تاریخ دقیق اول ماه شعبان در تقویم سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟

ماه پرفضیلت شعبان هشتمین ماه تقویم قمری می باشد این ماه از ماه هایی است که اعیاد زیادی در آن می باشد ، در این مطلب « تاریخ دقیق اول ماه شعبان در تقویم سال ۱۴۰۰ » و همچنین اعمال مهم این روز را بررسی خواهیم کرد ، با ما همراه شوید :

تاریخ اول شعبان در تقویم سال 99 چه روزی است؟

تاریخ دقیق اول ماه شعبان در تقویم سال ۱۴۰۰

 

تاریخ اول ماه شعبان در تقویم شمسی برابر است با :

جمعه ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰

تاریخ اول ماه شعبان در تقویم قمری برابر است با :

روز ۱ ماه شعبان سال ۱۴۴۳

تاریخ اول ماه شعبان در تقویم میلادی برابر است با :

روز ۴ ماه مارس سال ۲۰۲۲تاریخ دقیق اول شعبان در تقویم سال 99 چه روزی است؟

اعمال روز اول ماه شعبان

روز اول ماه شعبان روزه اش فضیلت بسیار دارد و از حضرت صادق علیه السلام روایت است که هر که روزه بگیرد روز اوّل شعبان را، بهشت بر او واجب شود البته و سید بن طاوس ثواب بسیارى نقل کرده از حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله براى کسى که سه روز اوّل این ماه را روزه دارد و در شب‌هاى آن‌ها دو رکعت نماز به جای بیاورد در هر رکعت حمد یک مرتبه و توحید یازده مرتبه .

شیخ از صفوان جمال روایت کرده که گفت : حضرت صادق علیه السلام به من فرمود کسانى را که در اطراف تو هستند را بر روزه گرفتن در ماه شعبان ترغیب کن. گفتم فدایت شوم مگر در فضیلت آن چیزى هست؟ فرمود بله همانا که رسول خدا صلى الله علیه و آله هر گاه هلال ماه شعبان را مى‌دید به مُنادیى امر مى‌فرمود که در مدینه ندا مى‌کرد: اى اهل مدینه من رسولم از جانب رسول خدا صلى الله علیه و آله به سوى شما. ایشان مى‌فرماید آگاه باشید همانا شعبان ماه من است پس خدا رحمت کند کسى را که یارى کند مرا بر ماه من یعنى روزه در آن ماه روزه بگیرد.

سپس از حضرت صادق علیه السلام و ایشان از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل کرد که مى‌فرمود: از زمانى که شنیدم منادى رسول خدا صلى الله علیه و آله ندا کرد در ماه شعبان، ترک نشد از من روزه شعبان و ترک نخواهد شد از من تا مدتى که حیات دارم ان شاء الله تعالى.

سپس مى‌فرمود که روزه دو ماه شعبان و رمضان توبه و مغفرت از خدا است.
بیشتر بخوانید:

نیمه شعبان در سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا