مونا بانکی پور مادر دارا حیایی و همسر سابق امین حیایی کیست؟

در این مطلب، توضیحاتی درباره زندگی شخصی مادر دارا حیایی و همسر سابق امین حیایی یعنی مونا بانکی پور خواهیم داشت! با ما همراه باشید. مونا بانکی پور ، کارگردان و همچنین بازیگر سینما و تئاتر متولد دهه ۱۳۵۰ شمسی در شهر تهران می باشد. جالب است بدانید مونا در یک خانواده هنری و شناخته شده به دنیا آمده است!

مادر مونا ، فرزانه داوری متولد سال ۱۳۳۸ شمسی از بازیگران سرشناس قبل از انقلاب به شمار می آید که برای مدتی در ایالات متحده آمریکا بود! اما با انقلاب ۱۳۵۷ شمسی در ایران ماندگار شد. البته فرزانه داوری در سال ۱۳۹۵ در سریالی از شبکه جم به ایفای نقش پرداخت!

مونا فارغ التحصیل رشته ی کارگردانی در دانشگاه آزاد اسلامی می باشد؛ او فعالیت خود را با حضور در عرصه ی بازیگری آغاز کرد؛ اما نتوانست در این عرصه، چندان مطرح و شناخته شود! او در سریال تلویزیونی ” خواب و بیدار ” به نویسندگی و کارگردانی مهدی فخیم‌ زاده و محصول سال ۱۳۸۰ شمسی در نقش همسر دانیال حکیمی به ایفای نقش پرداخت.

همچنین او در فیلم ” خانه ای در شن ” به کارگردانی اردشیر افشین‌ راد و به نویسندگی شعله شریعتی و محصول سال ۱۳۸۲ شمسی نیز ظاهر شد که به دلیل مشکلات شخصی، دیگر نتوانست بازیگری را ادامه دهد! مونا بانکی پور در این باره که چرا فعالیت در عرصه بازیگری را رها کرده است، می گوید: ” من با خودم فکر کردم و دیدم که بهتر از جای خودم رو با جوون ترها بدهم. اینطوری در حقشون اجحاف نکردم. “

مونا بانکی پور در حال حاضر مشغول به کارگردانی شده است. مونا در سال ۱۳۹۷ شمسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانست اولین فیلم کوتاه خود را با نام ” قمر در عقرب ” بسازد!

مونا بانکی پور در سال ۱۳۷۱ شمسی با امین حیایی که تنها ۲۲ سال سن داشت و هنوز در اول مسیر بازیگری بود، ازدواج کرد! اما این زندگی پس از گذشت یک سال به طلاق ختم شد! متاسفانه مونا با ازدواج با امین حیایی و در ادامه طلاق از او به حاشیه رفت! مونا و امین در زندگی یکساله ی خود، صاحب پسری به نام ” دارا ” شدند. در آن دوره، مونا بر سر حضانت دارا دچار اختلافاتی با امین حیایی شد! اما با گذشت مدتی همسر وی یعنی امین حیایی رضایت داد دارا، پیش مادر خود، بزرگ شود. بعدها مونا به همراه پسر خود برای مدتی به خارج از کشور مهاجرت کرد.

جالب است بدانید دارا حیایی پسر امین و مونا نیز در عرصه ی بازیگری فعالیت دارد! مونا بانکی پور در مراسم اکران خصوصی فیلم ” شعله ور ” به کارگردانی حمید نعمت‌ الله، به تهیه‌ کنندگی محمدرضا شفیعی و به نویسندگی هادی مقدم‌ دوست و حمید نعمت‌ الله و محصول سال ۱۳۹۵ شمسی که با بازی دارا حیایی نیز همراه بود، حضور داشت.

البته مراسم اکران خصوصی فیلم ” شعله ور ” برای دارا حیایی حاشیه ساز شد! پس از حضور دارا در فیلم ” شعله ور ” و انتشار عکس های دو نفره او با نیلوفر خوش خلق (همسر دوم امین حیایی) شایعه شد که نیلوفر خوش خلق مادر دارا است! امین حیایی پس از جدایی از مونا (چیزی در حدود سه سال و نیم بعد) با نیلوفر خوش خلق ازدواج کرد!

آدرس اینستاگرام مونا بانکی پور

https://www.instagram.com/monabangipour

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا