بررسی راه اندازی وبسایت برای کسب و کارهای محلی

بسیاری از کسب و کارهای محلی این سوال رو دارند که آیا راه اندازی سایت برای اون ها میتونه مفید باشه یا نه ؟ به ویژه الان که حدود ۲ سالی هست که کرونا خیلی ها رو خونه نشین کرده و ممکنه در آینده هم شرایط مشابه پیش بیاد. ما هم سعی کردیم به اندازه وسعمون جواب این سوال رو در این مطلب بدیم.

بررسی نوع کسب و کار :

قبل از هر چیز باید نوع کسب کارتون رو بررسی کنید. شما به مشتری ها چه چیزی میفروشید ؟ خدمات یا کالا ؟
بیاید چند تا کسب و کار رو با هم بررسی کنیم و ببینیم که آیا راه اندازی وب سایت به کسب و کارشون کمک خواهد کرد یا نه ؟

فروشگاه ها :

بعضی از کسب و کار ها هستن که به صورت فیزیکی نمی تونن همه محصولاتشون رو به نمایش بزارن. این فروشگاه ها عموما تنوع اجناس بالایی دارن و همین طور محصولاتشون نیاز به پرو نداره . اسباب بازی فروشی ، لوازم تولدی ، عطاری ، لوازم ورزشی و غیره از جمله این فروشگاه ها هستن . این افراد می تونن از سایت برای نمایش محصولاتشون استفاده کنن و همچنین فروششون رو از طریق درگاه پرداخت سایت انجام بدن و موجودی کالاهاشون رو هم تنظیم کنن.
البته این شانس برای این نوع کسب و کار ها وجود داره که خارج از محدوده خدمات رسانیشون هم سفارش دریافت کنن.

فروش پوشاک ، چون نیاز به پرو داره و عموم این فروشگاه ها هم در محدوده زندگی مشتری هستن ، مشتری ها بیشتر خرید حضوری رو ترجیح میدن. به همین دلیل احتمال فروش از طریق سایت پایین میاد و تنها به عنوان کاتالوگ و معرفی محصولات میشه از  سایت استفاده که اینستاگرام این کار رو با هزینه کمتر و کمی دردسر بیشتر انجام میده.

کسب و کارهای خدماتی:

اغلب کسب و کار های خدماتی ، مثل تعمیر خودرو ، تعمیر لوازم منزل ، خدمات نظافتی فقط و فقط یه محدوده خاص رو میتونن پوشش بدن . مثلا یه سرویس کار آسانسور نمیتونه از جنوب شهر به شمال شهر خدمات رسانی کنه ، چون هزینه حمل و نقل و معطلیش بیشتر از درآمدش خواهد بود . یا اینکه کسی از غرب تهران اتوموبیلش رو برای کارواش به شرق تهران نمیبره .
پس این نوع کسب و کارها به ندرت از طریق سئو میتونن خودشون رو گسترش بدن و سایر روش های تبلیغاتی براشون مفید تر خواهد بود.
از طرفی این نوع کسب وکارهایی محتوایی برای عرضه کردن در سایت ندارن.

رستوران ها و فست فودها :

رستوران ها و فست فود ها ، کافه ها و فودکورت ها رو هم جدا بررسی می کنیم.

با اومدن اسنب فود و یه عالمه دایرکتوری مشاغل شما به راحتی می تونید منو غذایی تون رو همراه با جزئیات و قیمت وارد کنید و سفارش دریافت کنید . رستوران ها و فست فود ها و کافه ها خیلی محلی هستن . مگه اینکه اونقدر کاربلد باشن که از اون سر شهر مشتری داشته باشن . بنابراین نه برای کاتالوگ و نه برای تبلیغات ، داشتن سایت برای رستوران ها توصیه نمیشه.
در پایان اضافه کنم که رستوران هایی که شعبات متعدد دارن معمولا سایتی برای معرفی شعب مختلف و خدمات ارائه شده در هر شعبه دارند.

مزایای داشتن وب سایت

در بخش های قبلی به بررسی نیاز یا عدم نیاز کسب و کارها به راه اندازی یک وبسایت صحبت کردیم. اما در این قسمت به مزایای کلی سایت برای کسب و کارهای محلی می پردازیم.

  • داشتن وب سایت به اعتبار کسب و کار شما کمک میکنه ، چون هم نشانه ای از به روز بودن شماست و هم نشانه داشتن سرمایه کافی برای کسب و کارتون
  • در مواردی که افراد نمی تونن برای خرید حضوری بیان میتونن از طریق سایت سفارششون رو ثبت کنن ، این موارد شامل همین شرایط کرونا ، بیماری ، روزهای بارانی و برفی میشه
  • در کشور ما که هر روز یه نقشه جدید برای فضاهای مجازی میکشن داشتن وب سایت میتونه به شما این اطمینان رو بده که در صورت فیلتر شدن اینستاگرام هم مثل تلگرام میتونید با مشتری هاتون در ارتباط باشید.
  • در صورتی که برای سئو سایت هزینه کنید می تونید کلی مشتری از گوگل پیدا کنید و فروشتون رو افزایش بدید
  • سایت ها امکاناتی دارن که اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی ندارن و در واقع میشه گفت سایت و شبکه های اجتماعی مکمل هم هستن.

هزینه های راه اندازی یک وبسایت :

هزینه های راه اندازی وب سایت خیلی بستگی به این داره که میخواید چه امکاناتی رو در وب سایتتون داشته باشید. معمولا سایت هایی که سی آر ام اختصاصی دارن بسیار پر هزینه هستن و برای کسب و کار های محلی هم توصیه نمیشه. در حال حاضر بهترین سی آرام برای کسب و کار های محلی وردپرس هست. امکانات احتمالی سایت شما موارد زیر خواهد بود.

  • نصب وردپرس
  • ووکامرس
  • قالب
  • فروشگاه ساز
  • درگاه پرداخت
  • کانفیگ سئو
  • کانفیگ سرعت سایت
  • کانفیگ امنیت سایت
  • افزونه های رابط کاربری

احتمالا شما به عنوان صاحب یه کسب و کار محلی از این ها سر در نیارید. اما در حال حاضر هزینه راه اندازی چنین سایتی حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون هست.
در صورتی که بخواید روی محتوا و سئو سایت کار کنید ، یه سری هزینه های ماهانه هم اضافه میشه.

ادنل چیست؟

ادنل وب سایتی در حوزه تبلیغات محیطی هست که واسطه ای برای اجاره رسانه های محیطی به حساب میاد. در سایت ادنل به عنوان صاحبان رسانه میتونید تابلو تبلیغاتی تون رو بازاریابی کنید. همچنین اگه صاحب کسب و کار هستید می تونید در لوکیشن موردنظرتون ، رسانه تبلیغاتی اجاره کنید. جستجوی پیشرفته سایت ادنل کار رو برای تبلیغات محلی کسب و کارها سهل کرده.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا