تاریخ دقیق روز جهانی مدارا در تقویم سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟

واژه مدارا در فرهنگ لغت به معنای در صلح بودن و آشتی نمودن است ، مدارا به معنای پذیرش این واقعیت است که همه انسانها، با تمامی اختلافات ظاهری، موقعیتی، زبانی، رفتاری و ارزشی، حق آن را دارند که در صلح زندگی کنند و همانطور که هستند، باشند. به علاوه تحمیل دیدگاه‌های شخصی به دیگران مجاز نیست ، در این مطلب « تاریخ دقیق روز جهانی مدارا در تقویم سال ۱۴۰۰» را بررسی خواهیم کرد.تاریخ دقیق روز جهانی مدارا در تقویم سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز جهانی مدارا در تقویم سال ۱۴۰۰

تاریخ روز جهانی مدارا در تقویم شمسی برابر است با :

سه شنبه روز ۲۵ ماه آبان سال ۱۴۰۰

تاریخ روز جهانی مدارا در تقویم قمری برابر است با :

روز ۱۰ ماه ربیع الثانی سال ۱۴۴۳

تاریخ روز جهانی مدارا در تقویم میلادی برابر است با :

روز ۱۶ ماه نوامبر سال ۲۰۲۱

تاریخچه نامگذاری روز جهانی مدارا

نامگذاری امروز ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) به روز جهانی «تحمل و مدارا» به ابتکار یونسکو در سال ۱۹۹۶ مطرح شد و مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه شماره ۵۱/۹۵ به آن رسمیت بخشید. تلاش برای ساختن جهانی به‌دور از جنگ و خشونت سازمان یافته، موضوعی است که در بخشی از مقدمه منشور سازمان ملل به روشنی مورد تصریح قرار گرفته است.

این درحالی است که در سال‌های پایانی قرن بیستم، شورای امنیت که از ارکان اصلی سازمان ملل است با صدور قطعنامه‌هایی که محور اصلی آن برنامه «نفت در برابر غذا» بود، بسیاری از شهروندان عادی عراقی را در تنگنای زندگی قرار داد که در نتیجه آن بسیاری از شهروندان کهنسال، کودکان و نوزادان از دسترسی به دارو و مراقب‌های درمانی و بهداشتی محروم شدند و از بین رفتند بدون آن‌که کوچک‌ترین خللی به ساختار قدرت آهنین صدام وارد شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا