بهترین روش تبلیغات در تلگرام + راهنمای قدم به قدم

نویسنده اختصاصی : حمیدرضا محمدرضایی

در این بخش از وبلاگ جدولیاب، درباره بهترین روش تبلیغات در تلگرام مقاله‌ای را برای شما آماده کرده‌ایم. این روزها تب و تاب استفاده از شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی بالا گرفته و بسیار داغ شده است. در حالی که جهان با مساله ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، خدمات تبلیغات بسیاری از کسب و کارها از پیام‌رسان‌ها مخصوصا تلگرام انجام می‌گیرد. در این مطلب به شما خواهیم گفت که بهترین روش تبلیغات در تلگرام چیست؟ با ما همراه باشید.

بهترین روش تبلیغات در تلگرام

تلگرام چیست؟

تلگرام یک برنامه پیام‌رسان بین پلتفرمی محبوب است که به دلیل ارائه برخی ویژگی‌های پیشرفته حریم خصوصی و رمزگذاری و همچنین پشتیبانی از ویژگی‌های چت گروهی بزرگ، به طور گسترده مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد. همچنین هیچ ارتباطی با دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ندارد (مثلاً هر دو فیس‌بوک(متا) مسنجر و واتس‌اپ یا اینستاگرام متعلق به فیس‌بوک (متا) هستند)، که این سرویس را برای برخی جذاب‌تر می‌کند.

این برنامه چند پلتفرمی است و نسخه‌های آن برای iOS، اندروید، سیستم عامل ویندوز، سیستم عامل مک و لینکوس در دسترس است. همچنین می توانید از طریق مرورگر وب به تلگرام دسترسی داشته باشید.

تلگرام توسط پاول دوروف، کارآفرین روسی راه اندازی شد و استفاده از این سرویس فعلا رایگان است.

چرا تلگرام محبوب است؟

تلگرام در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد و در حال حاضر تقریبا بیش ۱ میلیارد دانلود دارد. این به دلیل ویژگی های خاصی مانند امنیت، منبع باز، جهت گیری کاربر پسند اتفاق افتاد. یکی از متمایزترین ویژگی ها، عملکرد “چت سکرت” است. با پروتکل های ویژه رمزگذاری شده است و حریم خصوصی کامل را برای کاربران فراهم می کند. همه چت های مخفی از طریق نسخه وب یا دسکتاپ قابل دسترسی نیستند، پیام ها قابل ارسال نیستند و در واقع می توانند پس از مدت زمان مشخصی خود تخریب شوند.

یکی دیگر از چیزهای جالب در مورد تلگرام به عنوان یک پیام رسان، فرصت های رایگان و متن باز است. به عنوان مثال، تلگرام به خاطر استیکرهایش معروف است و هر کاربری می تواند بسته استیکر خود را بسازد. اکثر برندهای بزرگ از آنها استفاده می کنند.

آخرین، اما نه کم اهمیت، کانال ها و گروه های تلگرام به دلیل ظرفیت های نامحدود، کاربران را در سراسر جهان جذب می کنند.

توجه داشته باشید که کانال های تلگرام فقط برای اطلاع رسانی و اشتراک گذاری اخبار و مطالب و …. ساخته شده است ولی گروه های تلگرام جایی است که کاربران می توانند با هم تعامل داشته باشند و با همدیگر چت کنند و اخبار و مطالب کانال ها و گروه های دیگر را در انجا فوروراد کنند

هم اکنون که مقاله در حال نگارش می باشد تلگرام با بیش از ۶۶۶ میلیون کاربر فعال، یکی از پیام رسان های محبوب و پرطفدار در سرتاسر جهان می باشد این برنامه در گوگل پلی بیشترین دانلود ها را در سال ۲۰۲۲ میلادی کسب نموده است  شرکت های معروف کانال های خود را به دلایل زیر ایجاد می کنند:

اطلاعیه های فوری؛
نرخ دسترسی بالا – ۱۰٪ تا ۳۰٪؛
قیمت مناسب برای تبلیغات

چگونه کسب و کار خود را در کانال های تلگرام تبلیغ کنیم؟

حتی اگر اکنون کانال تلگرام ندارید، می توانید کسب و کار خود را در کانال‌های دیگر تلگرام تبلیغ کنید. به عنوان مثال، در کشورمان، بخشی از استراتژی‌های بازاریابی برخی از برندهای معروف و نه چندان معروف همین تبلیغات در کانال‌های تلگرام است. هنگام پیمایش یک کانال تلگرامی مثل کانال معروف جدولیاب یا صفحه اقتصاد، اگر تبلیغ دیجی کالا را دیدید تعحب نکنید!

در اکثر کانال های بزرگ تلگرام می توانید یک پست پولی بخرید. ادمین ها معمولاً به ازای هر ۶، ۱۲، ۲۴ ساعت یا روز انتشار، هزینه ای دریافت می کنند. پست‌های دائمی ممکن است چندان مفید نباشند زیرا افراد پست‌های جدید را فقط در ۲۴ ساعت اول پس از انتشار مشاهده می‌کنند. قیمت تبلیغات در کانال تلگرام از ۵۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان و حتی بیشتر متغیر است.

عوامل تعیین کننده قیمت تبلیغات در یک کانال تلگرامی

قیمت به عوامل زیر بستگی دارد:

موقعیت: موقعیت جغرافیایی تبلیغات. مثلا کانالی که در تهران است با کانالی که در شهر دیگری است از نظر موقعیت تفاوت دارد.

زمان: یک پست ۶ ساعته ارزان تر از یک تبلیغ ۲۴ ساعته خواهد بود.

تعداد اعضای کانال های تلگرام: هر چه تعداد اعضا بیشتر باشد، بیشتر باید هزینه تبلیغات پرداخت می‌کنید. توجه نمایید به اعضای واقعی و اعضای فیک دقت نمایید. گول تعداد ممبر بعضی از کانال های تقلبی را نخورید. با آزمون و خطا پیش بروید

بازدید پست: تعداد بازدید یک پست در کانال تلگرام هم از اهمیت به سزایی برخوردار است . توجه داشته باشید این مورد هم مثل اعضای یک کانال می تواند از بازدید جعلی نیز برخوردار باشد.

قدمت کانال: کانال‌هایی که با قدمت بسیار طولانی فعالیت دارند از درجه اولویت بهتری نسبت به کانال‌هایی که به تازگی شروع به کار کرده‌اند دارد.

تناسب تبلیغات با موضوع کانال: توجه داشته باشید که کانالی را برای تبلیغات انتخاب نمایید که با موضوع تبلیغات خود تناسب داشته باشد. مثلا اگ می‌خواهید پکیج درسی و کنکوری را برای بفروش بگذارید به دنبال کانال های درسی یا آموزشی باشید و به هیچ عنوان در یک کانال خیاطی یا آموزش پخت غذا نگردید!!

عوامل انتخاب کانال تلگرام برای تبلیغ کسب و کار

بنابراین هنگام انتخاب کانال تلگرام برای تبلیغ کسب و کار خود به چه نکاتی باید توجه کنید:

کانال تلگرام باید بیش از ۱۰۰۰۰۰ عضو واقعی داشته باشند تا برخی نتایج را مشاهده کنید.

تعداد بازدید یک پست باید بیش از ۲۰٪ اعضا باشد.

پست های دائمی چندان مفید نیستند.

موضوع کانال باید با کسب و کار شما مرتبط باشد. تبلیغ نوشابه در کانال در مورد سرمایه گذاری بیت کوین بی فایده است.

به یاد داشته باشید، می‌توانید از یک مدیر بخواهید که آمار کانال خود را نشان دهد: چگونه رشد می‌کند، چه کاربرانی دارد، میانگین تبادل چقدر است. میانگین بازدید پست‌ها به چگونه است

روش تبلیغات بازدیدی در کانال‌های تلگرام

تبلیغات بازدیدی

در روش تبلیغ بازدیدی در تلگرام شما می‌توانید برای هر تعداد بازدید که از تبلیغی می‌کنید، هزینه را پرداخت نمایید که می تواند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد. در ضمن شما می‌توانید تعیین کنید که فقط تعداد بازدید خاص و محدودی از تبلیغات شما انجام شود به طور مثال می‌توانید به ادمین کانال مقصد بگویید که هر زمان پست تبلیغاتی شما به تعداد ۲۰هزار ویو ( بازدید ) رسید آن را از کانالش حذف نماید. باز هم دقت نمایید که بازدید فیک هم می‌تواند در این میان به وجود آید و تبلیغ شما را از نظر بازدهی تلف کند. پس با دقت بیشتر نسبت به انتخاب یک کانال وسواس به خرج دهید. کانال‌های امت‌پرس، صفحه اقتصاد، جدولیاب، مجله کولاک، کولاک نیوز از گزینه‌های بهتری نسبت به بقیه می‌تواند باشد.

 روش تبلیغات ساعتی در تلگرام

در روش تبلیغات ساعتی که یکی از روش‌های تبلیغات آسان و ساده‌تر نسب به دیگر روش‌ها می‌باشد هم می‌تواند جزء هزینه‌های کم تبلیغاتی برای شما باشد. به طور کلی تعیین یک ساعات مشخصی از روز برای تبلیغا موردنظرتان می‌باشد. به عناون مثال برای این کار شما به ادمین کانال مقصد می‌گویید که بین ساعت ۲ تا ۴ بعدازظهر می‌خواهید تبلیغات را در کانالشان بگذارید.

 که معمولا این نوع از تبلیغات به صورت ۶ ساعته یا ۱۲ ساعته و ۲۴ ساعته انجام می‌پذیرند.

نکته‌ای را که باید توجه داشته باشید این است که بهترین ساعت را برای تبلیغات انتخاب کنید. ساعاتی که کاربران بیشتر آنلاین هستند و می‌تواند تبلیغ موردنظرتان را مشاهده نمایند.  پیشنهاد نویسنده ساعات بین ۱۰ تا ۱۲ صبح، ۵ تا ۷ غروب یا ۹ تا ۱۱ شب می‌باشد.

روش تبلیغات وسیع در تلگرام

تبلیغات وسیع در تلگرام توسط بازاریابان و کسانی که در موسسات تبلیغاتی مشغول به کار هستند، انجام می‌شود؛ روش کار هم بدین شکل است که شما با یک گروه تبلیغاتی در تلگرام ارتباط برقرار گرفته و یا پیام می‌دهید. و با دادن اطلاعات کامل و جامع به مسئول تبلیغات می‌تواند او را در چند و چون ماجرا قرار دهید. و دیگر خیال خودتان را بابت اجاره کانال یا زمان تبلیغات و مسائل و مواردی که باعث به هم خوردن کارتان می‌شود ندارید. ریش و قیچی را می‌سپارید به مسئول تبلیغات و البته با هزینه و حق‌الزحمه‌ای که به وی می‌دهید!!

روش تبلیغات اسپانسری در تلگرام

تبلیغات اسپانسری تلگرام برای دیده شدن کسب و کار شما و تبلیغات مدنظرتان و جذب افراد کاربران جدید بسیار موثر می باشد. تبلیغات اسپانسری تلگرام برای افرادی که به دنبال تبلیغات با بازدهی زیاد هستند، بسیار عالی است. میتوانید با اجاره ساعتی ، کانال خودتان را در بالاتر از بقیه کانال‌ها ببینید.

مزایای این روش:

  • کانال کسب کار شما که تبلیغات هم در کانال خودتان آمده به صورت یک کانال پین شده به در بالای کانال‌های تگلرام درمی‌آید و همه مردم ایران که از تلگرام در آن زمان مشخص استفاده می‌کنند، می توانند کانال شما را ببینند.
  • اگر سایت تبلیغات کسب و کار خودتان را داشته باشید، بازدید تک تک صفحاتش میتواند افزایش بیابد.
  • مطمئن باشید با این روش هم تعداد اعضای کانالتان افزایش پیدا می‌کند و هم فروش در مقطعی از زمان.
  • پست‌هایی که در این زمان کانال شما به عنوان اسپانسر در بالا قرار گرفته است بازدید بیشتری می‌خورد.

روش تبلیغات با طراحی و ساخت ربات تلگرام

آیا می‌دانستید با استفاده از ربات های تلگرام هم می توانید تبلیغات خود را نمایش دهید. با استفاده از ربات و ساخت آن میتوانید با روش های گوناگونی تبلیغات را ادامه دهید. به عنوان مثال شما یک رباتی می‌سازید که برایتان در گروه ایجاد شده عضو بگیرد. تاکنون دیده اید که در یک گروه ربات می‌گوید شما باید سه نفر را به داخل گروه دعوت نمایید تا پیام یا تبلیغات خود را بگذارید؟ 

تبلیغات کانال تلگرام پولی

پست های پولی در کانال های تلگرام
شما می توانید یک تبلیغات را در هر کانال تلگرامی بزرگ و محبوب خریداری کنید. معمولاً برای انتشار ۱ تا ۲۴ ساعته باید هزینه پرداخت کنید و یک پست می تواند به طور متوسط ​​از ۰ تا ۵۰۰ کاربر جدید بیاورد. مانند هر تبلیغات دیگری، نتایج به محصول، پیشنهاد، دعوت به اقدام شما بستگی دارد.

تبلیغات هدفمند
می توانید کانال های تلگرام را در تبلیغات اینستاگرام یا واتساپ یا فیس بوک ( متا) تبلیغ کنید. ممکن است تبلیغ کانال خود در کشورهای دیگر اصلا دیده نشود زیرا همه تلگرام ندارند. شما برای کلیک ها هزینه خواهید کرد و کاربران نمی توانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند. اما اگر مخاطبان شما در شهرهای پرطرفدار شبکه‌های اجتماعی باشد یا قشر جوان باشد، ممکن است اعضای جدیدی دریافت کنید.

خرید ممبر تلگرام
یک راه ساده و نه پرهزینه برای تبلیغ هر کانال تلگرام، خرید ممبر است. اکثر اعضا در این مورد از طریق برنامه های غیر رسمی تلگرام با رضایت خود برای عضویت در کانال ها به آن ملحق می شوند. پس از آن، کاربران می توانند به کانال دسترسی پیدا کنند و تصمیم بگیرند که آیا علاقه مند به ماندن در آن هستند یا خیر.

 نتیجه گیری

با همه این تفاسیری که گفته شده می‌توان نتیجه گرفت تبلیغات در تلگرام می‌تواند در رونق و بهبود بخشید کسب و کارتان موثر باشد. شاید در این روش‌هایی که گفتیم کمی برای شما سخت به نظر برسد یعنی برخلاف سایر تبلیغات که منتظر می‌ماندید تا مشتری به طرف شما بیایید ولی در این روش‌ها شما باید خودتان به سمت مشتری بروید و آن‌ها را به سوی خود بکشانید. یعنی خودتان بازاریاب خودتان می‌شوید. امروزه تبلیغات در شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی علی الخصوص تلگرام حرف اول را می‌زند . کسی که در ده سال یا بیست سال پیش فکرش را نمی‌کرد که تبلیغات به اینگونه پیش برود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا