تزریق واکسن فایزر چه عوارضی دارد؟ + جزئیات واکسن کرونای شرکت فایزر

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات واکسن کرونای شرکت فایزر و همچنین زمان عرضه به بازار این واکسن خواهیم داشت! با ما همراه باشید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ‌های آمریکا، با انتشار گزارشی اعلام کرده است برخی از دریافت ‌کنندگان دوز اول واکسن فایزر دچار عارضه ‌های جدی زیر شده ‌اند!

۱.بروز آنافیلاکسی: برخی از دریافت ‌کنندگان فایزر دچار آنافیلاکسی (واکنش آلرژیک جدی و تهدید کننده حیات) شده ‌اند.

۲.ناتوانی جسمانی: دست کم ۳۱۵۰ نفر که واکسن فایزر را دریافت کردند، دچار عدم توانایی فعالیت‌ های عادی روزمره شده‌ اند و نیاز به مراقبت ‌های بهداشتی پیدا کرده‌اند.

واکسن فایزر در حالی تایید و همچنان در فاز آزمایشی روی افراد بسیاری در دنیا تزریق می‌ شود که تاکنون گزارش چندین مورد مرگ در دنیا از جمله خود آمریکا منتشر شده است!

چندی پیش شرکت فایزر ، غول داروسازی آمریکا اعلام کرده بود نتایج اولیه آزمایش مرحله سوم واکسن کرونا نشان می ‌دهد این واکسن بیش از ۹۰ درصد کارایی دارد. این دستاورد پیروزی بزرگی در مبارزه با همه گیری کووید ۱۹ در جهان بود که بیش از یک میلیون نفر را به کام مرگ کشاند، اقتصاد جهان را زیر و رو کرد و زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است.

شرکت فایزر که بزرگ ترین شرکت داروسازی جهان است با همکاری شرکت بیون تک، شریک آلمانی خود نخستین شرکت ‌های داروسازی جهان بودند که نتایج امیدوار کننده ‌ای از آزمایش واکسن کرونا در ابعاد بزرگ را ثبت کردند. این دو شرکت اعلام کرده بودند از آنجا که هیچ عوارض قابل توجهی در این آزمایشات مشاهده نشده است، نگرانی جدی درباره ایمنی این واکسن وجود ندارد.

موفقیت دانشمندان آمریکایی و آلمانی باعث ایجاد امیدواری برای رسیدن به نتایج مثبت در آزمایش واکسن ‌های دیگر شرکت‌های داروسازی شده بود.

اما یکی از بزرگ ترین چالش‌ های عرصه واکسن کرونا، تولید واکسن در ابعاد جمعیت جهان است. هم اینک جمعیت جهان ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر است. برآورد محققان این است که برای ایجاد ایمنی گله‌ ای در جامعه نیازمند واکسیناسیون بیش از ۷۰ درصد جمعیت یک کشور وجود دارد.

ایمنی گله ‌ای به حالتی اطلاق می‌ شود که درصد بالایی از مردم یک کشور به طور طبیعی یا از طریق واکسیناسیون عمومی به یک ویروس یا باکتری مبتلا شوند و پس از بهبودی به دلیل مقاومت در برابر بیماری، زنجیره شیوع قطع شود و جامعه به ایمنی می ‌رسد. برای مثال، در مورد کشور آمریکا با جمعیت ۳۳۰ میلیون نفر، بیش از ۲۰۰ میلیون نفر باید به این ویروس مبتلا شوند تا ایمنی گله ‌ای پدید آید و برای این منظور شرکت ‌های داروسازی باید برای دستکم ۵.۵ میلیارد نفر از جمعیت جهان واکسن تولید کنند. دست یابی به این امر در کوتاه مدت بزرگ ترین چالش برای مبارزه با همه گیری کرونا محسوب می ‌شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا