باور کنید یا نه، این کاری است که آنها انجام دادند و نتایج هم حتما قابل پیش بینی است.

ریچارد و مایومی هین

پس از ادعای این که بالن پسر آنها به هوا پرتاب شده بود، نیروهای گسترده نظامی و انتظامی به دنبال پسر بودند و این ماجرا توسط رسانه ها در سراسر جهان تحت پوشش قرار گرفت. در نهایت، “بالون پسر” در گاراژ خانواده یافت شد. سپس در مصاحبه تلویزیونی، کودک پس از اینکه در پاسخ به مصاحبه کننده، حقیقت را رد کرد و گفت پدر و مادرش به او گفته بودند که این یک «حرکت تبلیغاتی برای بالن» بود. بعدها پدر و مادر او به جرم تقلب دستگیر شدند.

اشتباهات تبلیغاتی

کینگ برگر

آنها کمپینی را برگزار کردند که در آن اگر شما با ۱۰ نفر دوستی تان را به هم بزنید یک برگر رایگان به شما می دهند. بدترین قسمتش این بود که آنها به این افراد می گفتند که آنها را برای یک همبرگر کنار گذاشتید.

کودکان نامرئی

این مستند غیر انتفاعی در سال ۲۰۱۲ به طرز چشمگیری با بازخوردهای معکوس رو به رو شد، زمانی که ثابت شد تقریبا کاملا نادرست و گمراه کننده است. سازنده حتی دچار پریشانی ذهنی شده و در خیابان ها برهنه شد.

پیتبلول

او مسابقه ای را برگزار کرد که در آن برای بیشترین رای اجرا داشته باشد و فروشگاه زنجیره ای وال مارت در آلاسکا بیشترین رای را کسب کرد. هر چند در نهایت پیتبول رفت و به هر حال این اجرا را انجام داد.

مک دونالد

در طول بازی های المپیک ۱۹۸۴، مک دونالد اعلام کرد هر زمانی که ایالات متحده یک مدال را به دست آورد، غذای رایگان ارائه می دهد. از شانس بد مک دونالد، تنها کشوری که واقعا شانس زیادی برای برنده شدن داشت (اتحاد جماهیر شوروی) در آن سال المپیک را تحریم کرد. نیازی به گفتن نیست که آنها غذای زیادی را صرف کردند.

مایکل دوکاکیس

پیش از این، در زمانیکه ایالات متحده با اتحاد جماهیر شوروی روبرو بود، نامزدی دوکاکیس برای ریاست جمهوری مطرح شد و او برای عکس تبلیغاتی اش در کنار یک تانک قرار گرفت تا او را مانند یک فرمانده ارشد اپوزیسیون نشان دهد. بعضی ها می گویند که بازخورد منفی این عکس باعث شد او انتخابات را به بوش ببازد.

جاستین بیبر

پس از آن که تصمیم گرفته شد طبق یک نظرسنجی آنلاین جایی که جاستین بیبر باید برای تورهای «جهانی خود» سفر کند، تعیین شود کره شمالی به عنوان قهرمان بی قید و شرط انتخاب شد.

خطوط هوایی متحده

در دهه ۱۹۶۰، هواپیمایی متحد ارتش به نام “Take Me Along” بود که در آن برای تشویق بازرگانان از آنها خواست تا همسران خود را در سفرهای خود همراه کنند. پس از سفر، یک نماینده شرکت خواستار پیگیری رضایت از سفر شد، اما اغلب پاسخی که دریافت کرد این بود، “کدام سفر؟” ظاهرا این خط هوایی ازدواج های زیادی را بر هم زده است.

سرخپوستان کلیولند

فروش آبجوی ده سنتی در شب بازی باعث شد که دقیقا همان اتفاقی بیفتد که به نظر می رسد. طرفداران تیم طوری مست شدند که تیم سرخپوستان کلیولند مجبور به از پرداخت جریمه زیادی شدند.

پپسی

در طول کمپین تبلیغاتی پپسی، یک هری جت به شکل شوخی برای ۷٫۵ میلیون امتیاز برای برنده در نظر گرفته شد. در کمال تعجب، کسی واقعا این امتیاز را کسب کرد و این جنگنده را درخواست نمود. در واقع، شرکت پپسی کارش حتی به دادگاه رسید هرچند در پایان پیروز شد.

اسنپل

شرکت اسنپل که یک شرکت مشهور تهیه آبمیوه های طبیعیست تصمیم گرفت بزرگترین بستنی یخی جهان را با طعمی جدید تهیه کرده و آن را در مرکز نیویورک به نمایش بگذارد اما بستنی یخی قبل از آن که بتوانند برای اندازه گیری و ثبت در گینس اسناد و مدارکی تهیه کنند ذوب شد.

چیپس لیز

این شرکت تبلیغاتی را انجام داد که در آن شما اساسا کی توانستید چیپس های رایگان دریافت کنیدد اگر بتوانید دقیقا پیش بینی کنید که آن روز بارانی خواهد بود یا خیر. با این وجود آنچه آنها متوجه نشده بودند این بود که در انگلستان هستند و هر روز باران می آید. نیازی به گفتن نیست که پول زیادی را از دست دادند.

مانتن دئو

این کارخانه پس از برگزاری یک نظرسنجی آنلاین برای انتخاب نام عطر و طعم بعدی نوشیدنی تازه ساخت خود، متوجه شد که نام “هیتلر هیچ اشتباهی نکرد.” بیشترین رای را آورده است.

منبع:

List25.com

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا