جدول زمان تعبیر شدن خواب ها بر حسب ساعت

بعد از دیدن هر خوابی که در ذهن ما باقی بماند ذهن ما مشغول این موضوع می شود که خوابی که دیده ایم چه معنایی دارد و به عبارت کلی تعبیرخواب ما چیست.

در قرآن در سوره مبارکه انعام (آیه ۵۹) آمده است : (و اوست خدائی که چون شب به خواب می روید، جان شما را نزد خود برده و شما را می میراند و کردار شما را در روز می داند، پس از آن مرگ موقت (خواب) شما را بر می انگیزد تا به اجلی که در قضا و قدر معین است برسید.)

علم تعبیر خواب، علمی بزرگ و شریف است و حق تعالی این علم را به یوسف (ع) داد و بر وی منت نهاد، چنانکه در کلام مجید فرموده است: ( و کذالک مکنالیوسف فی الارض ولتعلمه من تآویل الاحادیث).
از ابوذر نقل است که پیغمبر فرمود: (الرویا الصالحه جزء من سته واربعین جزءمن النبوه) یعنی خواب دیدن مرد صالح جزئی است از چهل و شش جزء از پیغمبری، و همچنین نقل است از عبدالله عباس به نقل از سلیمان که فرمود: خواب راست “وحی” است از خدای تعالی بر بنده مومن که او را از خیر و شری که به او خواهد رسید، آگاهی دهد پیش از آنکه خیر و یا شر به او رسد، تا بنده به دنیا مغرور نشود و از امر پروردگار غافل نماند.

امیر المومنین علی (ع) فرمود: چون مومنی خواب بیند واجب است که تعبیر آنرا بداند تا از آن بهره نیکو برد و شادی برگیرد. اما اگر کسی خواب بد ببیند باید آن خواب را به کسی نگوید و از خواب بد حذر کند و دعا و صدقات دهد.

محمد ابن سیرین می گوید: معبر باید علم تعبیر قرآن داند و زیرک و عارف باشد. و بر زبانش ثواب و صلاح جاری گردد و ایزد متعال به کسی تعبیر خواب می آموزد که طبعش پاک بوده، از لقمه حرام خوردن و از گفتن سخن های نابکار اجتناب کند.

جدول زمان تعبیر شدن خواب ها بر حسب ساعت
ساعت ۶ تا ۱۰ شب :
خواب نزدیک مغرب درست نیست و تعبیر ندارد، زیرا شکم انسان پر است تا یک سوم از شب هم بی تعبیر است.
ساعت ۱۰ شب تا ۲ صبح:
در نیمه شب اگر کسی که خواب می بیند، دچار امتلاء نباشد، خواب از یک سال تا پنجاه سال تعبیر می شود.
ساعت ۲ صبح تا ۵ صبح:
در یک سوم آخر شب خواب صحیح است و از پانزده روز تا دو ماه و تا یک سال تعبیر می شود.
ساعت ۵ صبح در سپیده دم :
از یک هفته تا یک ماه تعبیر می شود.
ساعت ۵ تا ۶ صبح پس از سپیده دم:
از یک روز تا یک هفته تعبیر می شود.
ساعت ۶ صبح:
در بر آمدن خورشید همان روز تعبیر شود.
ساعت ۱۰ صبح تا پانزده روز و در هنگام اذان ظهر تا یکی دو روز تعبیر می شود.

خواب خوب و بد در ماه های قمری

تعبیرخواب آنلاین
تعبیرخواب

ماه ربیع الاول : برکت وشادی در خواب ها پیدا می شود.
ماه ربیع الثانی: خواب خوب دیر تعبیر می شود و خواب بد زود تعبیر می شود.
جمادی الاول خریدو فروش نکند.
جمادی دوم : خواب خوب دیر تعبیر می شود.
ماه رجب : گشایش ابواب خیر است و خواب بد را به خوبی تعبیر کن که خلاف ندارد.
ماه شعبان : رؤیا رشته های بسیار دارد و از آن خیر بسیار بر آید و خواب بد تعبیر نمی شود.
رمضان : در های سختی و هرزگی بسته است و خواب خوب زود تعبیر می شود و خواب بد تعبیر ندارد.
شوال : خواب بد و غم زود تعبیر می شود ، از آن بر حذر باش.
ذیقعده : فقط خواب سفر را سفر نکن .
ذیحجه : خواب سفر را سفر کن. دنبال کار ها را بگیر که ماه مبارکی است.

۳.۵ ۶ آرا
امتیازدهی به مقاله

3.5K نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
هانیه
هانیه
2 سال قبل

سلام خواب دیدم برادر شوهرم که یکسالی هست فوت شده از در وارد شد و یک دسته بزرگ گل رز قرمز با خودش اورد تعبیرش چیست؟

پژمان
پژمان
2 سال قبل

سلام من .ی امتحان دادم و خیلی منتظر جوابشم .دیشب خواب دیدم قبول نشدن .تعبیرش چیه .یعنی واقعا قبول نمیشم؟؟

Anel
Anel
2 سال قبل

سلام خواب دیدم ک خانوادم خونه نیستن و تنهام ولی قرار بود بیان دنبالم ک بریم خونه فامیلامون من خواستم پاشم یکم کارامو کنم ،دم غروب بود، هوا ک داشت تاریک میشد خواستم لامپو روشن کنم ک روشن نمیشد . درحالی ک کولر روشن بود . منم هرکدومو میزدم ک روشن شه نمیشد . ترسیدمو رفتم داخل کوچه ک از کسی کمک بگیرم. ی نفر داشت رد میشد گفتم کمکم کن اونم اومد گفتم اینطور شده ولی نرفت داخل .گفت ب من مربوط نیست . یکم گذشت رفیقم اومد پیشم باهم رفتیم داخل خونه بهش قبلش گفتم چیشده بود .… مطالعه بیشتر »

Roz
Roz
2 سال قبل

سلام. تو خواب دوست‌پسرم رو که باهاش کات کردم رو دیدم. دیدم از پسرعموم درموردش پرسیدم گفتم داره میره با دخترهای دیگه، پسر عموم با پوز خند گفت کسی به اون دختر نمیده، بعد خود دوست‌پسرمو دیدم که دوت تفنگ شکاری دستش بود یه دونه قهوه یی رنگ چوب بود یکی قهوهیی تیره و گفت من بخاطر این تفنگ ها میرفتم سراغ اون دخترها تا ازشون بگیرم . میخواستم با این تفنگ داداشتو گیر بندازم و براش پاپوش درست کنم و من از این بابت ناراحت شدم چون تو خونه ییلاقی ما بود به داداشم میگفتم تو دست به این… مطالعه بیشتر »

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

من خواب دیدم که چیزی توی دست دارم که وقتی میگیرم سمت ماه هر چی که میخوام و به زبون میارم رو میگیرم

فرناز
فرناز
2 سال قبل

سلام من دوسال به یه اقایی علاقه دارم اون اقا باخاله من عین دوتا دوست بودن به خاطر همین به خاله ام گفته بودن که منو دوست دارن اما من دیشب شنیدم که با یکی دیگه نامزد کرده بعد شنیدن این خبر خواب دیدم تو یه مسافرت کنار دریا ما اتفاقی همو میبینیم و اون اقا به من گفت نامزدیش با همکارش از رو اجبار بوده و هنوز به من علاقه داره ایا خوابم تعبیر خاصی داره؟؟؟؟

سحر
سحر
2 سال قبل

سلام من خواب دیدم که ازم تست کرونا گرفتن و کرونا داشتم
بلافاصله پرستار یا دکتر دقیق یادم نیست کدوم بود به دستم واکسن کرونا زد اونم دوجا
کسی باهام حرف نمیزد
ممنون میشم بهم بگید تعبیرش چیه

مونا فلاحی
مونا فلاحی
2 سال قبل

منم تو خوابم دیدم دختر عمم لخت بود تعبیری داره؟

سمانه
سمانه
2 سال قبل

سلام،،پدرم موقع اذان صبح خواب دیده که یه ندایی بهش میگه ۵روز دیگه فرصت داری و یهو از خواب میپره..تعبیرش چیه؟تو رو خدا زود بهم بگین دارم از ترس میمیرم

Last edited 2 سال قبل by سمانه
رها دیلمی
رها دیلمی
2 سال قبل

سلام‌من خواب دیدم در یه مکانی‌هستم و تعدادی قبر هست حدودا ۸تا و هر صلوات که میفرستادم و ضربه میزدم روی قبر نوری روی اون روشن میشد و به داخل قبر می رفت و روی قبر تعداد صلوات و قرآنی که خونده بودن رو نشون می داد،بعد یکی از دوستام اومد داشتم‌به اون نشون میدادم‌میگفتم ببین الان یه صلوات میفرستم تا ببینی این قبر چنتا صلوات و قرآن داره

Anel
Anel
2 سال قبل

سلام
خواب کسیو دیدم ک قبلا زیاد میدیم خابشو و شما برام تعبیر میکردید.

بعد چند ماه دوباره خواب ایشونو دیدم ‌.
ت خواب دیدم ک ب من پیام دادن و دوباره ابراز احساسات میکنن
بعد انگار یکی از فامیلاشون ب قتل رسیده بود ک چون درگیر مشکلات فامیلی شده بود ولی باز اومده بود سمتم .
بقیش یادم نیس ولی این خواب میتونه از این باشه ک من ت فکرم دارم یاد گذشته میکنم یا ک ایشون قراره سمتم بیان ک من این خوابو دیدم ؟!!

داوود
داوود
2 سال قبل

خواب دیدم در حرم حضرت ابوالفضل جز زائرین هستم و همراه آنها به سوی ضریح مطهر حضرت میروم …

Setayesh
Setayesh
2 سال قبل

سلام من خواب دیدم که منو خواهرمو داداشم داشتیم تو خیابون راه میرفتیم ک یهو داداشم گم شد
تعبیری داره؟

neda
neda
2 سال قبل

خواب دیدم دندان کرسی ردیف بالا هم لق شده وهم ازوسط نصف شده دکترنصفشومیکشه ونصف بقیرومیگه بایدجراحی کنی ووقتی نصف بقیرو میکشه دهانم پرخون میشه

مینا
مینا
2 سال قبل

با سلام من همسرم پنج سال پیش فوت کرده دیشب خواب دیدم شوهرمرحومم توی جمع فامیلای خودشون یواشکی به همه میگه که من دزدی می کردم و برا همین طلاقم داده ومن هم متوجه شدم ودیدم فامیلاشون به من نگاه میکنن ناراحت شدم از ته دل ناله مزدم ومیگفتم خیلی بی انصافی که بعد خواهراش اومدن وگفتن داداش مارو تو کشتی که منم با اونا دعوامیکردم البته لفظی که من ادم کش نیستم وهمه میدونن که اون خودش مرده به جای تهمت زدن به من به کارای خودتون برسیند

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

خواهرم فوت شده به خوابم امد وجلو موهایم را چید وگفت نباید موهایت بلند باشد چراخودت رااذیت میکنی

سنا
سنا
2 سال قبل

خواب دیدم که عمه کوچکم حامله است

لیدا
لیدا
2 سال قبل

خواب دیدم سینه سمت چپم زیر سینه کاملا باز شده

ماهرخ
ماهرخ
2 سال قبل

من توخواب دیدم ،موقع خوردن غذادندونام کنده میشن وخرد،دندونای سالمم،به همه میگم نمیدونم دندونای من چراسست وضعیف شدن ک موقع خوردن پودرمیشن
دندون بزرگ وکوچیک بالاکناردندون نیشم بودتوآینه ام خودمودیدم دیدم دندون جلوی بالام هم کنده شده،استرس اینوداشتم ک همه موقع حرف زدن یاخندیدن میبینن ک من دندونم افتاده ،خیلی ناراحت بودم،البته بعدساعت ۵ بوده خوابم ،،دقیق نمیدونم چه ساعتی بوده،تعبیرش چیه ؟؟؟؟

سمانه
سمانه
2 سال قبل

سلام خسته نباشید مادر من خواب دیدن که تو خونه خودمون هستن وداره از سقف خونه اب میچکه به داخل وخونه خیس اب شده ولی اب تمیز وزلال بوده از نظر شما تعبیر خواب چی می تونه باشه

فراهانی
فراهانی
2 سال قبل

باعرض سلام و خسته نباشید . خواب دیدم گوشت پخته گوسفند بین اعضای خانواده تقسیم می کردم و به پدرم که فوت کرده نیز دادم ومقداری نیز لای نان گذاشتم وبه برادر بزرگم دادم و او نیز سهم خود را به پدرم داد و گفت من نمی خورم لطفا این خواب را برای من تعبیر کنید .با تشکر فراوان از شما

Anel
Anel
2 سال قبل

سلام خواب دیدم ک عروسی رفیقمه .. در حال حاضر ایشون عزادار هستن .. لباس سفید قشنگی تنش و خوشحال بود. منم لباس قرمز رنگی تنم بود . با همه سلام احوال پرسی کرد منم کنارش بودم ب عنوان همراه ولی همسرش نبود . بعد گفتم من میرم دنبال دختر عموم . از پشت تالاری ک بودیم پله میخورد پله ها رو ک بالا رفتم ی مدرسه بود کلاس دخترعمومو پرسیدم گفتن فلان طبقس میرفتم ولی پیدا نمیکردم سرگردون شده بودم ی نفریو ت این گشتن دیدم ک خیلی ازش دلگیرم گف منو ببخش منم حتی از اول تا لحظه… مطالعه بیشتر »

نیلماه
نیلماه
2 سال قبل

سلام؛وقت بخیر… من قبلاً ی خواستگار داشتم که پدرشون مخالفت کرد همه چیز به هم خورد ولی ما هنوز با هم در ارتباطیم حالا امروز یعنی ۲۹ ذی الحجه عصری خواب دیدم خواستگارم کنار مادرم نشسته بود و گلبندی(مادرم لباس محلی میپوشه) مادرم رو سرش کرد. ممنون میشم تعبیر کنید. با تشکر

Saralki
Saralki
2 سال قبل

مادر شریک عاطفی من خواب دیده که من و پسرش کلی گل رز آبی برداشتیم بردیم براشون بعدم اونارو گذاشتیمتو خونه و رفتیم عکس بگیریم.این خواب تعبیرش چیه؟

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام میشه اینو تعبیر کنید برام مهمه قبل تر فرستاده بودم هنوز در دست تصویبه خواب دیدم همسرم کاملا بدون لباس رویی شکم خوابیده یه اقای روحانی از اقوام میاد خونه ما میرم جلوی همسرم می ایستم که برهنه ست دیده نشه معذرت میخوام باسنش کاملا معلوم بود بعد دیدم اون اقا نیست پشت پرده توری رفته بود و پنهانی میدید من خیلی از دست شوهرم عصبانی بودم و دلم میخواست طلاق بگیرم اما اون اقای روحانی گفت خیلی ها مثل تو میخواستن طلاق بگیرن اما وقتی من بهشون گفتم که بعدش چه اتفاقی بدی می افته و بدبخت میشن… مطالعه بیشتر »

عسل
عسل
2 سال قبل

سلام خواب دیدم تو خیابونم و هواروشنه و آفتابیه بعد دوستپسرمو دیدم میخاد بره با یه دختری ک قبلاً باهاش بوده ازدواج کنه بعد من دست دوسپرمو گرفتم که باهاش حرف بزنم دختره داشت از حسادت میمرد ولی من کاملا ریلکس بودم بعد انگار ازدواج کردن بعد دختره بایه پسر دیگه ای وارد رابطه شد البته خبرش به گوشم رسید ‌‌.

احمد غزنوی
احمد غزنوی
2 سال قبل

با سلام خدمت شما زن داداشم خواب دیده که یه خانم بهش میگه که اسم احمد رو دادن بالا حواسش باشه این بنده خدا هم به ما زنگ زده وگفتش تعبیرش چی میشه

1 32 33 34
دکمه بازگشت به بالا