بیوگرافی ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان + اینستاگرام

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره بیوگرافی ایلان ماسک ، سومین فرد ثروتمند جهان خواهیم داشت! با ما همراه باشید. ایلان ماسک ، کارآفرین و صاحب تسلا و اسپیس ایکس، اکنون ثروتمندترین فرد کره زمین است! به دنبال صعود ۴٫۸ درصدی ارزش سهام خودروسازی الکتریکی تسلا در روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، ایلان ماسک از جف بزوس، بنیان‌ گذارشرکت آمازون پیشی گرفت و در فهرست میلیاردرهای بلومبرگ جایگاه نخست را از آن خود کرد.

دارایی خالص این مهندس متولد آفریقای جنوبی در ساعت ۱۰:۱۵ به وقت نیویورک، به ۱۸۸٫۵ میلیارد دلار رسید که ۱٫۵میلیارد دلار بیشتر از ثروت جف بزوس، فردی که از اکتبر ۲۰۱۷ میلادی رتبه نخست را به خود اختصاص داده بود، است!

در طول سال گذشته، ثروت خالص ایلان ماسک بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار افزایش یافته است که احتمالا رکورد سریع ‌ترین رشد ثروت در طول تاریخ را نیز زده است. دلیل اصلی رشد چشمگیر ثروت وی، افزایش بی ‌سابقه ارزش سهام تسلا بود که در سال گذشته به علت سودهای مداوم، جای گرفتن در شاخص اس اند پی ۵۰۰ و خوش ‌بینی برای آن از سوی وال استریت و همچنین سرمایه ‌گذاران خرده ‌فروشی، ۷۴۳ درصد رشد کرد.

اما شاید این سوال پیش آید که ایلان ماسک کیست؟

ایلان ماسک ، مهندس و طراح صنعتی، مدیرعامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا و یکی از ده شخصیت تأثیرگذار جهان متولد ۲۸ ژوئن سال ۱۹۷۱ میلادی در آفریقای جنوبی می باشد.

ایلان ماسک در سن ۱۰ سالگی اولین کامپیوتر شخصی خود، کمودور وی ‌آی‌ سی-۲۰ را خرید! ایلان به برنامه ‌نویسی علاقه‌مند شد و به تنهایی شروع به یادگیری برنامه ‌نویسی کرد. در سن ۱۲ سالگی با فروش بازی کامپیوتری Blastar که شخصا آن را طراحی کرده بود، ۵۰۰ دلار به دست آورد. بعد از فارغ ‌التحصیلی از دبیرستان ماسک تصمیم گرفت که بدون حمایت خانواده به ایالات متحده مهاجرت کرده و خانه را ترک کند.

ایلان ماسک در سال ۱۹۸۹ میلادی از طریق بستگان مادرش به کانادا نقل مکان کرد. بعد از اینکه حق شهروندی کانادا را به دست آورد، به مونترآل رفت. در ابتدا به هر شغل کم درآمدی راضی بود و کار می‌ کرد و تقریبا یک سالی بود که با فقر دست و پنجه نرم می‌ کرد. در سن ۱۹ سالگی در دانشگاه کوئینز در کینگستون، انتاریو پذیرفته شد.

بیوگرافی ایلان ماسک

ایلان ماسک به مدت دو سال در انتاریو مشغول تحصیل بود و پس از آن، در نهایت در سال ۱۹۹۲ میلادی رویای خود را به واقعیت تبدیل و به ایالات متحده نقل مکان کرد؛ در واقع پس از دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه پنسیلوانیا توانست زندگی خود را در ایالات متحده آغاز کند. او مدرک کارشناسی را در رشته ی فیزیک به دست آورد اما سال بعد تصمیم گرفت که در مدرسهٔ وارتون دانشگاه پنسیلوانیا مدرک کارشناسی در رشتهٔ علوم اقتصادی را نیز به دست آورد.

در مارس ۱۹۹۹، ایلان ماسک پی ‌پال (x.com) را به عنوان یک سرویس ‌دهنده مالی و یک شرکت پرداخت ایمیلی تاسیس کرد! در ژوئن ۲۰۰۲ میلادی ، ماسک سومین شرکت خود را در زمینه فناوری ‌های اکتشاف فضایی با نام اسپیس‌اکس تاسیس کرد. ماسک مدیرعامل اجرایی و مدیر فناوری بخش هاوتورن شرکت است. اسپیس ‌اکس توسعه دهنده و تولید کننده وسایل نقلیه فضایی با تمرکز بر پیشرفت فناوری موشکی است. اولین وسیله‌ های نقلیه این شرکت موشک‌ های فالکن ۱ و فالکن ۹ و اولین سفینه فضایی این شرکت دراگن (فضاپیما) است.

ایلان ماسک دومین کارآفرین (اولین نفر جیمز اچ کلارک بود) در سیلیکون ولی بود که موفق شد سه شرکت با ارزشی بیش از ۱ میلیارد دلار – پی پل، اسپیس ایکس و تسلا موتورز- را ایجاد کند!

ماسک همچنین در حال توسعه ی یک سیستم حمل و نقل با سرعت بالاست که تحت عنوان هایپرلوپ شناخته شده‌ است. جان فاورو ، کارگردان سری فیلم‌ های مرد آهنی از ایلان ماسک به عنوان الگوی شخصیت تونی استارک (به بازیگری رابرت داونی جونیور در فیلم) نام برده ‌است.

از ویژگی‌های شخصیتی ایلان ماسک می ‌توان به تفکر انتقادی، پشتکار، تجزیه و تحلیل دقیق و سخت کوش بودن اشاره کرد (او بین ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت در هفته کار می ‌کند).

بیوگرافی ایلان ماسک

ایلان ماسک در اینستاگرام

https://www.instagram.com/elonrmuskk/?hl=en

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا