روزهای قمر در عقرب سال ۱۴۰۱

در این پست از جدول یاب با استفاده از منابع معتبر تقویم های نجومی، روزهای قمر در عقرب سال ۱۴۰۱ آمده است. قدما واقعه قمر در عقرب را شوم می‌دانسته اند و دلیل این نحوست نیز از نظر آن وجود ستاره سرخ قلب عقرب در صورت فلکی عقرب بوده است. وقتی که کره ماه در سیر خود، در مقابل صورت فلکی عقرب قرار می‌گیرد، واقعه قمر در عقرب رخ می‌دهد. البته این مسائل از منظر ساکنان کره زمینی محاسبه می‌شود.

پدیده قمر در عقرب با چشم غیر مسلح قابل رویت نیست (البته اگر با صور فلکی و بروج آشنا باشید، در زمان شب از طریق فاصله میان ماه و صورت عقرب می‌توانید زمان قمر در عقرب را متوجه شوید) و مقصود از قمر در عقرب هم این است که در یک ماه قمری، کره ماه یک دور کامل به دور آن می گردد و طبعاً در هر ماه قمری یک بار از برج عقرب عبور می‌کند.

کدام روزها جزو ایام نحس به شمار می آیند؟

روزهای قمر در عقرب در سال ۱۴۰۱ چه روزهایی هستند؟

یک‌شنبه ۲۹ اسفند ساعت ۱۹ بعد از ظهر قمر داخل عقرب می‌شود و روز سه‌شنبه ۳ فروردین ساعت ۲۲ شب قمر از عقرب خارج می‌شود.

یک‌شنبه ۲۸ فروردین ساعت ۴ صبح قمر داخل عقرب می‌شود و روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین ساعت ۶ صبح قمر از عقرب خارج می‌شود.

شنبه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۱۴ قمر داخل عقرب می‌شود و روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۵ قمر از عقرب خارج می‌شود.

نیمه شب روز جمعه ۲۰ خرداد قمر داخل عقرب می‌شود و ساعت ۲ صبح روز دوشنبه ۲۳ خرداد قمر از عقرب خارج می‌شود.

روز جمعه ۱۷ تیرماه ساعت ۹ صبح قمر داخل عقرب می‌شود و ساعت ۱۳ روز شنبه ۱۸ تیرماه قمر از عقرب خارج می‌شود.

روز پنجشنبه ۱۳مرداد ساعت ۱۵ بعد از ظهر قمر داخل عقرب می‌شود و ساعت ۲۰ شب روز شنبه ۱۵ مردادماه، قمر از عقرب خارج می‌شود.

چهارشنبه ۹ شهریور ساعت ۲۱ شب قمر داخل عقرب می‌شود و جمعه ۱۱ شهریور ساعت ۲ صبح قمر از عقرب خارج می‌شود.

روزهای قمر در عقرب ۱۴۰۱
روزهای قمر در عقرب ۱۴۰۱

روز چهارشنبه ۶ مهرماه ساعت ۳ قمر داخل عقرب می‌شود و ساعت ۸ صبح روز جمعه ۸ مهرماه قمر از عقرب خارج می‌شود.

روز سه‌شنبه ۳ آبان ساعت ۱۱ صبح قمر داخل عقرب می‌شود و روز پنج‌شنبه ۵ آبان‌ماه ساعت ۱۴ بعد از ظهر قمر از عقرب خارج می‌شود.

روز دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه ساعت ۲۱ شب قمر داخل عقرب می‌شود و نیمه‌شب روز چهارشنبه ۲ آذرماه قمر از عقرب خارج می‌شود.

روز دوشنبه ۲۸ آذرماه ساعت ۷ صبح قمر داخل عقرب می‌شود و ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه ۳۰ آذر، قمر از عقرب خارج می‌شود.

روز یک‌شنبه ۲۵ دی‌ماه ساعت ۱۶ بعد از ظهر قمر داخل عقرب می‌شود و روز سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه ساعت ۲۱ شب قمر از عقرب خارج می‌شود.

روز شنبه ۲۲ بهمن ساعت ۲۰ شب قمر داخل عقرب می‌شود و روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه ساعت ۵ صبح قمر از عقرب خارج می‌شود.

روز شنبه ۲۰ اسفند ساعت ۴ صبح قمر داخل عقرب می‌شود و ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه ۲۲ اسفندماه قمر از عقرب خارج می‌شود.

روزهای قمر در عقرب ۱۴۰۱

منظور از قمر در عقرب برج عقرب است یا صورت فلکی عقرب؟

از آنجایی که ستارگان در نظر ما که به آسمان نگاه می کنیم در طول یک سال اندکی از جای خود حرکت می کنند از زمان نامگذاری این بروج تا الان صورت های فلکی جابجا شده با بروج خود تطبیق ندارند و به همین خاطر در زمان ما قسمت عمده صورت عقرب در برج بعدی یعنی قوس قرار دارد. با این توضیح برای اصطلاح قمر در عقرب دو فرض وجود دارد، قمر در برج عقرب و قمر در صورت عقرب.
در مورد اینکه کدامیک از این دو می تواند منظور امام صادق علیه السلام در روایت فوق باشد بین علما اختلاف است یعنی برخی آن را برج عقرب می دانند و برخی دیگر صورت فلکی عقرب.
در این بین نظر علامه حسن زاده آملی که در زمان ما متبحر در علم هیئت و استاد این فن می باشند این است که ملاک همان صورت فلکی است و دلائلی برای آن ذکر می کنند. (رجوع کنید به کتاب ایشان با نام دروس فی المعرفه الوقت و القبله، درس ۲۵)
اما در عین حال ایشان اینکه در هر دو مورد یعنی هم برج و هم صورت فلکی از مسافرت و ازدواج اجتناب شود را مطابق با احتیاط می دانند.

«قمر در عقرب» یعنی چه؟

مراد از «قمر» یعنی کره ماه و مراد از عقرب یعنی «برج عقرب»  یا «صورت عقرب»، و منظور این است که کره ماه در برج «عقرب» قرار گیرد یا کره ماه مقابل صورت فلکى «عقرب» قرار گرفته باشد.

دانشمندان، دایره‌البروج در آسمان را به دوازده قسم که هر یک ۳۰ درجه مى‌‌‌‏شود و مجموعا ۳۶۰ درجه می‌شود، بخش نموده‌‌‏اند، و در مدارات اختران هر قسم را «برج» نامیده‌‌اند.

چون در هر «برجى» برخی از ستاره‌ها و به اصطلاح ثوابت (مراد، کواکب ثابت نسبی است چون نسبت به زمین، بسیار آهسته حرکت می‌کنند و مانند ثابت‌اند) گرد آمده‌‌‏‌اند که از هیئت اجتماع آنها صورت جانورانى تصویر رفته بود، آن «برج» را به نام صورت آن جانور نامیده‌‌‌اند که اول آنها «حمل» و آخر آنها «حوت» است؛ چنانکه به نظم گفته شده:

برج‌ها دیدم که از مشرق بر آوردند سر  /   جمله در تسبیح و در تهلیل حیّ لا یموت‏

چون حمل چون ثور چون جوزاء و سرطان و اسد / سنبله میزان و عقرب قوس و جدى و دلو و حوت

ملاحظه می‌شود که برج‌ها ۱۲ تا هستند و هر یک به خاطر ستاره‌هایی که در آن «برج» دیده می‌شود نامی دارند و یکی از برج‌ها، برج «عقرب» است که برج هشتم از این برج‌‌هاست.

پس نام برج‌های دوازده‌ گانه دائرهالبروج با (معانی) عبارت است از:

۱- برج حمل: (قوچ) / ۲- برج ثور: (گاو نر) / ۳- برج جوزاء: (دوپیکر) / ۴- برج سرطان: (خرچنگ) / ۵- برج اسد: (شیر) / ۶- برج سنبله: (خوشه) / ۷- برج میزان: (ترازو) / ۸- برج عقرب: (کژدم) / ۹- برج قوس:(کمان) / ۱۰- برج جدی: (بزغاله نر) / ۱۱- برج دلو: (آب کش) / ۱۲- برج حوت: (ماهی)

و منازلى که براى ماه از اجتماع برخی از ستارگان گفته‌‌‏اند حکم صورت را دارد. کسانى که صور بروج را بشناسند، هنگامى که «قمر» در برج «عقرب» وارد شده است، چون شب به ماه نگاه کنند، فاصله میان ماه و صورت عقرب را به خوبى در مى‏‌‌‌یابند.

به عبارت ساده، کره ماه در طول یک ماه قمری – که حدود ۲۹٫۵ روز است – یک بار به طور کامل دور زمین می‌‌‌‌چرخد! این یک دور کامل، به دوازده قسمت تقسیم شده و برج‌‌هایی نیز برای هر یک از این دوازده صورت فلکی انتخاب شده (حمل، ثور، جوزاء، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، جدی، دلو و حوت) و هر یک از این نام‌‌های دوازده‌‌گانه، متناسب با صورت فلکی ستاره‌‌های دوردستی است که ماه در مقابل آنها است.

لذا وقتی که کره ماه در چرخش خود به دور زمین، به برج عقرب می‌‌رسد، می‌گویند قمر وارد عقرب شد (قمر در عقرب است) و وقتی از برج عقرب خارج می‌شود می‌گویند قمر از عقرب خارج شد.

روزهای قمر در عقرب آذر ۹۸
روزهای قمر در عقرب ۱۴۰۱

احکام فقهی قمر در عقرب

در کتاب‌های فقهی، وقتی قمر در عقرب است، دست کم چند مورد مکروه (نه حرام) دانسته شده است. یکی عقد نکاح، دوم اقدام برای بچه‌دار شدن (انعقاد نطفه)، و دیگری سفر.

به عنوان مثال: محقق در شرایع نوشته است: «و یکره إیقاع النکاح و القمر فی العقرب» ازدواج و عقد نکاح (یا نزدیکی) در حالی که قمر در عقرب است مکروه است. (شرائع الإسلام فی مسائل الحلال و الحرام، ج‏۲، ص ۲۱۱)

فقهای بزرگ دیگر مانند علامه، شهید اول، شهید ثانی، صاحب جواهر، سید یزدی  نیز به این مطلب اشاره کرده‌اند. (نگاه کنید: اللمعه الدمشقیه فی فقه الإمامیه، ص ۱۷۳ ؛ مسالک الأفهام إلى تنقیح شرائع الإسلام، ج‏۷، ص، ۲۱ ؛ العروه الوثقى (للسید الیزدی)، ج‏۲، ص ۷۹۹ )

دلیل این مسأله

علت کراهت، روایت یا روایاتی است که در این باره وارد شده است. این روایات در کتب معتبر حدیثی مانند کافی، من لایحضره الفقیه، بحارالانوار، وافی و وسائل الشیعه موجود است.

از امام صادق علیه‌السّلام روایت شده است که: «من سافر أو تزوّج و القمر فی العقرب لم یر الحسنى»؛ یعنى در وقتى که قمر در عقرب است، هر کس مسافرت کند یا عقد نکاح نماید، نیکویى نبیند. (نگاه کنید: کافی، ج ۸ ص ۲۷۵ ؛ من لایحضره الفقیه، ج ۲ ص ۲۶۷؛ تهذیب، ج ۷ ص ۴۰۷؛ وسائل الشیعه، ج ۱۱ ص ۳۶۷ ؛ بحارالانوار، ج ۱۰۰ ص ۲۶۸؛ وافی، ج ۱۲ ص ۳۵۴)

ملاحظه می‌فرمایید که این روایت و شبیه به این را اکثر کتاب‌های معتبر حدیثی نقل کرده‌اند.

نکته دقیق علمی

آنچه از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السّلام در اجتناب از برخى امور مانند عقد ازدواج، اقدام برای انعقاد نطفه و سفر، هنگام قمر در عقرب وارد شده است، آیا مراد، بودن قمر (ماه) در خود برج عقرب است و یا در صورت آن؟

(«صورت فلکی» به مجموعه چند ستاره گفته می‌‌شود که شکلی خاص را در ذهن بیننده القاء می‌‌کنند، در حالی که «برج» به هر یک از تقسیمات دوازده‌‌گانه دائره‌البروج اطلاق می‌‌شود و چون ستاره‌ها به مرور زمان، در حرکتند، بین صورت‌های فلکی و برج‌های تعیین شده، فاصله افتاده است.)

ارباب نجوم، ملاک استنباط را از هر جهت به خود بروج می‌‌‌دانند، نه به صور آنها.

اکثر فقها هم گفته‌اند مراد از قمر در عقرب، برج عقرب است نه صورت و منزل آن. (نگاه کنید: مسالک الأفهام إلى تنقیح شرائع الإسلام، ج‏۷، ص، ۲۱ ؛ العروه الوثقى (للسید الیزدی)، ج‏۲، ص ۷۹۹)

آیت الله حسن‌زاده آملی در هزار و یک کلمه، کلمه ۵۵۴ می‌فرماید: «در هیچ کتب فقهى، قمر در عقرب را به غیر از آنچه که در نزد ارباب هیئت متعارف است، نگفته‌‏اند. بلکه صاحب جواهر رحمه اللّه در نکاح آن تصریح فرموده است که: «و ظاهر أن لفظ الخبر مقول على عرف اهل النجوم و لا یریدون بمثله الّا الکون فی البرج بالمعنى المعروف عندهم»، جز این که سیّد طباطبائى (رضوان اللّه علیه) در آداب سفر، از کتاب حجّ العروه الوثقى فرموده است: «و لیجتنب السفر من الشهر و القمر فی محاق أو فی برج العقرب أو صورته» که از اطلاق ظاهر خبر (و القمر فی العقرب) چنان استفاده کرده است و به قول صاحب جواهر: «و لکن الاحتیاط لا ینبغى ترکه». فتدبّر.»

خلاصه کلام اینکه مراد، برج عقرب است اما درباره صورت نیز احتیاط ترک نشود بهتر است.

این سؤال و جواب فقهی را به بیان ساده‌تر نیز توضیح دهم و آن اینکه کره ماه در هر یک از این صورت‌‌های دوازده‌‌گانه (حمل، ثور، جوزاء، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، جدی، دلو و حوت)، یک دوازدهم طول ماه قمری قرار می‌گیرد. (حدود ۲ روز و ۱۱ ساعت)

به عنوان مثال، در هر ماه قمری، کره ماه (قمر) حدود دو روز و نیم در برج و صورت‌ فلکی عقرب خواهد بود. پس از گذشت صدها سال از تعیین برج‌ها، صورت فلکی، از برج نجومی تعیین شده (که در واقع، موقعیت‌‌‌های ۳۰ درجه‌ای از پیش تعیین شده بود) کمی فاصله گرفته است. چرا که ستاره‌ها (به اصطلاح، ثوابت) نیز در حال‌ حرکتند. (حرکت‌ آنها در مقایسه با زمین، به قدری آهسته است که ثوابت گفته شده)

از این رو، در حال حاضر، بین «برج» و «صورت فلکی» فاصله وجود دارد لذا این سؤال مهم پیش می‌‌آید که منظور از کراهت سفر و ازدواج در زمانی که قمر در عقرب است به چه معناست؟ آیا به این معناست که قمر در صورت فلکی عقرب است یا این که قمر در برج عقرب است؟

اکثر فقها گفته‌اند مراد برج عقرب است و برخی گفته‌اند مراد صورت فلکی عقرب است و به نظر می‌رسد حق با اکثریت فقهاست ولی احتیاطا اگر هر دو لحاظ شود بهتر است چنانکه استاد علامه حسن زاده آملی در پایان چنین فرموده‌‌‌اند.

روش احتیاط هم این است که چون قمر (کره ماه) هر دو روز و نیم – برابر ۶۰ ساعت – از مقابل هر برج و از جمله برج «عقرب» عبور مى‌‌‌کند، بهتر است حدود ۲۴ ساعت بر آن دو روز و نیم افزود و جمعاً سه روز و نیم تا چهار روز صبر و احتیاط نمود و سپس در امر ازدواج، صیغه عقد را اجرا کرد.

چگونه بدانیم که قمر در عقرب است؟

این مسأله به وسیله برخی از محاسبات دقیق نجومی،‌ به دست می‌آید اما آنچه در اینجا برای عموم می‌توان گفت همان مراجعه به برخی تقویم‌های نجومی معتبر است که در آنها توضیح داده می‌شود قمر در چه ساعتی وارد عقرب می‌شود و در چه ساعتی خارج می‌شود. همچنین مراجعه به اهل فن و تخصص یکی از راههای شناخت این مسأله است.

روزهای قمر در عقرب در سال ۹۹
روزهای قمر در عقرب در سال ۱۴۰۱

آیا حالات قمر و ستارها و افلاک در کره زمین تأثیر دارد؟

شکی نیست که چگونگى قرار گرفتن بعضى از کواکب آسمان – مخصوصاً سیّارات منظومه شمسى- در مدارات خود، در مقایسه با یکدیگر، ممکن است تأثیرات طبیعى یا فرا طبیعی در کره زمین داشته باشد؛ مثلًا مى‌‌‌‏دانیم جزر و مدّ دریاها بر اثر تأثیر جاذبه کره ماه است و هرگاه کره ماه و خورشید در یک سو قرار گیرند (مانند اوائل و اواخر ماه) این جاذبه قوى‌‌‌‏تر و حتّى ممکن است روى پوسته زمین هم تأثیر بگذارد و سبب شکستگى‏‌‌‌ها و زلزله‏‌‌‌هایى شود و به عکس ممکن است بارندگى‌‌‏‌هاى قابل ملاحظه‌‌‏‌اى بر اثر تأثیر کرات آسمانى روى کره زمین و مانند آن صورت گیرد.

ما نمی‌توانیم بدون دلیل معتبر، تأثیر طبیعى و فرا طبیعی اوضاع فلکى را در زندگى و حالات انسان‌‌ها انکار کنیم؛ چرا که تمام اجزاى جهان، یک واحد به هم پیوسته است و در یکدیگر تأثیر دارد.

البته اثبات تأثیر طبیعى و فرا طبیعی اوضاع افلاک در زندگى انسان‌‌ها در هر مورد و بدون استثنا، سخت است و بدون دلیل معتبر و با خیال، پندار و استحسان نمى‌‏توان چیزى را اثبات کرد؛ حال اگر از طریق معصومین علیهم‌السلام مطلبى در این زمینه ثابت شود، همان مقدار که ثابت شده قابل قبول و مورد پذیرش است. مانند پرهیز از مسأله عقد ازدواج در موقع قمر در عقرب.

حتی می‌توان به نحو کلی (نه جزئی و تفصیلی) گفت: اوضاع فلکی در روز‌ها و شب‌‌ها مؤثر است و روز یا شب را منشأ برخی از رخداد‌ها می‌‌کند.

به تعبیر دیگر، ایام و بلکه هر لحظه از لحظات ما، تحث تأثیر اوضاع فلکی است. همچنانکه موقع طلوع خورشید، اثری وضعی بر روی زمین رخ می‌دهد ساعت بعدی اثر عوض می‌‌شود و این آثار، واقعی است و تخیلات  نیست. لحظه لحظه که به غروب می‌‌رسیم تأثیرات خورشید بر زمین و موجودات زمین عوض می‌‌شود.

در حالات خسوف و کسوف، آثاری روی زمین ایجاد می‌شود و تا مدت‌‌ها روی زمین می‌‌ماند. این‌ها بر اساس خرافات نیست و حتی دانشمندان معاصر علم نجوم نیز اینها را بیان می‌‌کنند.

پس نمی‌شود اوضاع فلکی را نادیده گرفت و به نحو کلی (نه به صورت تفصیلی) می‌توان گفت از ناحیه سیارات و ستارگان آسمان، انرژی‌هایی به کره زمین می‌‌رسد و ما تحت تأثیر این انرژی‌‌ها هستیم.

چگونه می‌توان به اثرات افلاک و … بر حالات انسان و کره زمین پی برد؟

بعضی از اینها به خبر دادن انسان کامل و اهل ولایت بستگی دارد. در درجه اول، انبیاء (ع) و معصومین (ع) و در درجات بعدی کسانی که مقربترند مانند عرفای برجسته و کامل. (البته سند و دلالت کلام هم مهم است) همچنانکه درباره عقد نکاح و سفر در موقع قمر در عقرب، روایاتی آمده و بیشتر کتب معتبر حدیثی و فقهی آن را نقل کرده‌‌اند.

راه دیگر، از طرق تحقیقات تجربی و دانشمندان مربوطه است که مطالبی کشف و به اثبات برسد.

پس اگر مطلبی با دلیل معتبر «نقلی»، «عقلی» یا «تجربی کشف شده و اثبات شده»، ثابت نشود نمی‌توان به آن اعتماد کرد و لذا نباید دنبال خرافات و مطالب ضعیف و غیر علمی رفت و خود را با امور ضعیف، مشغول کرد.

آیا تأثیر «قمر در عقرب» در ازدواج، با اختیار انسان منافات دارد؟ 

وقتی گفته می‌شود که در روایت است که عقد نکاح در زمانی که قمر در عقرب است باعث می‌شود ازدواج، نیکی نداشته باشد برخی اعتراض می‌کنند که این مسأله با اختیار انسان، منافات دارد!

اولا انسان در انجام عقد نکاح در زمان قمر در عقرب و انجام ندادنش اختیار دارد همچنانکه در انجام بسیاری از کارهای مثبت و منفی که نتایج خوب یا بدی خواهند داشت اختیار دارد.

ثانیا انسان، مختار به معنای مطلق نیست. یعنی خیلی از امور در انسان تأثیر دارد و انسان در قبال آنها اختیاری ندارد. ما در زمان و مکان تولد خود مختار نبودیم، در رشد طبیعی بدن مختار نبودیم، در جنسیت خود مختار نبودیم، در رنگ بدن و نوع قیافه مختار نبودیم، و میلیونها مثال دیگر…

۳.۵ ۲ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
12 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
شهسراب
شهسراب
2 سال قبل

با سلام، در دانستن ایام قمر در عقرب چیزی که در سایت‌هایی مختلف اعلام میشود اکثراً دارای خطای چندروزه میباشند! که لطمه زیادی به امورات مردم میزنه! بهتره بجای نگاه به پایین(سایت‌ها ) به بالا(آسمان ) نگاه کنیم که واقعی هستش . موفق باشید.

محسن
محسن
3 سال قبل

سلام ۱۳ تیر ماه روز ولادت امام رضا هم قمر در عقرب هست؟؟؟

جدول یاب
مدیر
3 سال قبل
پاسخ به  محسن

سلام مناسبت های مذهبی ربطی به قرار گرفتن ماه در برج عقرب ندارد. یکی از سال های نیمه شعبان ولادت امام زمان (عج) هم مصادف شده بود با قمر در عقرب. قمر در عقرب به زمانی گفته می شود که ماه بین زمین و صورت فلکی عقرب قرار بگیرد. بر اساس روایات آغاز کارهای مهم در زمان قمر در عقرب کراهت دارد. رسول اکرم (ص) فرمودند: هر کس بر خدا توکل کند و هیچ گاه ملاحظه سعادت و نحوست روزها را ننماید خداوند او را یاری خواهد نمود و عهده دار او خواهد شد به ویژه اینکه صدقه نیز بپردازد،… مطالعه بیشتر »

مهری
مهری
3 سال قبل

سلام وقت بخیر ،من مطالعات درمورد سیارات رو علاقمندشدم ،ولی برام تواین سن کمی سنگینه ،ساعات سیاره ،کواکب و برج و…،دوست دارم بیشتر بدونم ،به طالع بیشتر مربوط باشه و تقویم ،اگر کتابی میشناسید بهم لطفا معرفی کنید ،پی دی اف تقویم نجومی شما ندارید ؟؟

کار بر
کار بر
4 سال قبل

باتشکر

فائزه
فائزه
4 سال قبل

خب مراسم خاصی نداریم، فقط عقد محضری، پس یعنی پنجشنبه اصلا توی هیچ ساعتی نمیشه عقد کرد، آخه زدین از ساعت ۱۲ و ۴۸ دقیقه نیمه شب درسته؟ یا منظور نیمه شب چهارشنبه ۲۰ امه؟ بعد کی تموم میشه قمر در عقرب اگه بخوایم بعدش عقد کنیم؟ یکم سردرگم ممنون میشم

فائزه
فائزه
4 سال قبل

سلام آیا برطبق جدول ۹۹ روز ۲۱ فروردین که روز نیمه شعبان هم هست، قمر در عقربه؟ نمیتونیم عقد ازدواج انجام بدیم؟ ممنون میشم پاسخ بدید

جدول یاب
مدیر
4 سال قبل
پاسخ به  فائزه

سلام طبق تقویم ها بله از اولین ساعات روز ۲۱ فروردین قمر وارد عقرب می شود. اما برای اینکه مراسمتان با مشکل روبرو نشود خطبه عقد را یک روز قبل که قمر در بدر کامل است جاری کنید و مراسمتان را در موعد اعلام شده برگزار نمایید. ان شا ا… مبارک است.

علي
علي
4 سال قبل

سلام این درسته مربوط به سال ٩٩ یا نه ؟؟
بعضی سایتا یک چیز دیگه زدن که

جدول یاب
مدیر
4 سال قبل
پاسخ به  علي

سلام بله برای سال ۹۹ است. منبع ما تقویم اطلاعات
نجومی دکتر حبیب ا… رزمی است.

باران
باران
4 سال قبل

روزهای قمر در عقرب سال ۱۳۹۹رو اعلام کنین لطفا

جدول یاب
مدیر
4 سال قبل
پاسخ به  باران

سلام بزودی ان شاا…

دکمه بازگشت به بالا