بهترین گوشی‌های موجود در بازار ایران و مقایسه قیمتی آنها در مهر ۹۹

در این مقاله قصد داریم در قالب یک راهنمای خرید جامع، بهترین گوشی‌های موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین گوشی‌های موجود در بازار ایران

باتوجه‌به افزایش بی‌سابقه قیمت گوشی‌های هوشمند، این دستگاه‌های مهم که بخش بزرگی از زندگی ما را به خود اختصاص می‌دهند، به کالاهایی لوکس تبدیل شده‌اند. بنابراین هنگام خرید گوشی جدید، باید پیش از گذشته وسواس به خرج دهیم و مدلی را انتخاب کنیم که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را با قیمت موردنظرمان ارائه می‌دهد.

به‌همین‌دلیل در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی‌های هوشمند را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. از بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان تا بهترین گوشی ۴۰ میلیون تومانی تا بتوانید با هر بودجه‌ای که درنظر دارید، بهترین گوشی ممکن را بخرید.

درنظر داشته باشید که باتوجه‌به تغییرات قیمتی زیاد در بازار گوشی‌های موبایل، این مقاله هرماه و باتوجه‌به قیمت روز، به‌روزرسانی می‌شود.


بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان

نوکیا ۱ پلاس

بهترین گوشی موبایل - نوکیا 1 پلاس

نوکیا ۱ پلاس را ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار می‌دانیم که ارزش خرید دارد. این گوشی نوکیا فقط یک گیگابایت رم دارد و اگر قصد خریدش را دارید، نباید اپلیکیشن‌های زیادی را روی آن نصب کنید. البته حافظه محدود ۸ گیگابایتی هم به شما اجازه نخواهد داد که اپلیکیشن‌های زیادی نصب کنید. نوکیا ۱ پلاس به نمایشگری ۵٫۴۵ اینچی و دوربینی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است و به‌صورت پیش‌فرض از نسخه نهم اندروید وان یا نسخه سبک‌تر اندروید استفاده می‌کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید با کمترین هزینه ممکن، گوشی هوشمندی با حداقل امکانات تهیه کنید، نوکیا ۱ پلاس انتخاب هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود.


بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان

نوکیا ۲٫۲

راهنمای خرید بهترین گوشی هوشمند | نوکیا 2.2

نوکیا ۲.۲ در بازار ایران در دو مدل یکی با دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. مدل اول را می‌توانید با قیمتی زیر ۳ میلیون تومان تهیه کنید. مزیت اصلی نوکیا ۲.۲ در مقایسه با گوشی‌های هم‌قیمتش این است که از سیستم‌عامل اندروید وان استفاده می‌کند. اندروید وان، نسخه سبک‌تر و کم‌حجم‌تری از اندروید است؛ بنابراین نوکیا ۲.۲ می‌تواند تجربه کم‌وبیش روانی را با وجود سخت‌افزار ضعیفش ارائه دهد؛ به‌علاوه، نوکیا هم می‌تواند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بیشتری را برای این گوشی منتشر کند. اگر به‌دنبال گوشی هوشمند مناسبی با قیمت خیلی کم می‌گردید، نوکیا ۲.۲ بهترین انتخابتان خواهد بود.

انتخاب جایگزین: نزدیک‌ترین رقیب به نوکیا ۲.۲، سامسونگ گلکسی A01 محسوب می‌شود، اما نماینده نوکیا برتری‌های قابل‌توجهی دارد که برای نمونه می‌توانیم به نمایشگر IPS، فرکانس بیشتر پردازنده، باتری قابل تعویض و از همه مهم‌تر، قیمت کمتر اشاره کنیم.


بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A01

راهنمای خرید بهترین گوشی هوشمند | سامسونگ گلکسی A11

اگر می‌خواهید حداکثر ۴ میلیون تومان برای خرید گوشی هزینه کنید، سامسونگ گلکسی A01 بهترین انتخاب حال حاضر شما است. سامسونگ این گوشی را اوایل سال جاری میلادی با اندروید نسخه ۱۰ معرفی کرد. از جالب‌ترین مشخصات گلکسی A01 می‌توانیم به نمایشگر عریض ۶٫۴ اینچ، پردازنده هشت‌هسته‌ای، سه دوربین در پشت، حسگر تشخیص اثرانگشت و باتری ۴,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کنیم. در نظر داشته باشید که گلکسی A01 در دو مدل با دو یا سه گیگابایت رم وارد بازار ایران شده است و مدلی را که دو گیگابایت رم دارد، می‌توانید با قیمتی زیر ۴ میلیون تومان تهیه کنید.

لینک خرید A11

لینک خرید و بررسی


بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان

شیائومی ردمی نوت ۹

راهنمای خرید بهترین گوشی هوشمند | شیائومی ردمی نوت 9

امکان ندارد فهرستی از بهترین گوشی‌ها پیدا کنید که مدلی از سری شیائومی ردمی نوت در آن نباشد. اگر بخواهید بودجه خود را تا سقف ۵ میلیون تومان افزایش دهید و وارد قلمروی گوشی‌های میان‌رده شوید، بدون شک باید به فکر خرید یکی از جدیدترین مدل‌های ردمی نوت باشید. درحال‌حاضر در بازار ایران می‌توانید مدل ۶۴ گیگابایت شیائومی ردمی نوت ۹ را با قیمتی نزدیک به ۵ میلیون تومان خریداری کنید. ردمی نوت ۹ با آنکه قیمت کمی دارد، امکانات جذابی را ارائه می‌دهد. برای نمونه می‌توانیم به نمایشگر عریض ۶٫۴ اینچ با دقت Full HD، چهار دوربین برای انواع عکاسی، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و از همه مهم‌تر، باتری بسیار قدرتمند ۵,۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی آن اشاره کنیم.

لینک خرید و بررسی

شیائومی ردمی نوت ۹S

راهنمای خرید بهترین گوشی هوشمند | شیائومی ردمی نوت 9 اس

مدل بهبودیافته ردمی نوت ۹ را با نام ردمی نوت ۹S می‌توانید با قیمتی نزدیک به ۶ میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید. البته این قیمت مربوط به مدل ۶۴ گیگابایت آن است که ۴ گیگابایت هم رم دارد. برای خرید مدل ۱۲۸ گیگابایت که ۶ گیگابایت رم دارد، باید بودجه خود را به نزدیک ۷ میلیون تومان برسانید. ردمی نوت ۹ اس در مقایسه با ردمی نوت ۹ از همه نظر برتر است؛ نمایشگر بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر، پردازنده به‌مراتب قدرتمندتر و دوربین‌های باکیفیت‌تر، بخشی از برتری‌های این گوشی شیائومی در مقایسه با مدل ارزان‌تر آن محسوب می‌شود. اگر قصد خرید این گوشی را دارید، حتما بررسی ردمی نوت ۹S را در لینک پایین بخوانید.

لینک خرید و بررسی


بهترین گوشی تا ۹ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A51

راهنمای خرید بهترین گوشی هوشمند | سامسونگ گلکسی A51

اگر بگوییم سامسونگ گلکسی A51 پرطرفدارترین گوشی در بازار ایران است، چندان اغراق نکرده‌ایم. دلیل این موضوع هم این است که گلکسی A51 تجربه‌ای به‌روز، کامل و لذت‌بخش را از یک گوشی هوشمند با قیمتی به‌صرفه ارائه می‌دهد؛ تجربه استفاده از نمایشگر باکیفیت امولد، دوربین چهارگانه، عملکرد روان سیستم‌عامل و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر. این گوشی سامسونگ را می‌توانید در بازار ایران با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمتی نزدیک به ۷ میلیون تومان پیدا کنید. اگر می‌خواهید بیشتر با گوشی پرطرفدار سامسونگ آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما بررسی سامسونگ گلکسی A51 را در لینک پایین بخوانید.

لینک خرید و بررسی


بهترین گوشی تا ۱۱ میلیون تومان

هواوی نوا ۵ تی

راهنمای خرید بهترین گوشی هوشمند | هواوی نوا ۵ تی

پیش از تحریم‌های آمریکا و زمانی‌که هواوی هنوز اجازه داشت از سرویس‌های گوگل در گوشی‌هایش استفاده کند، گوشی‌های فوق‌العاده‌ای را وارد بازار می‌کرد و یکی از بهترین گوشی‌های آن نوا ۵ تی بود. نوا ۵T مدل میان‌رده‌ای است که عملکردی مانند گوشی‌های پرچم‌دار دارد. بارزترین ویژگی نوا ۵ تی پردازنده آن است. این گوشی از همان پردازنده‌ای استفاده می‌کند که در گوشی‌های پرچم‌داری مثل هواوی P30 Pro و Mate 20 وجود داشت. این تراشه به‌قدری قدرتمند است که نوا ۵ تی را یک سروگردن از سایر گوشی‌های میان‌رده بالاتر قرار می‌دهد؛ چرا که اکثر گوشی‌ها در این بازه قیمتی از پردازنده‌هایی مثل اسنپ‌دراگون سری ۷۰۰ یا ۶۰۰ بهره می‌برند که از نظر سرعت و عملکرد، با پردازنده نوا ۵ تی قابل قیاس نیستند. صرف‌نظر از سرعت گوشی، کیفیت ساخت، دوربین و باتری این گوشی هواوی هم جزو بهترین‌ها در این بازه قیمتی محسوب می‌شود. اگر کمی در بازار بگردید، به‌احتمال‌زیاد می‌توانید این گوشی را با قیمتی زیر ۹ میلیون تومان پیدا کنید. البته توصیه می‌کنیم که پیش از خرید آن، بررسی نوا ۵T هواوی را بخوانید تا کاملا با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

لینک خرید و بررسی

انتخاب جایگزین: اگر می‌خواهید کمتر از ۹ میلیون هزینه کنید و علاقه‌ای به گوشی‌های هواوی ندارید، شیائومی می ۹T بهترین انتخابتان خواهد بود. همان‌طور که در بررسی شیائومی Mi 9T هم گفتیم، این گوشی با طراحی فوق‌العاده زیبا، نمایشگری کاملا بدون حاشیه با فناوری امولد، دوربین‌های کارآمد و پردازنده قدرتمند، یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار محسوب می‌شود. با اینکه بیش از یک سال از معرفی این مدل می‌گذرد، هنوز محبوبیت زیادی دارد و یکی از بهترین گوشی‌های بازار در بازه قیمتی نزدیک به ۹ میلیون تومان است.


بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان

شیائومی می نوت ۱۰ لایت

راهنمای خرید بهترین گوشی هوشمند | شیائومی می نوت 10 لایت

شیائومی در تولید گوشی‌های میان‌رده استاد است و این موضوع را می‌توانیم در آمارهای فروش و بازخورد کاربران ببینیم. برای انتخاب بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان انتخاب‌های زیادی در بازار وجود دارد، ولی مدلی که کامل‌ترین تجربه را ارائه می‌دهد، شیائومی می نوت ۱۰ لایت است. می نوت ۱۰ لایت در حقیقت همان گوشی پرچم‌دار شرکت شیائومی یعنی می نوت ۱۰ است که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن با یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی عوض شده است. سایر امکانات هیجان‌انگیز مدل گران‌تر یعنی نمایشگر امولد با پشتیبانی از HDR10، سخت‌افزار قدرتمند، نرم‌افزار به‌روز و باتری حجیم در می نوت ۱۰ لایت هم وجود دارند.

انتخاب جایگزین: تنها رقیب جدی می نوت ۱۰ لایت در بازه قیمتی کمتر از ۱۰ میلیون تومان، سامسونگ گلکسی A71 است؛ اما گوشی شیائومی بدنه‌ای فلزی-شیشه‌ای در مقایسه با بدنه پلاستیکی A71 دارد، شیشه نمایشگرش مقاوم‌تر است، عملکرد سریع‌تری دارد و از باتری قدرتمندتر با شارژ سریع‌تری بهره می‌برد. برتری‌های سامسونگ گلکسی A71 در مقایسه با می نوت ۱۰ لایت را می‌توانیم دوربین سلفی بهتر، وزن کم‌تر و نمایشگر بزرگ‌تر بدانیم؛ بنابراین اگر به هر دلیلی تمایل به خرید می نوت ۱۰ لایت شیائومی ندارید، سامسونگ A71 انتخاب دوم خیلی خوبی است.

لینک خرید و بررسی

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان

شیائومی می نوت ۱۰

 

اینکه بخش غالب این فهرست را گوشی‌های شیائومی تشکیل می‌دهند، دو دلیل دارد: یکی اینکه گوشی‌های شیائومی بخش زیادی از بازار موبایل ایران را به خودشان اختصاص داده‌اند و مورد بعدی اینکه گوشی‌های این شرکت در مقایسه با رقبای هم‌قیمت، سخت‌افزار بهتر و امکانات بیشتری را ارائه می‌دهند. اگر بحث گوشی‌های مخصوص بازی بلک شارک را کنار بگذاریم، سری گوشی‌های می ۱۰ درحال‌حاضر برترین گوشی‌های ساخت شیائومی محسوب می‌شوند که همه امکانات را یکجا ارائه می‌دهند. برای مثال، در بخش دوربین می‌توانید از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی و قابلیت فیلم‌برداری ۸K لذت ببرید و به لطف تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و نمایشگر ۹۰ هرتز، روان‌ترین عملکرد سیستم‌عامل اندروید را تجربه کنید. به همه این‌ها شارژدهی خیلی خوب باتری را هم اضافه کنید. شیائومی می ۱۰ یک بسته کامل است که واقعا نمی‌توان نقطه‌ضعف بزرگی برای آن بیان کرد. اگر خیلی سخت‌گیرانه نگاه کنید، باید به ضد آب نبودن و نبود دوربین تله اشاره کنیم. اما این‌ها مواردی نیستند که باعث شوند تا می ۱۰ را پیشنهاد ندهیم. گوشی می ۱۰ را می‌توانید با قیمتی کمتر از ۲۰ میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم که حتما بررسی شیائومی می ۱۰ را بخوانید.

لینک خرید و بررسی


بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس

بهترین گوشی موبایل - سامسونگ گلکسی S20 پلاس

در این بازه عملا محدودیت مالی را تا حد زیادی برمی‌داریم؛ البته بدین معنی نیست که بخواهید پولتان را آتش بزنید و گران‌ترین گوشی ممکن را بخرید. درست است که می‌توانید مدل‌های گران‌تری هم در بازار ایران پیدا کنید، ولی معمولا قابلیت بیشتری که ارزش پرداخت بهای خیلی زیاد را داشته باشد ندارند؛ بنابراین در همین بازه قیمتی می‌خواهیم گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس را پیشنهاد دهیم. حتی در مقایسه با گلکسی اس ۲۰ اولترا، گلکسی اس ۲۰ پلاس ارزش خرید بیشتری دارد. از بدنه‌ای فلزی-شیشه‌ای ضدآب تا نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، حسگر اثرانگشت فراصوت، ۱۲ گیگابایت رم و انواع و اقسام فناوری‌های شارژ سریع، تقریبا هیچ‌چیزی وجود ندارد که در گلکسی اس ۲۰ پلاس پیدا نکنید. حتی خیالتان هم از بابت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تا سه سال راحت است. اگر می‌خواهید با این گوشی بیشتر آشنا شوید، حتما بررسی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس را در لینک پایین بخوانید.

انتخاب جایگزین: اگر جزو طرفداران اپل هستید یا می‌خواهید با این هزینه وارد اکوسیستم iOS شوید، بدون هیچ شک و تردیدی، آیفون ۱۱ بهترین انتخابتان است. اگر بررسی آیفون ۱۱ را در زومیت خوانده باشید، حتما می‌دانید که از نظر ارزش خرید، آیفون ۱۱ حتی از آیفون ۱۱ پرو هم بهتر است. آیفون ۱۱ به لطف پردازنده فوق‌العاده قدرتمند A13 Bionic از نظر قدرت پردازشی، فاصله زیادی با گوشی‌های هم‌قیمت خود دارد. پرچم‌دار اقتصادی اپل با یک‌بار شارژ کامل، یک روز کامل روشن می‌ماند. به‌علاوه، عکس‌هایی خیلی خوبی در روز می‌گیرد و عکاسی با حالت Night آن هم در طول تاریکی شب بسیار لذت‌‌بخش است. فقط باید با کمبود اپلیکیشن‌های ایرانی برای اکوسیستم iOS کنار بیایید.


بهترین گوشی تا ۴۰ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا

بهترین گوشی موبایل - سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا

اگر واقعا هیچ محدودیتی برای هزینه کردن ندارید، گلکسی نوت ۲۰ اولترا به‌راحتی بهترین انتخابتان است. همان‌طور که در بررسی گلکسی نوت ۲۰ اولترا گفتیم: «این گوشی بهترین نمایشگر و یکی از کارآمدترین دوربین‌های دنیای گوشی‌های موبایل را در بطن خود دارد و قلم بهبودیافته‌اش هم خلاقیت خفته‌تان را بیدار می‌کند.» در زمان نگارش این راهنمای خرید، هیچ گوشی دیگری در بازار وجود ندارد که بتوانیم آن را به نوت ۲۰ اولترا ترجیح دهیم. پس اگر حساب بانکی‌تان پاسخگوی قیمت زیاد این مدل است، با خیال راحت می‌توانید آن را به‌عنوان بهترین گوشی بازار ایران خریداری کنید.

لینک خرید و بررسی

مقایسه قیمت گلکسی نوت ۲۰ اولترا در فروشگاه‌های مختلف

انتخاب جایگزین: اما برای طرفداران برند اپل، انتخاب خیلی ساده است: آیفون ۱۱ پرو. آیفون ۱۱ پرو تا زمان نگارش این مقاله بهترین گوشی اپل محسوب می‌شود که در دو مدل معمولی با نمایشگر ۵٫۴ اینچ و با پسوند مکس با نمایشگر ۶٫۵ اینچ عرضه شده است. به‌جز سایز نمایشگر و ظرفیت باتری، هیچ تفاوتی بین دو مدل آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس وجود ندارد. همان‌طور که در بررسی آیفون ۱۱ پرو در زومیت نوشتیم، این مدل بهترین گوشی ساخت اپل است و یکی از کامل‌ترین تجربه‌های کار با گوشی‌های هوشمند را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر بتوانید با محدودیت‌های نصب اپلیکیشن‌های ایرانی کنار بیایید، بعید است که از خرید آیفون ۱۱ پرو پشیمان شوید.

لینک خرید و بررسی

مقایسه قیمت آیفون ۱۱ پرو در فروشگاه‌های مختلف

انتخاب جایگزین: اگر به‌دنبال کامل‌ترین گوشی هوشمند بازار می‌گردید، به‌جز گلکسی نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو می‌توانید به سراغ گوشی پرچم‌دار وان پلاس ۸ پرو بروید. وان پلاس ۸ پرو نتیجه سال‌ها تجربه شرکت چینی وان پلاس در تولید گوشی‌های فوق‌العاده محسوب می‌شود؛ مدلی با بهترین قطعات و امکانات که تقریبا در همه زمینه‌ها جزو بهترین‌های بازار است. بارزترین ویژگی گوشی وان پلاس ۸ پرو، پردازنده قدرتمند و عملکرد پایدار این پردازنده در پردازش‌های سنگین است؛ بنابراین در مقایسه با گلکسی نوت ۲۰ اولترا گوشی بهترین برای اجرای بازی‌های موبایل محسوب می‌شود. اما در بخش‌های دیگر، به‌خصوص کیفیت دوربین، گلکسی نوت ۲۰ اولترا گوشی بهتری است.

 

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان، ردمی نوت ۹S شیائومی است. این گوشی به نمایشگری بزرگ و باکیفیت، پردازنده و باتری قدرتمند و دوربین‌های توانمند مجهز شده است.

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان، شیائومی می نوت ۱۰ لایت است. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، نمایشگر امولد با پشتیبانی از HDR10 و پردازنده و باتری قدرتمند از مهم‌ترین مزایای این گوشی محسوب می‌شود.

بهترین گوشی تا ۹ میلیون تومان کدام است؟

هواوی نوا ۵T را می‌توانیم بهترین گوشی تا ۹ میلیون تومان بدانیم. این گوشی با اینکه جزو مدل‌های میان‌رده محسوب می‌شود، ولی از تراشه مخصوص گوشی‌های بالارده بهره می‌برد که آن را یک سروگردن سریع‌تر از گوشی‌های هم‌قیمتش کرده است.

بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان کدام است؟

بهترین انتخاب تا ۷ میلیون تومان، خرید گوشی محبوب سامسونگ یعنی گلکسی A51 است. گلکسی A51 نمایشگری امولد و باکیفیت دارد که با چهار دوربین کارامد و نرم‌افزار به‌روز همراهی می‌شود.

بهترین فلش مموری و اقتصادی ترین آنها برای استفاده در خودرو کدامند؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا