تاریخ دقیق روز جهانی رقص باله در تقویم سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟

شاید اولین چیزی که بعد از شنیدن رقص باله به نظر برسد یک ورزش و رقص مفرح و هیجانی که چندان سخت هم به نظر نرسد اما حقایقی که این ورزش آشکار می کند خواهد فهماند که این نوع رقص کار هر کسی نیست چه از لحاظ حفظ فیزیک بدن چه از لحاظ توانایی انجام آن در تمریناتی که ساعت ها به طول می انجامد ، به هر حال این ورزش و رقص زیبا در تقویم جهانی روزی دارد که در این مطلب « تاریخ دقیق روز جهانی رقص باله در تقویم سال ۱۴۰۰ » را مورد بررسی قرار خواهیم داد، با ما همراه باشید:

تاریخ دقیق روز جهانی رقص باله در تقویم سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز جهانی رقص باله در تقویم سال ۱۴۰۰

تاریخ روز جهانی رقص باله در تقویم شمسی برابر است با :

دوشنبه روز ۱۸ ماه بهمن سال ۱۴۰۰

روز جهانی رقص باله در تقویم قمری برابر است با:

روز ۵ ماه رجب سال ۱۴۴۳

روز جهانی رقص باله در تقویم میلادی برابر است با:

روز ۷ ماه فوریه سال ۲۰۲۲

تاریخ دقیق روز جهانی رقص باله در تقویم سال 99 چه روزی است؟

باله و فواید انجام آن

باله ترکیبی از حرکات نرمشی و کششی است و نخستین بار در قرن ۱۵ میلادی در کشور ایتالیا ابداع و اجرا شد. این رشته تکنیک‌ها و تمرین‌های منحصربه‌فرد خود را دارد که با اصطلاحات ویژه‌ای آموزش داده می‌شود همانند حرکات آکروباتیک –پانتومیم و حرکات منظم دست و پا.

رقص باله به تمرکز و نظم زیادی نیاز دارد. به خاطر کار گروهی و اهمیت بالایِ هماهنگی، بالرین‌ها باید وحدت ویژه‌ای با هم داشته باشند و در کارهای گروهی تعامل و مشارکت خوبی را از خود نشان دهند.

علاوه بر این، باله سبب تقویت قدرت ماهیچه‌ها می شود. این حرکت موزون باعث هماهنگی و یکنواختی اعضای بدن و تناسب اندام می‌شود.

از آنجایی که این رقص به تمرکز و دقت بالایی نیاز دارد، باعث آرامش و کاهش اضطراب و نگرانی در فرد می‌شود. همچنین برای درمان بیماری‌های استخوانی – مفصلی و ستون فقرات موثر است. این رقص در سلامت ذهن و روح و افزایش اعتماد به نفس و روحیه تعامل با دیگران هم نقش مهمی ایفا می‌کند.

باله به رشته ژیمناستیک بسیار شباهت دارد که از جمله تشابهات ظاهری آن می‌توان به بدن عضلانی – پاها و انگشتان راست و کشیده اشاره کرد.

البته باله فقط به زیبایی نمایش‌های این هنر محدود نیست و مشکلات، مصائب و واقعیت‌هایی در پشت پرده آن وجود دارد که احتمالا چیزی از آنها نمی‌دانید. مثلا شاید جالب باشد بدانید برخی بالرین‌ها یک هفته قبل از اجرای خود به طور کامل روزه می‌گیرند و از خوردن و آشامیدن خودداری می‌کنند. برای حرفه ای شدن در این ورزش سختی های بسیاری را باید کشید که عنوان کردنش در این مقال نمی گنجد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا