بهترین مرکز آموزش اوریگامی ساده به کودکان و نوجوانان

ساخت کاردستی یکی از مهم ترین مهارت هایی است که به افراد به ویژه کودکان کمک می کند که خلاقیت خود را پرورش دهند.  حال در این قسمت قصد داریم شما را با یکی از بهترین کاردستی ها به نام اوریگامی آشنا کنیم. اگر قصد دارید در مورد اوریگامی ساده اطلاعاتی بدست آورید با ما همراه شوید.

اوریگامی
اوریگامی

فواید شگفت انگیز آموزش اوریگامی ساده به کودکان

اوریگامی ساده  هنر چین خوردن کاغذ است. این کاغذ سازی ریشه ژاپنی دارد،که در آن  oru به معنی “تا کردن” و kami به معنی “کاغذ” است. این نیز بخشی از فرهنگ چینی است. این روش مهارتی است که همه می توانند آن را امتحان کنند و یک تمرین خوب مغزی است. این مهارت توسط استاد بزرگ اریگامی، آکیرا یوشیزاوا رواج یافته است. اکنون، این هنر به سرعت در بین افراد رواج پیدا کرده است و به دلیل بسیاری از مفاهیم کاربردی به کار رفته در آن شناخته شده است.

نکات قابل توجه در رابطه با آموزش اوریگامی ساده به کودکان

آیا آخرین باری که برای ساختن یک گل یا هواپیما، کاغذ جمع کردید به یاد دارید؟ احتمالا نه. اما وقت آن رسیده است که در این زمینه اطلاعات خود را بالا ببرید. در حقیقت مهارت تا کردن کاغذ برای بزرگسالان و کودکان بسیار سرگرم کننده است. علاوه بر مزایای درمانی، هنر باستانی کاردستی اوریگامی برای آموزش امروزه کودکان نیز تاثیرات مثبتی را به همراه دارد. دلایل عمده ای که شما و فرزندتان باید اوریگامی ساده یاد بگیرید، شامل:

  • ایجاد توانایی های شناختی
  • توسعه نگرش حل مسئله
  • افزایش خلاقیت
  • ارتقاءمهارت های اجتماعی
  • بهبود و توسعه سلامتی عمومی

فواید موثر در رابطه با آموزش اوریگامی ساده به کودکان

–        توسعه مهارت های ریاضی: با توجه به مزایای حیاتی آن، ژاپنی ها آموزش اوریگامی را به بخشی از برنامه درسی دوره ابتدایی تبدیل کرده اند. به طور گسترده، این هنر موجب توسعه مهارت های زیر می شود:

  • مهارتهای فضایی
  • مهارت های تفکر
  • مهارت های تحلیلی
  • مهارت های خلاقیت
  • مهارت های رفتاری
  • مهارت های حرکتی کودکان

–        تمرکز: علاوه بر این، اوریگامی ساده یک تمرین خوب مغزی است که حافظه، تمرکز، اعتماد به نفس و صبر را بهبود میبخشد و کلید رشد کودک است. با وجود تاریخ غنی، استفاده از اوریگامی ساده برای آموزش مفاهیم ریاضی مانند کسر ها و هندسه کاملاً جدید است. در کلاس های هندسه، دانش آموزان می توانند با درک مفاهیم تقارن و اشکال بر روی یک کاغذ، آنها را درک کنند. از طریق تجربه بصری، یادگیری با اوریگامی آسان تر و ماندگارتر می شود. علاوه بر این، این مهارت ذهن را درگیر می کند.

اوریگامی ساده
اوریگامی ساده

–        ایجاد توانایی های شناختی: ساخت  اوریگامی هنری است که شامل مهارت های شناختی و حرکتی است. تحقیقات نشان می دهد که چین های ساده کاغذ به تقویت مغز در کودکان کمک می کند. در نتیجه، هماهنگی چشم و دست آنها بهبود می یابد و مهارت های ادراکی آنها نیز تقویت می شود. با مهارت های ادراکی بیشتر، توانایی ارزیابی و تشخیص الگوها به شدت ارتقا می یابد. این باعث می شود دانش آموزان سریع اطلاعات را بدست آورند، آنها را ارزیابی کرده و از آنها استفاده کنند. به طور کلی، تمرکز، حفظ و مهارت های شناختی می توانند از طریق الگوهای آسان اوریگامی در کودکان ایجاد شوند.

–        نگرش حل مسئله را توسعه می دهد: اگر به دنبال پاسخی برای سوال اوریگامی چیست هستید باید بگوییم اوریگامی پاسخ بسیاری از سوالات در زمینه فیزیک، ریاضیات و نجوم است. این امر به توسعه نظریه های علمی کمک می کند و مورد توجه گسترده محققان و دانشمندان قرار می گیرد. هر چین کاغذ از شناخت و خلاقیت به طور همزمان استفاده می کند. در حقیقت، دانشمندان مدل های ساخت اوریگامی خود را به عنوان تمرین حل مسئله شکل می دهند. به همین دلیل، این یک ابزار اساسی در زمینه ریاضیات و مهندسی مکانیک است.

اقدامات مشابهی را می توان در مراحل شکل گیری آموزش و رشد کودک نیز به کار برد. یک دانش آموز می تواند از درک توالی و رشد که برای درونی سازی یک مسئله لازم است، بهره مند شود. این چشم انداز حل مسئله بر رفتار و شخصیت بیش از حد آنها تأثیر می گذارد.

–        خلاقیت را تقویت می کند: هنگام تا خوردن چین و چروک کاغذ، مشتاقانه منتظر این هستید که نتیجه نهایی آن را مشاهده کنید. این می تواند یک هواپیما، یک گل، یک خرگوش، یا حتی یک فیل باشد. تعداد زیادی طراحی با کاردستی اوریگامی می توان انجام داد. هنگامی که کودکان کاغذ را با دست خود دستکاری می کنند، قدرت خلاقیت خود را آزاد میکنند، در نتیجه مهارت های تفکر آن ها افزایش می یابد. با این حساب، اوریگامی ساده به عنوان سرگرمی اصلی برای کودکان بوده که بسیار لذت بخش است. این امر را می توان از هر کجا یاد گرفت و تمام آنچه که می خواهد یک برگ کاغذ است. افراد مبتدی میتوانند این مهارت را در هر زمان در منزل با خرید پکیچ آموزش اوریگامی  و ثبت نام در کلاسهای ساخت اوریگامی به صورت آنلاین فرا گیرند.

کاردستی
کاردستی

سایر ویژگی های مفید در استفاده از آموزش اوریگامی ساده به کودکان

–        مهارت های اجتماعی را ارتقا می دهد: اوریگامی ساده ابزاری قدرتمند برای ایجاد مهارت های اجتماعی لازم در بین کودکان است. در اینجا کودکان و بزرگسالان گرد هم می آیند تا چیزی بدیع را بیاموزند و خلق کنند. مدارس از اوریگامی برای آموزش ارزش کار گروهی و یادگیری مشارکتی استفاده می کنند. اوریگامی به عنوان یک پروژه گروهی باعث تحریک تعامل، ایجاد ارتباط و تقویت مهارت مکالمه می شود. با استفاده از آن، کودکان می توانند از طریق مشاهده و پیروی از دستورالعمل ها دانش غنی کسب کنند. طبیعتاً آنها از دیدگاه های جدید استقبال بیشتری می کنند. اوریگامی بیشتر مدیتیشن است که با تمرین و حوصله عمیق انجام می شود. چنین عادت هایی مهارت های اجتماعی سالم را در کودکان در طی سال های رشد اولیه آنان ایجاد می کند.

–        به سلامتی عمومی کمک می کند: کاردستی اوریگامی آگاهی و خلاق بودن را در کودکان پرورش می دهد. این امر با نسبت دادن احساس موفقیت و رضایت در فرد باعث بهبود سلامت عمومی او می شود. این همان رضایت است که سازندگان وقتی اختراعات خود را درست میکنند، بسیار لذت می برند. با این کار دانش آموزان از مهارت های شناختی و نگرش سالم سود مضاعف می برند.

جدا از همه این پیامدهای آموزشی، اوریگامی ساده به افراد کمک می کند تا مهارت های فرهنگی خود را نیز توسعه دهند. این هنر با شناخت فرهنگ زیبایی و ارزشهای ژاپنی همراه است  و امروزه بسیار توسعه یافته است.

سخن پایانی

اگر شما هم علاقمند هستید تا فرزندانتان از مزایای بیشمار اوریگامی بهرمند شوند می توانید با مرکز آموزشی با استاد که دوره های آموزش اوریگامی را به صورت آنلاین برگزار می نماید با شماره های ۰۲۱۲۲۸۶۰۵۷۶ و ۰۹۹۱۴۰۳۸۲۵۲ تماس حاصل فرمائید و یا با مراجعه به وب سایت مرکز آموزشی با استاد به آدرس www.baostad.com  از شرایط و زمان برگزاری سایر دوره های خلاقیت کودکان و نوجوانان مانند هوش مالی کودکان مطلع شوید.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا