تصفیه فاضلاب کارخانه

بسیاری از صنایع و کارخانجات (Factory) حجم زیادی از آب در عملیات تولیدی خود استفاده می کنند. از آنجا که مقداری از این آب آلوده می شود، قبل از تخلیه نیاز به تصفیه دارد. بهبود در تعیین اثرات تخلیه پساب های صنعتی  (Industry) منجر به تصویب قوانین زیست محیطی سختگیرانه ای شده است که درجه تصفیه لازم برای محافظت از کیفیت آب را مشخص می کند.

تصفیه خانه های فاضلاب (Wastewater) برای تبدیل پسماندهای مایع به پساب نهایی قابل قبول و دفع مواد جامد حذف شده یا تولید شده در طی فرآیند طراحی شده اند. در بیشتر موارد، برای آلودگی های معلق و محلول به تصفیه نیاز دارد. برای از بین بردن برخی آلاینده ها مانند فسفر یا فلزات سنگین (heavy metals)، سیستم های تصفیه فاضلاب صنعتی ویژه ای مورد نیاز است.

تصفیه فاضلاب کارخانه

وقتی چرخه تصفیه فاضلاب به درستی درگیر شود، این اطمینان را می دهد که سایر استفاده کنندگان از آب منبعی را استفاده می کنند که نیاز آنها را تأمین کند، خواه این نیازها برای تأمین آب شهری باشد (به عنوان مثال چمن های آب شهری یا استفاده در سیستم های دیگ بخار) ، استفاده های صنعتی یا کشاورزی (agricultural)، ماهیگیری و تفریح. برای کاهش نیاز به دفع، می توان فاضلاب را برای استفاده مجدد در فرایندهای تصفیه بازیافت کرد. این عمل همچنین باعث کاهش مصرف آب می شود.

از آنجا که نوع آلاینده های صنعتی در کارخانه ها متفاوت است – از جمله ترکیبات آلی، مواد مغذی، جامدات، اسیدها و مواد قلیایی و فلزات، انواع روش ها و ابزارهای اثبات شده را به کار می گیرد.

مراحل تصفیه فاضلاب کارخانه

از آنجا که فاضلاب صنعتی در آلودگی های آن متنوع است، فرایندهای مورد نیاز برای تصفیه فاضلاب کارخانه نیز متنوع است. با این وجود ، مراحل اساسی تصفیه فاضلاب کارخانجات اغلب برای فاضلاب شهری و صنعتی یکسان است:

  • مرحله ۱: غربالگری و آشغالگیری (screening)، ابتدا برای حذف موارد بزرگ و سپس خرد کردن.
  • مرحله ۲: زلال سازی اولیه (primary clarification)، برای جداسازی مواد آلی جامد.
  • مرحله ۳: هوادهی (aeration)، برای تبدیل آمونیاک به نیترات و تأمین اکسیژن برای رشد باکتری ها.
  • مرحله ۴: شفاف سازی ثانویه (secondary clarification)، برای ته نشینی رسوبات آلی باقیمانده ، اغلب از طریق تصفیه شیمیایی.
  • مرحله ۵: ضد عفونی (disinfection)، با استفاده از کلر، پرتو فرابفش UVیا سایر روش ها مانند ازن.
  • مرحله ۶: تخلیه پساب تصفیه شده (discharge)؛ دفع جامدات و احیا بیوسالیدها و بیوگاز.

مراحل تصفیه فاضلاب کارخانه

معرفی شرکت تصفیه فاضلاب بنیان آب

شرکت تصفیه فاضلاب بنیان آب با مجموعه ای از راه حل های توسعه پایدار و فناوری های پیشرو در بازار، فاضلاب تولیدی را برای جوامع شهری، کارخانجات، صنایع و سایت های دور افتاده تصفیه می کند.بیش از ۱۰ سال تجربه در زمینه مشاوره، طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب انسانی ،طراحی و ساخت سپتیک تانک فاضلاب طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی تهیه، ساخت، نصب، راه اندازی و بهره برداری از تصفیه خانه های فاضلاب برای طیف وسیعی از مشتریان شهری، تجاری و صنعتی دارد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا