تاریخ روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در تقویم ۱۴۰۲ و علت انتخاب آن

این روزها بیشتر از قبل اخباری را می شنویم که نقش زنان و آزارشان بیشتر است ، خشونت علیه زنان از زمان های بدو بشریت تا کنون بوده و هست ، اما این روزها با وجود شبکه های خبری و اجتماعی فراوان مردم از این خشونت بیشتر مطلع می شوند و چه بسیار زنان هستند که زیر دست و پای پدران و همسران و برادرانشان آسیب می بینند ، در این مطلب تاریخ دقیق روز مبارزه با خشونت علیه زنان را بررسی خواهیم کرد ، با ما همراه شوید :

تاریخ روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در تقویم ۱۴۰۰ و علت انتخاب آن

تاریخ روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در تقویم سال ۱۴۰۲:

تاریخ دقیق روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در تقویم شمسی برابر است با :
روز شنبه ۴ ماه آذر سال ۱۴۰۲
تاریخ دقیق روزجهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در تقویم قمری برابر است با :

روز  ١١ جمادی الاولی ١۴۴۵

تاریخ دقیق روزجهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در تقویم میلادی برابر است با : 
۲۵ نوامبر سال ۲۰۲۳

تاریخ روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در تقویم ۱۴۰۰ و علت انتخاب آنعلت نامگذاری روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان :

در سال ۱۹۸۱، در همایشی که در بوگوتا، پایتخت کلمبیا، با شرکت مدافعان حقوق زنان در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب تشکیل شد، پیشنهاد اختصاص دادن روز قتل خواهران میرابل به روز نهی خشونت علیه زنان مطرح شد. نامگذاری روزمبارزه با خشونت علیه زنان در روز ۱۷ اکتبر سال ۱۹۹۹ توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد. نامگذاری این روز به خاطر قتل وحشیانه سه خواهر میرابال، که از فعالان سیاسی اهل جمهوری دومینیکن بودند انتخاب شده‌است. جرم این سه خواهر شرکت در فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم دیکتاتوری حاکم بر دومینیکن بود.

هدف از این پیشنهاد این روز آن بود که به تلاش و جسارت این سه خواهر احترام گذاشته شود و هم افکار عمومی بیش از پیش به سوی نهی خشونت علیه زنان راه یابد. به این روز « روز نارنجی » نیز گفته می شود .

بیشتر بخوانید :
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا