تابلو لایت باکس؛ بهترین شیوه تبلیغات برای کسب و کارها

رپورتاژ آگهی

تابلو لایت باکس یا تابلو نوری نوعی تابلو است که در تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ از آن استفاده می‌شود. تابلو لایت باکس از جدیدترین تکنیک‌های نورپردازی استفاده می‌کند. در این تابلو متن یا تصویر با استفاده از نوری که در پشت آن قرار دارد برجسته و قابل مشاهده می‌شود. زیبایی این تابلوها باعث شده است که به‌عنوان عنصر دکوراتیو هم در فضاهای مختلف قابل استفاده باشد.

در ساخت تابلو لایت باکس از چند لایۀ مختلف استفاده می‌شود. لایۀ اول باید از جنسی ساخته شود که قابلیت عبور نور را داشته باشد. معمولا پلکسی گلس انتخاب بسیار خوبی است زیرا علاوه بر سختی و مقاومت، مانند شیشه شفاف است و نور به‌خوبی از آن عبور می‌کند. لایۀ داخلی شامل طرح تبلیغاتی و نوشته‌ها و تصاویری است که باید در تابلو به‌نمایش درآیند. تجهیزات نورپردازی در پشت این لایه قرار می‌گیرند تا با تاباندن نور، طرح را بر روی تابلو نمایش دهند. باتوجه به این که لایه‌های این تابلو از هم مجزا هستند در صورت نیاز به تعویض به‌راحتی می‌توان تابلو را باز کرد و لایۀ مربوط به اطلاعات و تصاویر را تعویض کرد.

تابلو لایت باکس با استفاده از نور اطلاعات را نمایش می‌دهد و جذابیت بصری زیادی ایجاد می‌کند. شما می‌توانید از این تابلو برای تبلیغ محصول، برندسازی، نمایش اطلاعات جهت‌یابی، اطلاعات پرواز در فرودگاه‌ها و مواردی از این دست استفاده کنید.

مزیت استفاده از تابلو لایت باکس

  • انتقال پیام تبلغیاتی به شیوه‌ای جذاب و منحصربه‌فرد
  • هزینۀ کمتر نسبت به برخی دیگر از انواع تابلو
  • صرفه‌جویی در مصرف برق نسبت به سایر تابلوها
  • امکان تعویض سریع طرح تبلیغاتی در صورت نیاز به ویرایش یا ایجاد تنوع
  • مقاومت در برابر شرایط بد جوی و محیطی
  • نصب راحت: امکان نصب روی دیوار، آویزان کردن از سقف یا قرار دادن به‌حالت ایستاده
  • وزن سبک و کاهش هزینۀ حمل‌و‌نقل

انواع تابلو لایت باکس کدامند؟

تابلو لایت باکس در انواع مختلفی تولید می‌شود که در ادامه به توضیح برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

تابلو لایت باکس ایستاده

حالت ایستادۀ تابلو لایت باکس برای فضاهای تجاری و نمایشگاه‌ها کاملا مناسب است. این تابلوها به‌راحتی حمل می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را در هرگوشه‌ای از پاساژها و مراکز عمومی قرار دهید تا با ظاهر جذاب خود چشم هر بیننده‌ای را به‌خود مجذوب کنند.

تابلو لایت باکس دوطرفه

این تابلو برای نصب در گذرگاه‌ها بسیار مناسب است. شما می‌توانید اطلاعات را در هر دو طرف این نوع تابلو لایت باکس نمایش دهید تا برای رهگذران از هر سو قابل مشاهده باشد.

تابلو لایت باکس بدون قاب

می‌توان تابلو لایت باکس را با قاب آلومینیومی هم تولید کرد که جذابیت خاص خود را دارد، اما اگر می‌خواهید تابلوی شما جلوۀ بیشتری داشته باشد می‌توانید از نوع بدون فریم آن استفاده کنید. نمایش اطلاعات بدون قاب باعث برجسته‌شدن تصاویر و اطلاعات می‌شود.

تابلو لایت باکس مگنتی

در مواردی که نیاز به تعویض مکرر طرح وجود دارد می‌توان از تابلو لایت باکس مگنتی یا آهن‌ربایی استفاده کرد. در این نوع تابلو طرح تبلیغاتی با استفاده از آهن‌ربا روی تابلو قرار داده می‌شود و طبیعتا به‌راحتی قابل جدا کردن است.

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم یکی دیگر از انواع تابلو لایت باکس است. لبه‌های این تابلو از چلنیوم که نوعی آلومینیوم براق است ساخته می‌شود. تابلو چلنیوم را می‌توان در اشکال هندسی مختلف مانند دایره، بیضی، مربع، مستطیل و غیره طراحی کرد. لبه‌های براق تابلو چلنیوم جلوۀ خاصی به آن‌ می‌بخشد و برای انجام انواع تبیلغات بسیار مناسب است. شما می‌توانید از تابلو چلنیوم به شکل دایره یا بیضی بر سردر فروشگاه یا کافی شاپ خود برای جذب مشتری استفاده کنید.

از تابلو لایت باکس در کجا استفاده می‌شود؟

تابلو لایت باکس جزو پرکاربردترین تابلوهای تبلیغاتی است که به‌خاطر ظاهر شیک و جذابش در فضاهای بسیاری کاربرد دارد.

گالری‌ها و نمایشگاه‌ها

در گالری‌ها می‌توان اطلاعات مرتبط با آیتم‌ها، یا آگهی‌ها را بر روی تابلو لایت باکس به‌نمایش گذاشت. تابلو لایت باکس را می‌توان منطبق با فضای گالری طراحی کرد.

تبلیغات محصول و برندسازی

تابلو لایت باکس برای نمایش اطلاعات محصول، لوگوی برند و نظایر آن بهترین گزینه است. این تابلوها علاوه بر جذابیت، امکان تعویض و تغییر را هم برای مشتریان فراهم می‌کنند و از این نظر برای تبلیغ محصول بسیار مناسب و به‌صرفه هستند.

تصویربرداری پزشکی

پزشکان با قراردادن تصاویر سونوگرافی، رادیولوژی، ماموگرافی و … بر روی لایت باکس به‌راحتی می‌توانند کار تشخیص و بررسی این تصاویر را انجام دهند.

نمایشگرهای جهت‌یابی

در ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها و غیره که نیاز به نمایش دایمی اطلاعات وجود دارد می‌توان از تابلو لایت باکس جهت ارائۀ اطلاعات استفاده کرد. مصرف برق این تابلوها نسبتا پایین است و اطلاعات آن‌ها هم به‌وضوح و راحتی قابل مشاهده است.

تابلوی منوی رستوران‌ها

بسیاری از رستوران‌ها منوی خود را بر روی تابلو لایت باکس در بالای پیشخوان یا به‌حالت ایستاده در کنار پیشخوان نمایش می‌دهند تا در ازدحام و شلوغی اطلاعات برای همگان قابل مشاهده باشد.

قبل از سفارش ساخت تابلو به چه مواردی دقت کنیم؟

اگر می‌خواهید برای کسب‌و‌کار خود از تابلو لایت باکس استفاده کنید، پیش از ساخت تابلو به این موارد مهم توجه داشته باشید:

  • تابلو را در چه فضایی مورد استفاده قرار می‌دهید؟ آیا می‌خواهید آن را آویزان کنید یا به‌حالت ایستاده در گوشه‌ای قرار دهید، یا اینکه می‌خواهید آن را روی دیوار نصب کنید؟
  • اگر تابلو را برای سر درد مغازه در نظر گرفته‌اید شاید بهتر باشد از نوع دوطرفۀ آن استفاده کنید.
  • باتوجه به فضای تعیین شده و نوع تبلیغ شما، بهترین شکل هندسی را انتخاب کنید.
  • در مورد فونت‌ها، المان‌‌ها و رنگ‌های مناسب برای استفاده در طرح تصمیم‌گیری کنید.

برای آنکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید بهتر است در این زمینه با کارشناسان مربوطه مشورت کنید. چنانچه قصد ثبت سفارش طراحی و ساخت تابلو لایت باکس را دارید می‌توانید این کار را به تابلو دیبا بسپارید. تابلو دیبا تولیدکنندۀ انواع تابلوهای دیواری است که به شرکت‌ها، سازما‌ن‌ها و مراکز مختلفی خدمات ارائه می‌دهد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا