بمناسبت روز ۱۳ رجب : بالاترین نقطه زمین، شانه‌های پدر است.

۲۶ بهمن سال ۱۴۰۰، مصادف با ۱۳ رجب، تولد اولین امام شیعیان حضرت علی (ع) می‌باشد. این روز را روز پدر نام نهاده اند. در ایران روز پدر در ۱۳ رجب، زاد روز حضرت علی بن ابیطالب (ع) اولین امام شیعیان گرامی داشته می‌شود. البته در بسیاری کشور‌ها، سومین یکشنبه ماه ژوئن یعنی ۲۱ ژوئن روز پدر در نظر گرفته شده است.بمناسبت روز ۱۳ رجب

روز پدر، روزی است برای بزرگداشت پدرها و بیشتر شدن پیوند عاطفی میان پدران و فرزندان.
با گذشت بیش از چهارده قرن، ما هنوز از علی می گوییم، به علی می اندیشیم، یادش را گرامی می داریم، به او عشق می ورزیم و به خودمان افتخار می کنیم که از پیروان او هستیم.
دیوار، آمدنش را دهان گشود به قصد لبخند؛ دیوارِ خانه ای که مرکز عالم است و کانون سکون زمین. کعبه لب باز کرد و او را همچون کلامی مقدس بر زبان آورد. او آغاز شد از خانه ای که صاحبش وی را برای شگفتی تمام کائنات آفرید. صاحب این خانه آغاز ماجرایش را از قلب خانه خویش رقم زد. همه آفریدگان از هر جای زمین سرک کشیدند تا او را نظاره کنند. تا بدانند این مولود کیست که خداوند زادگاهش را خانه خویش قرار داده است. نام او را بانگ می زنیم و روزگارمان متبرک می شود. نامش را در شب های قدر زمزمه می کنیم و پروردگار گناهانمان را می بخشد. نام او را بر سردر خانه ها نقش می کنیم و زندگی با تمام مصائبش بر ما شیرین و آسان می گذرد.
مراسم روز پدر در برخی کشورها متفاوت است و فقط روز قدردانی از پدران نیست، بلکه روز احترام به مردانی است که نقش مهمی در زندگی افراد داشته‌اند؛ همچون پدربزرگ، دایی، عمو و یا برادر. هرچند زمان مراسم روز پدر در کشورهای مختلف متفاوت است، اما بسیاری از کشورها در تقویم خود روز پدر دارند و در این روز به طور رسمی از پدران خود تشکر می‌کنند.
بالاترین نقطه زمین، شانه‌های پدر است. روز ولادت مولایمان علی (ع) و روز پدر مبارک.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

احساسی ترین شعرهای روز پدر از شاعران ایرانی

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا