علی میرعظیمی پزشک سازنده نخستین داروی ضد ویروس کرونا کیست؟ + ویدیو

در این مطلب، توضیحاتی درباره علی میرعظیمی ، پزشک سازنده نخستین داروی ضد ویروس کرونا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. در جدیدترین خبرهای منتشر شده، باخبر شدیم اولین داروی اختصاصی ضد ویروس کرونا در حال تست نهایی است! گروهی از محققان موسسه کارولینسکا در سوئد و دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا با مشارکت دکتر علی میرعظیمی به دارویی دست یافته اند که مانع از اتصال ویروس کرونا به سلول های بدن می شود.

نشریه علمی Cell نتیجه موفقیت ‌آمیز داروی hrsACE2 را بر روی ویروس کرونا منتشر کرد! علی میرعظیمی که یکی از پروفسورهای آزمایشگاه پزشکی در کارولینسکا سوئد و از مولفان این پژوهش بوده است، در این باره می گوید: “

به عقیده ما افزودن کپی این آنزیم (hrsACE۲) ویروس را گمراه می کند. به این ترتیب ویروس به جای سلول واقعی، خود را به نسخه کپی می چسباند! گمراه شدن ویروس سبب می شود تا توان خود را صرف آلوده سازی این آنزیم ساختگی کند! این روند اجازه نمی دهد عفونت ناشی از ویروس گسترده شود و در نتیجه از رشد آن در ریه و بقیه اعضای بدن می کاهد.

دارو تاکنون روی ۸۲ بیمار تست شده و در کنار عوارض بسیار ناچیز نتایج خوبی به همراه داشته است. با توجه به نوع دارو به سرعت می توان آن را به تولید انبوه رساند. هرچند هنوز ۲ مرحله از تحقیقات باقی مانده اما به نظر با انقلابی در مبارزه با ویروس کرونا مواجه هستیم.

او و همکارانش از دو هفته آینده این داروی جدید را روی ۲۰۰ بیمار مبتلا به بیماری کرونا تست می کنند و به گفته او، فاصله‌ ای بین ۴ ماه تا یک سال زمان نیاز است تا دانشمندان راهکاری برای شکست بیماری کرونا کشف کنند!

درباره علی میرعظیمی بد نیست بدانید وی پزشک و میکروبیولوژیست جوان ایرانی است که متولد تهران می باشد اما که  از سنین کودکی در سوئد زندگی می کند. در ادامه مصاحبه ای واتس اپی را با دکتر علی میرعظیمی ، میکروب شناس و رئیس تیم پژوهش دانشگاه کارولینسکا سوئد خواهیم دید:

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا