جاذبه‌های گردشگری ماسال و بهترین زمان سفر به آنجا

استان گیلان پر از مناطق زیبا و سرسبز که از دیدنشان هرگز سیر نخواهید شد ، شهر ماسال نیز یکی از شهرهای این استان می باشد ، در این مطلب از جاذبه‌های گردشگری ماسال خواهیم گفت و زمان مناسب سفر به این مناطق ، با ما همراه شوید.

جاذبه‌های گردشگری ماسال و بهترین زمان سفر به آنجا

در شمال کشور شهرهای زیبایی وجود دارد که افراد بسیاری برای بازدید از آن‌ها به این منطقه سفر می‌کنند. اگر بخواهیم تعدادی از این شهرها را نام ببریم می‌توانیم به ماسال، کلاردشت، بابل و متل قو اشاره کنیم که در برخی از آن‌ها امکان مشاهده پدیده جنگل ابر وجود دارد. اگر قصد سفر به شمال کشور و مشاهده این پدیده شگفت‌انگیز را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا با جنگل ابر و یکی از شهرهایی که در آن امکان مشاهده این پدیده وجود دارد آشنا شوید.

جنگل ابر

در برخی از مکان‌های جهان به‌دلیل ارتفاع زیاد و شرایط جوی خاص ابرها پایین‌تر از آن مکان قرار می‌گیرند. در این زمان توده‌های ابر به‌هم متصل می‌شوند و صحنه‌ای شگفت‌انگیز مانند اقیانوس را می‌سازند که به آن اقیانوس یا جنگل ابر گفته می‌شوند. این پدیده شگفت‌انگیز در تعداد کمی از مکان‌های دنیا قابل مشاهده است. شما می‌توانید جنگل ابر را در شهرهایی مانند فیلبند، شاهرود، اشکورات، تالش و روستای اولسبلنگاه مشاهده کنید.

جاذبه‌های گردشگری ماسال و بهترین زمان سفر به آنجا

جنگل ابر اولسبلنگاه

در این روستا آرامش همه‌جا را فرا گرفته و فقط صدای پرندگان به گوش می‌خورد. شما با قدم گذاشتن در اولسبلنگاه با منظره‌ای زیبا از درختان و کوه‌ها مواجه خواهید شد که باعث منحصربه‌فرد شدن این دشت شده است. اگر قصد فراغت از شلوغی و هیاهوی شهری را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به این منطقه ییلاقی سری بزنید و از مناظر طبیعی آن لذت ببرید. هنگام رفتن به ارتفاعات این منطقه با صحنه‌ای خارق‌العاده مواجه خواهید شد. زمانی که به ارتفاعات این روستا می‌رسید، می‌توانید ابرها را از بالا تماشا کنید. در برخی از روزهای سال در این منطقه امکان مشاهده جنگل ابر وجود دارد. بسیاری از عکاسان برای ثبت تصاویری زیبا از این پدیده به اولسبلنگاه سفر می‌کنند. این پدیده در کم‌تر نقطه‌ای از جهان قابل مشاهده است و شما با قدم گذاشتن به این دشت می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

غار آویشو

یکی‌دیگر از مناطق دیدنی ماسال غار آویشو است که مطمئنا با سر زدن به آن حیرت‌زده می‌شوید. این غار فاصله ۲۲ کیلومتری از مرکز شهر دارد و در دل طبیعت استان گیلان واقع شده است. از وسط غار آویشو یک رود می‌گذرد که جلوه‌ای زیبا به این مکان بخشیده و گردشگران با قدم گذاشتن در آن با دیدن این منظره شگفت‌زده می‌شوند. انتهای این غار نیز یک آبشار وجود دارد که عکاسان می‌توانند از آن تصاویر زیبایی را به ثبت برسانند. همچنین در گوشه‌وکنار غار مذکور چاه‌های متعددی وجود دارد که زیبایی آن را دوچندان کرده است. توجه داشته باشید که در آویشو نیز مانند دیگر غارها جانورانی از قبیل خفاش، پشه، آبدزدک حلزون و… زندگی‌ می‌کنند پس بهتر است حواستان را بیشتر جمع کنید. این غار بزرگ‌ترین غار آبی جهان نیز محسوب می‌شود و گردشگران زیادی از سراسر جهان برای مشاهده شگفتی‌های آن به استان گیلان قدم می‌گذارند.

آبشار رامینه

رامینه معروف‌ترین آبشار در این منطقه محسوب می‌شود. اطراف این دشت آبشارهای متعددی وجود دارد و رامینه را می‌توان زیباترین آن‌ها دانست. شما می‌توانید در روزهای گرم تابستان ساعت‌ها کنار آن استراحت کنید و از خنکی هوا لذت ببرید. برای مشاهده آبشار مذکور باید به جاده اصلی بروید این آبشار در دل جنگل واقع شده است. همان‌طورکه گفته شد آبشار رامینه در دل طبیعت قرار دارد و همین موضوع باعث ایجاد منظره‌ای فوق‌العاده زیبا شده است. اگر در فصل تابستان به استان گیلان سفر می‌کنید، از این آبشار دیدن کنید و کنار آن از گرمای هوا فاصله بگیرید.

 

پارک جنگلی ریزه‌مندان

این پارک جنگلی ۲۰۰ هکتار مساحت داشته و در دل طبیعت کوه‌های تالش واقع شده است. در پارک جنگلی ریزه‌مندان وسایل و تجهیزات مختلفی برای آسایش گردشگران تعبیه شده که همین موضوع توانسته این مکان را به زیباترین پارک جنگلی گیلان تبدیل کند. اگر از تهران به شمال کشور سفر می‌کنید، به این پارک سری بزنید و از هیاهوی و آلودگی شهر فارغ شوید. پارک جنگلی ریزه‌مندان در منطقه خوبی واقع شده است و با قدم گذاشتن به آن می‌توانید در طبیعتی بکر استراحت کنید و از تماشای مناظر آن لذت ببرید.جاذبه‌های گردشگری ماسال و بهترین زمان سفر به آنجا

بهترین زمان سفر به بهشت گمشده ایران

همان‌طورکه می‌دانید شهرهای شمالی فاصله کمی با دریا دارند و به همین دلیل رطوبت هوای آن‌ها از حد معمول بیشتر است. اگر قصد سفر به گیلان را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم در فصل تابستان یا زمستان برنامه‌ای برای این سفر نریزید، زیرا در این فصل‌ها گرما و سرما شدت پیدا می‌کند و ممکن است نتوانید از سفر لذت ببرید. با توجه به توضیحات داده شده می‌توان نتیجه گرفت که فصل بهار و پاییز بهترین زمان بازدید از مناطق گردشگری نام برده است. اگر در این فصل‌ها به بهشت گمشده ایران سفر می‌کنید به متل قو نیز سری بزنید، زیرا در بهار و پاییز می‌توانید از همه جاذبه‌های طبیعی این شهر بازدید کنید.

 

 

بیشتر بخوانید :

جاذبه های گردشگری فیروزکوه / چگونه به فیروزکوه برویم؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا