بیوگرافی کامل لاله صدیق قهرمان اتومبیل رانی + عکس

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره بیوگرافی لاله صدیق ، قهرمان اتومبیل رانی و مهمان امشب دورهمی ۲۵ تیر ۹۹ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. لاله صدیق ، نخستین زن راننده در تاریخ اتومبیلرانی ایران و قهرمان رقابت های اتومبیل رانی (شوماخر کوچولو) متولد ۲۷ بهمن ماه سال ۱۳۵۵ شمسی در شهر تهران می باشد. بد نیست بدانید او فرزند بزرگ یک خانواده ۶ نفری است؛ وی یک خواهر ساکن خارج از کشور و دو برادر دارد.

بیوگرافی لاله صدیق

جالب است بدانید لاله صدیق از کودکی به رشته ی ورزشی اتومبیلرانی علاقه داشته است! وی در سال ۱۳۶۸ شمسی و وقتی تنها ۱۳ سال سن داشت، برای اولین بار رانندگی را از پدر خود یاد گرفت! لاله صدیق در دوره ی دبیرستان با وجود اینکه هنوز گواهینامه رانندگی نگرفته بود؛ روزهای پنجشنبه با ماشین به مدرسه می رفت!

لاله صدیق از سال ۱۳۷۶ شسمی و وقتی تنها ۲۱ سال سن داشت، فعالیت خود را به صورت جدی از کارتینگ شروع کرد؛ هنگامی که برای نخستین بار زمزمه های برگزاری مسابقات رالی در ایران به گوش می رسید. او از سال ۱۳۸۰ شمسی و با ماشینی که پدر برای رفت و آمد او به دانشگاه خریده بود، وارد رالی شد! جالب است بدانید لاله صدیق به موازات رالی، توانست با گرفتن مجوزی از یکی از مراجع تقلید در مسابقات سرعت قهرمانی کشور همپای آقایان مسابقه دهد و لقب نخستین زن راننده در تاریخ اتومبیلرانی را از آن خود نماید!

بیوگرافی لاله صدیق

لازم به بیان است لاله صدیق حالا در کنار عنوان اولین بانوی اتومبیلران ایرانی، به شوماخر کوچولو نیز معروف است! خود در این باره می گوید: ” ترجیح می دهم به من بگویند لاله ایران! چون این اسم اعتماد به نفسم را بیشتر می کند. “

لاله صدیق تاکنون توانسته است بیش از ۵۲ کاپ قهرمانی کشوری و همچنین ۸ کاپ برون مرزی را کسب کند! او همچنین اولین بانویی است که توانسته در سال ۲۰۰۸ میلادی، گواهینامه حضور در فرمول ۳ را بدست بیاورد! لازم به بیان است لاله صدیق اکنون مسئول کمیته آموزش تمام رشته های زیر مجموعه اتومبیلرانی بانوان است و در کمیته ۱۲ نفره فدراسیون جهانی این رشته نیز به عنوان نماینده آسیا نیز حضور دارد!

لاله صدیق در حال حاضر دانشجوی مقطع دکتری رشته ی مهندسی محصول است.

بیوگرافی لاله صدیق

ماجرای ساخت فیلم مستند از زندگی لاله صدیق

در سال ۲۰۰۸ میلادی، داریوش بازرگان برای کارگردانی فیلمی به نام Girl racer برای برنامه This world کانال دو بی بی سی به ایران آمد! این فیلم، مستندی از زندگی لاله صدیق به عنوان یک زن اتومبیلران ایرانی بود! او در این مستند به بررسی چالش ها و موانع زنان ایرانی برای شرکت در این گونه مسابقات ورزشی پرداخت.

اما در ادامه و مدتی بعد، لاله صدیق ، موضوع فیلمنامه فیلم سینمایی ” لاله ” قرار گرفت! ساخت فیلم سینمایی ” لاله ” به کارگردانی اسدالله نیک نژاد و به تهیه کنندگی پروانه پرتو و به نویسندگی جلیل عرفان منش ، طی چند سال گذشته با حاشیه های بسیاری برای دولت محمود احمدی نژاد و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همراه بوده است! این فیلم سینمایی چالش ها و مشکلاتی که این راننده حرفه ای با آن مواجه بوده است را به تصویر کشیده است! در نهایت توسط مجلس شورای اسلامی حکم تعلیق آن صادر شد!

علت این تعلیق، هزینه های میلیاردی این پروژه جنجالی عنوان شد. همچنین انتقادهای جدی نیز درباره ی فیلمنامه اولیه مطرح شد که نوشته یک فیلمنامه نویس آمریکایی بود.

این فیلم سینمایی هم اکنون مراحل تولید را پشت سر می گذراند.

بیوگرافی لاله صدیق

زندگی شخصی لاله صدیق

لاله صدیق تاکنون ازدواج نکرده است؛ و وی مجرد می باشد.

لاله صدیق در اینستاگرام

https://www.instagram.com/lalehsedigh

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا