بیوگرافی سعید معروف + عکس

در این مطلب از بلاگ سایت جدولیاب درباره بیوگرافی سعید معروف می خوانید.

میر سعید معروف لَکرانی (زادهٔ ۲۸ مهر ۱۳۶۴ در ارومیه) بازیکن والیبال ایرانی است. او کاپیتان و بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران بود؛ و در ۳ بهمن‌ ۱۴۰۰ به تیم فنرباغچه ترکیه پیوست. معروف توسط کمیته ویس مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۰۸ در قاره آسیا و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ در سطح جهانی در پایان رقابت‌ها به عنوان بهترین پاسور انتخاب شد و در قهرمانی آسیا ۲۰۱۳ نیز به عنوان بهترین پاسور و باارزش‌ترین بازیکن انتخاب شد.

سعید معروف با عملکرد درخشان خود در لیگ جهانی ۲۰۱۴ اولین جایزه معتبر فرا آسیایی خود را به عنوان بهترین پاسور مسابقات دریافت کرد. سعید معروف در قهرمانی جهان ۲۰۱۴ نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و به همراه ایران برای اولین بار جزو شش تیم برتر قهرمانی جهان قرار گرفت. سعید معروف از جمله ورزشکاران ایرانی، یاور سازمان ملل متحد می‌باشد. وی در سال ۱۳۹۴ به عنوان اولین سفیر آب ایران انتخاب شد.  به او لقب بهترین پاسور آسیا را داده‌اند. معروف در مسابقات گزینشی المپیک ریو با عملکرد خوب خود که منجر به صعود ایران پس از ۵۲ سال به المپیک گردید، به عنوان برترین پاسور مسابقات نیز انتخاب شد.

معروف در سال ۱۳۸۰ وارد تیم ملی نوجوانان و از سال ۱۳۸۴ هم رسماً عضو تیم ملی بزرگسالان شد. او که از سال ۲۰۰۷ عضو تیم ملی بود، در سال ۲۰۱۱ با توجه به حضور امیر حسینی به عنوان پاسور اول، ترجیح داد از تیم ملی کناره‌گیری کند، اما سرانجام در سال ۲۰۱۲ به تیم ملی والیبال بازگشت.

معروف پس از عدم دعوت علیرضا نادی توسط خولیو ولاسکو، از سوی کادر فنی و بازیکنان، به عنوان کاپیتان تیم ملی والیبال مردان ایران انتخاب شد.

او والیبال باشگاهی را از تیم مقاومت ارومیه شروع کرد و سابقه بازی در تیم‌های پگاه، صنام، استقلال گنبد، سایپا، داماش، کاله و شهرداری ارومیه و متین ورامین را دارد. معروف در سال ۱۳۸۳ اولین قهرمانی لیگ خود را با صنام تجربه کرد و در فصل ۱۳۹۰ با کاله برای دومین بار به قهرمانی لیگ دست یافت و این امر برای سومین بار در سال ۱۳۹۲ با متین به تحقق پیوست.

او در جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۱۳ مانیل با متین ورامین به قهرمانی رسید و در سال ۱۳۹۳ با قراردادی دو ساله دوباره به شهرداری ارومیه بازگشت و در نیم فصل قرارداد خود را فسخ کرد و به زنیت کازان پیوست. معروف در لیگ ۱۳۹۴ برای شهرداری ارومیه و در سال ۱۳۹۵ با پیکان تهران برای عقد قرارداد به توافق رسید و برای فصل متوالی برای پیکان به میدان رفت.

سعید معروف در اواخر سال ۲۰۱۴ با پیشنهاد یک میلیون یورویی زنیت کازان مواجه شد. معروف که به همراه شهرداری ارومیه نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر را بدون شکست پشت‌سر گذاشته بود خواهان فسخ قرارداد خود شد ولی درخواست او با مخالفت باشگاه شهرداری ارومیه روبرو شد، اما پس از چند روز رضایت‌نامه‌اش صادر و قرارداد زنیت کازان برای او فرستاده شد.

قرارداد معروف با اعلام مسئولین باشگاه زنیت کازان در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۴ نهایی شد و معروف رسماً به زنیت کازان روسیه پیوست. پس از انعقاد این قرارداد، سعید معروف به عنوان هفتمین بازیکن پردرآمد والیبال جهان در سال ۱۵–۲۰۱۴ تبدیل شد و با رقم قراردادی بالا به عنوان یکی از لژیونرهای ورزش و والیبال ایران شناخته شد. معروف در اولین سال حضور خود در کازان عملکرد بسیار خوبی داشت و با زنیت به قهرمانی لیگ قهرمانان والیبال اروپا ۱۵-۲۰۱۴ دست یافت.

لاگاتزتا دلو اسپورت در حاشیه لیگ ملت‌های ۲۰۱۸ خبر انعقاد قرارداد سعید معروف با تیم تازه صعود کرده به سری آ ایتالیا را درج کرد. معروف با قراردادی دو ساله به اما ویلاس سیه‌نا پیوست. سیه‌نا در انتهای فصل به همراه تیم کاستلانا به سری آ۲ سقوط کرد.

معروف پس از لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ به تیم بایک موتور پکن پیوست. در ادامه مسابقات سوپرلیگ چین به علت دنیاگیری کووید-۱۹ در سرزمین اصلی یعنی چین به تعویق افتاد و سعید معروف بعد از دوری ۱۴ ماهه از میادین، یکی از بازیکن‌های مؤثر بایک موتور در راه قهرمانی این تیم در لیگ چین بود. بایک موتور پکن در دومین بازی خود در مرحله فینال سوپرلیگ چین به مصاف شانگهای رفت و موفق شد در سه ست متوالی حریف خود را شکست دهد تا مقتدرانه و بدون شکست، فاتح جام قهرمانی این فصل سی وی‌ال شود. معروف در انتهای مسابقات به عنوان بهترین بازیکن خارجی لیگ معرفی شد.

پس از ناکام ماندن تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های المپیک توکیو سعید معروف در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا