بونگ جون هو رییس هیات داوران جشنواره ونیز ۲۰۲۱ و کارگردان فیلم انگل کیست؟

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره بونگ جون هو رییس هیات داوران جشنواره ونیز ۲۰۲۱ میلادی و و کارگردان فیلم انگل خواهیم داشت! با ما همراه باشید. هفتاد و هشتمن دوره جشنواره فیلم ونیز قرار است از یکم تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی برگزار شود. اما بونگ جون هو ، کارگردان کره‌ ای و سازنده فیلم سینمایی انگل به عنوان رییس داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۱ میلادی انتخاب شد! جالب است بدانید این نخستین باری است که جشنواره فیلم ونیز یک کارگردان از کره جنوبی را به عنوان عالی ‌ترین عضو هیات داوران انتخاب می ‌کند!

بونگ جون هو با ساخت فیلم سینمایی انگل در اسکار تاریخ ساز شد و به عنوان اولین فیلم خارجی زبان هم برنده بهترین فیلم بین ‌المللی شد و هم به عنوان بهترین فیلم سال اسکار انتخاب شد! این فیلم پس از بردن جایزه نخل طلای کن در سال ۲۰۱۹ میلادی در اسکار هم درخشید.

رئیس جشنواره فیلم ونیز با صدور بیانیه ‌ای اعلام کرد:

” جشنواره بین ‌المللی فیلم ونیز تاریخی طولانی و متنوع دارد و من مفتخرم اعلام کنم در سنت زیبایی سینمایی این جشنواره امسال بونگ جون هو به عنوان رییس هیات داوران حضور خواهد داشت. از همین حالا همه انتخاب‌ های عالی این جشنواره را تحسین می ‌کنم. “

اما آلبرتو باربرا ، مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز نیز یادآوری کرد که اولین خبر درباره جشنواره فیلم هفتاد و هشتم ریاست بونگ جون هو در بخش داوری است. وی گفت: ” این کارگردان کره ‌ای با شور و شوق با این پیشنهاد موافقت کرد. “

وی همچنین از این کارگردان به عنوان یکی از اصیل ‌ترین صداهای معاصر در سینمای جهان یاد کرد.

آثار بونگ جون هو برای گره خوردن مسایل اجتماعی با درام شخصی شناخته شده هستند! بونگ جون هو که از نمادهای سینمای کره است از ساخت خاطرات قتل در سال ۲۰۰۳ میلادی به شهرت رسید. وی در سال ۲۰۰۶ میلادی با میزبان موفق شد تا ۱۰ میلیون بلیت تنها در کره به فروش برساند! وی با فیلم علمی تخیلی برف روب با بازی کریس اوانز، جان هارت و تیلدا سوینتون نتوانست در سطح بین ‌المللی موفقیتی کسب کند اما پس از آن با او کجا در سال ۲۰۱۷ میلادی بار دیگر با تحسین روبه ‌رو شد. وی سال ۲۰۲۰ میلادی از سوی نشریه ی تایمز به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره تاثیر گذار جهان انتخاب شد.

 

    ۰ ۰ آرا
    امتیازدهی به مقاله

    ایمیل برای اطلاع رسانی
    بهم خبر بده
    guest
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    نمایش تمام کامنتها
    دکمه بازگشت به بالا