تاریخ دقیق شهادت امام هادی (ع) در تقویم سال ۱۴۰۲ چه روزی است ؟

امام هادی (ع) امام دهم شیعیان می باشند که در ماه رجب بشربت شهادتین را نوشیدند ، در این مطلب « تاریخ دقیق شهادت امام هادی (ع) در تقویم سال ۱۴۰۲» را بررسی خواهیم کرد ؛ با ما همراه باشید :

زمان دقیق شهادت امام هادی (ع) در تقویم سال ۱۴۰۲

 

تاریخ شهادت امام هادی(ع) در تقویم شمسی برابر است با :

دوشنبه، ۲۵ دی ۱۴۰۲

تاریخ شهادت امام هادی(ع) در تقویم قمری برابر است با :

روز ٣ رجب ١۴۴۵

تاریخ شهادت امام هادی (ع) در تقویم میلادی برابر است با :

Monday, January 15, 2024

علت شهادت امام هادی (ع) :

امام علی النقی (ع) فرزند امام جواد (ع) می باشند و نام مادرشان سمانه است . ایشان در ۱۵ ذی الحجه سال ۲۱۲ در شهر صریای مدینه بدنیا آمدند .کنیه وی ابوالحسن است و در منابع حدیثی، ابوالحسن سوم خوانده شده است، تا با ابوالحسن اول یعنی امام کاظم و ابوالحسن دوم یعنی امام رضا اشتباه نشود .

علی بن محمد، در سال ۲۲۰ق در ۸ سالگی به امامت رسید. به گزارش منابع، سن پایین امام هادی(ع) در آغاز امامت، منجر به تردید شیعیان نشد چرا که آغاز امامت امام جواد در سن کم، موجب شد شیعیان پس از وی در مواجهه با چنین موضوعی دچار تردید نشوند .

ایشان در سال ۲۵۴ بعد از ۴۱ سال عمر با برکت با نوشیدن سم به شهادت رسیدند . ایشان ۳۳ سال بر شیعیان امامت کردند و در سامرای عراق به خاک سپرده شدند . مزار این امام همام به دلیل وجود فرزندشان امام  حسن عسکری (ع) حرم عسکریین خوانده می شود . عبدالعظیم حسنی، عثمان بن سعید، ایوب بن نوح و حسن بن راشد از اصحاب او بودند.

از مشهورترین القاب امام دهم شیعیان، هادی و نقی است. لقب هادی از آن رو به وی اطلاق شده که در زمان خود بهترین هدایت‌کننده مردم به سوی خیر بوده است.القاب دیگری از جمله مرتضی، عالم، فقیه، امین، ناصح، متوکل،خالص و طیب نیز برای وی یاد شده است

 

 

بیشتر بخوانید :

تاریخ دقیق روز وفات حضرت زینب (س) در تقویم چه روزی است؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا